Snuttar fortfarande.....
Hejsan! Min 10 månaders Athena snuttar fortfarande på sin mamma. Är det någon som har erfarenhet av det? I så fall…hur har ni löst det? Har ni låtit snuttandet fortgå eller har ni försökt avsluta det?
Det är mamma Zafira som verkar vilja detta, och Athena är inte sen att hänga på. Zafira går och kallar på sin lilla Athena, som snabbt fattar vad hon vill…och så går de och lägger sig så Athena får snutta.
Zafira får p-piller, eftersom det gör att hon inte av någon anledning vill låta Athena snutta, men ca 5 dagar efter hon fått sitt p-piller så börjar hon kalla på "lillan" igen.
Det är ju inte så bra att ge p-piller, så jag tycker att det känns lite olustigt att ge det "enbart" för att hålla Athena från att snutta.
Jag har särat på dem, men det känns oxå trist i längden.
Hur har ni löst detta, ni som har erfarenhet av det. För det kan väl inte bara vara mina kissar som håller på med snuttande….
Skickar med en bild på sötnosen. Hon föddes som minst i kullen, och hade behov av stödmatning…

Min Miss Aurora snuttade också på sin mamma väldigt länge men till sist så talade mammakatt om att hon inte var intresserad av detta. Inte skall du behöva ge p-piller bara av denna anledningen, det känns ju inte så bra. Förr eller senare så slutar det säkert eller också inte
.
Hej! Tack för ditt svar…
Hur länge snuttade din Miss Aurora?
Det är bara det att min Zafira och Athena blir nästan symbiotiska, och ska i stort sett hela tiden ligga och snutta. Zafira var en period så sårig runt "tuttarna" eftersom lilla Athena ligger där, och det känns inte heller bra. Nu är Zafira såå fin på magen, och jag vill hålla det så…
Jag har tänkt lite att när Zafira blir dräktig kommer det att lösa sig, men det kommer att ske först till hösten - 09.

Hon höll nog på till hon var 6-7 månader men sedan tröttnade hon eftersom mammakatt blev så sur på henne och hon fick sig en högersving av mammatassen. Kanske skall testa att smörja in tuttarna med något äckligt? Ja, det låter ju inte som någon höjdare om de är såriga… Det blev ju aldrig vår mammakatts tuttar…
.
Kanske jag ska prova smörja in med något "äckligt"…..något tips? Kommer inte själv på något i nuläget…
Min kattunge jag har kvar här hemma är 7 månader och har nu börjat lära sig att inte tutta på mamma som blir jätte arg ibland och svingar sina tassar och fräser..
//Lotta
Önskar att så vore fallet hemma hos mej oxå!!