Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett05-utställningssnack
Läst 4440 ggr
ItchyKoo
0

Hur har det gått i Nyköping??

Sitter hemma med svår förkylning väntandes på tvåbent bebis som ska komma när som helst, och är sååå nyfiken på hur Ragdollutställningen idag har varit, och resultaten naturligtvis Tungan ute Skriv och berätta!!!

Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!

Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

www.itchykoo.se

lijo73
0

En fantastisk dag med så mycket SNYGGA ragdolls och trevliga ragdollmänniskor

Det blev en panel som hette "duga" där domarna inte hade det lättFlört

men som till slut vanns av Heros Diva

En mycket väl anornad och trevlig utställning av SRCSkrattande

AmazingDollz
0

Amazing Rag's Our Heart of Romance blev Best In Show junior & Amazing Rag's Precious Glory blev Best In Show ungdjur Kyss
Två helt fantatsiska katter!!
SUPERGRATTIS Marie Skrattande

Marie77
0

Grattis!! Glad

Our Heart of Romance såg jag i Örebro, jättesöt tjej! Kyss

Yxskaft
0

S*Oldtowns Aini var JÄTTEDUKTIG! Juha visade ju henne och jag tror även han var lite nervös. Dessutom fick han lite lätt mjölksyra av att första hålla min dam i evigheter och sedan sin tunga junior i ännu längre evigheter.

Visst började Aini gnälla lite där på slutet vid BIV:en, men det är helt klart förlåtligt. Vi fick vårat cert i klass 8 och är nu stoppade i Sverige. Lägligt nog så tar jag en paus från utställningarna med henne. Hon ska få "mogna lite i huvudet" ett tag nu. Provar kanske om ett år igen. Men just nu får det vara för hennes del.

Funderar på att börja ställa vår ena huskatt ist ;) För JAG kan inte släppa utställningarna.

Jag tycker utställningen gick KANON! Så mysigt med massa ragdolls, allt flöt på lugnt, inte så mkt oväsen osv. Helt underbart faktiskt.

Yataz
0

Dessa resultat har jag fått rapporterade:

BOB: S*Heros Diva

BIS Vuxen Hane: S*Charming Rag's Fontanarossa
BIS Vuxen Hona: S*Heros Diva
BIS Kastrat Hane: S*Heros Dante
BIS Kastrat Hona: S*Heros Disa
BIS Junior: S*Amazing Rag's our Heart of Romance
BIS Ungdjur: S*Amazing Rag's Precious Glory

BIS Senior: S*Amazing Rag's Plexus

BIS Uppfödare: S*Hallongläntans

STORT GRATTIS till alla fantastiska katter, dess ägare och uppfödare!
Önskar att jag hade varit där!

Martina

Yataz

Rosino
0

Jättestort grattis till ägare och uppfödare! Glad

englagirl
0

Stort Grattis till er ALLA!!!!

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

pia69
0

Ett stort GRATTIS till er allaSkrattande

Azzis
0

Grattis til eiere og oppdrettereGlad

ItchyKoo
0

Åh vad kul att höra lite resultat - G R A T T I S till alla vinnarkatter och ägare!!! Roligt också att höra att utställningen flöt på bra, jag vet ju hur mycket jobb som har lagts ner på evenemanget av ett gäng entusiaster och "slitvargar" i SRC - en STOR eloge till er som gör sådana här saker möjliga KyssKyssKyss

Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!

Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

www.itchykoo.se

Ragstars
0

Stooort grattisSkrattandeSkrattandeSkrattande

Simbatau
0

Min lille kille Hvenhildas Balder 4 Simbatau rag a blev

BIV NOM och sist men inte minst Marie Weasterlunds Hjärtekatt..

Gissa om matte är lycklig…

Det var en mkt trevlig helg,ett bra arrangemang. och fantastiskt fina ragdolls..Kul att träffa lite andra uppfödare som man bara känner till namnen på…..

Längtar redan till nästa gång…

//Ann

Tillemoras
0

#12 Grattis!!Skrattande

Annika65
0

Jag är så glad, min IP(N)Upstar's Playmate in Sweden fick sitt CAGPIB av Hannah Jensen och en kanonbedömning. Tyvärr hade inte lillgrabben S*Krickelins Loverman någon bra dag så han fick stå över, men vi kommer igen…Skrattande

Tack ALLA ni som som slitit med denna utställning, ni har gjort ett kanonjobb!!!Glad

Och GRATTIS till alla BIS-katter!

Mariamores
0

#12 Jättegrattis Ann OCH Pia! Gud, så skojj!! Han är ju i sanning en hjärtekatt!!Kyss

#14 Grattis Annika, din Playmate är SÅÅÅ snygg!! Så snygg ska Bosse bli när han blir stor Flört!

Vi har kattungar!

Min hemsida

peninsulas
0

Kom just innan för dörren från Nyköping.

Tänkte tacka ALLA ni som har ordnat detta trevliga arrangemang !Glad

Tiusen tack för en mycket trevlig utställningslördag samt superföreläsning på söndag.

Vill även flika in att vår Frappe alias choklasbulle blev GIC, BIV och NOM!KyssSkrattandeFlörtCool

Vilken dag!!!

Kram på era alla trevliga och stolta ragdollslfans.

skyhighs
0

Grattis till alla men precis som efter Örebro utställningen vill jag särskilt gratta Sussie, Goa Kissens, för samma fina resultat igen !!

Goa Kissens Nobless och Nam Nam blev båda

BIV, NOM och domarens hjärtekatt.

Bounty och Senorita har verkligen lyckats!!!

Susan

skyhighs
0

Vill tillägga att  (inte vet jag vad de heter i stamtavlan) Zaphir och Vicky

från Wemdös som också fick fantastiska bedömningar och resultat.

Där fick vi Ingmarie för att vi inte villa ha Tabby!!!!!!

Återigen en lyckad parning, Bounty och Chessie.

Susan

Singo-Torpet
0

Tack alla för igår, verkligen en supper rolig dag och väl ordnad..  jag är så himmla nöjd med Mille han skötte sig helt underbart och fick sit 3cert så nu har vi en svamp här hemma :)

Wonderdolls
0

#19 Grattis och tack för igår det vad jätte kul att träffas igen!!!!

raggorgeous
0

Det var verkligen en väldigt trevlig utställning - mycket bra anordnad och en härlig stämning!! Hoppas den upprepas år efter år efter år! *s*

GRATTIS säger vi till alla fina resultat!!

Var såå skoj att träffa alla - man känner ju så många bara genom datorn! *s* Så att få ett ansikte på er var riktigt skoj! Sedan hann man prata med lååångt ifrån alla man ville prata med - men så var det nog för alla!? *S*

Min Mokita fick jättefin bedöming av Raymond - han tyckte hon var fantastisk i typen och mycket lovande. Väldigt bra framtida avelshona! Jag är ju medveten om att hon är feltecknad men det var skoj att få en bedöming ang typen :) Hon fick Ex.

Ymer fick CAPIB. :) Han var mest med som sällskap till Mokita men ett cert är ju aldrig fel :) Fick höra nåt skoj - Marie tyckte att Ymer var "slank" *hihihihi* Han fick inte bli slankare i jämförelse till längden. Det var ju lite kul att höra för jag tycker han är låångt ifrån slank *s*

Shokomonk fick väldigt bra kritik, Ex1 och även NOM och upp i panel.

Känner mig väldigt nöjd och ligger nu i soffan och återhämtar mig!
TACK för en väldigt trevlig utställning!!!

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

keikis
0

Grattis till er alla!!

Singo-Torpet
0

#20 tack själva… :) får se om ja får se era tjej snart.. grattis till nalle björnen..

NorthernPearls
0

GRATTIS TILL ALLESAMMANS Kyss

Vi har helt underbart sötaKyss Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!

Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s 

Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.

Wermdos
0

Vill verkligen Gratulera SRC till en fantastiskt fin och välordnad Ragdollhelg. Tack till er ALLA som gjort denna helg till det den varit.

Seminariet idag var SUPER.

Så himla kul att se alla dessa vackra katter.

Vi har en otroligt bra standard på många av våra katter.

Vad som känns viktigt för mig är gratulera mina kattungeköpare till fantastiska resultat. Är så otroligt glad för eran skullKyss

S*Wermdö´s I Love You Perlita RAG a 04 21  "Zafir"     BIV

S*Wermdö´s I Love You Blanca RAGn 04 21  "Vickie"    NOM

Mina egna småGlad Fick jättefina bedömningar, jag är så himla stolta över dem bägge.

Och STORT GRATTIS till er alla som det gick ännu bättre för Glad

raggorgeous
0

GRATTIS Ing-Marie!! :) Vad ROLIGT!!!!
Var kul att ses igen!!!

KRAM

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Trasan08
0

Grattis till alla supersöta Raggisar o deras ägare/uppfödare.

En jättetrevlig utställning med grymt sköna katter o trevliga o glada människor.

Fick se några "gamla" favoriter, och fick några nya att hålla ögonen på (och tummarna för). Jättekul

Ha en skön vecka o sköt om er o kissarna

Kram

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

AakresRagpride
0

Gratulere til ALLE sammen! Flotte resultater! KyssSkrattandeSkrattande

Skulle ha vært der med min spanske kattunge, men siden TICA er litt trege av seg kom jeg meg ikke..Obestämd

Har hørt masse positivt ang helgen, flott gjort dere!

Bevingad
0

Tar och bjuder på lite bilder från utställningen. Många vackra katter och många man inte hann fotografera. Men här kommer i.a.f några: Skrattande

Min egen tjej Wermdö's High Fashion Vincentia

Wermdö's I love you Perlita

Wermdö's I love you Blanca

Wermdö's Glamourous Izzie Meralda

Angelic dolls Whiskey of Wermdö's

Lilltassen's Suri Sacharine

Dragonfire Cora & Dragonfire Chubby Hubby

Goa Kissens Nam nam

Purramour's Espresso Frapino

Leo Minor Ursköna Urwits

Angelic dolls Lotus of Shivali

Oj det blev visst lite bilder Flört

Norrtassens
0

Fina bilder på otroligt vackra kissar Kyss!!

Tillemoras
0

Grattis ALLA till kanonresultat!!!!

Det var verkligen skitkul att träffa alla glada människor och vackra katter!! Allt flöt på så bra, det var BRA ordnat. Stor eloge till dom som har kämpat för att göra detta möjligtKyssKyss

Det var någon som skrev att detta skulle bli en tradition…?! *hihi*

Eller hur Åsa??Flört

Jag får inte glömma en stor bukett till alla duktiga assister ocksåSkrattande

Elvans
0

Jag är sååååååå nöjd med dagen så ni kan inte förstå… Jag fick kanon bedömning på mina 2 katter (Elvan's Cherokee och Elvan's Sioux) och den ena (Elvan's Cherokee) kom upp FÖR nominering hos Hanna men blev inte nominerad, slutade som 5 av 9… Båda fick EX1 och det är jag så nöjd med  :-)

Jag kommer att leva på det här läääääääänge  :-)

//Lotta

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

www.elvansragdoll.se

www.elvansragdoll.blogspot.com

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Heros
0

Stort Grattis till Alla fina katter med ägare och speciellt till

Anna & Nina Charming Rags Fontanarossa BEST in SHOW
och
Mega Grattis till Maries flickor
Amazing Rag's Our Heart of Romance BEST in SHOW junior
Amazing Rag's Precious Glory blev BEST in SHOW ungdjur
Way to go Marie roligt att ha dig tillbaka Skrattande

#31 Vi får se…Flört

/Åsa

Natalia
0

Vill också tacka de som arrangerat detta! Det var helt underbart att vara där! Själv var jag publik och det var den första utställningen jag någonsin varit på - och det var verkligen otroligt kul! Nu vet jag vad jag vill… ;).

Och grattis till alla fina katter med ägare och uppfödare! "WOW" säger jag bara.

AmazingRags
0

#33 Tusen Tack för Gratulationen och WOW vilken Crazy-DagSkrattande
Grattis till Dig Åsa, Bitte, Malin och Dubbelt upp till Jörgen WOW vilka katter Kyss Du har mycket att vara stolt över.

Vilken dag och vilken utställningSkrattande vilka vackra katter på plats och vilken Konkurrens. Ingen bör vara ledsen en sådan här dag, för det var verkligen tufft för många av domarna. Jag hade då inte velat stått där med alla dessa vackra katter. Kram till dig Susan Alhonen

Ett stort tack till er alla andra åxå som har skickat Gratulationer eller Gratulerade mig på plats. Jag är helt överväldigad och måste medge att allt blev väldigt snurrigt och jag har gått som i en dimma och inte riktigt fatta att det har gått SÅ bra. Det här kommer jag leva länge på CoolSkrattandeKyssFörvånad

/…Marie

AmazingRags
0

#2 Tusen Tack Emma för GratulationenKyss

Grattis till dig åxå och ta väl hand om vår Diamant  S*Amazing Rag's Precious Glory som nu har blivit en lycklig skånig.Gråter

Ja, den här känslan är ju lite speciellGlad

/…Marie

S-Pax
0

Stort grattis till framförallt Bitte, Malin, Marie och Åsa men även till alla er andra som det gick bra för. Det var sååå roligt att få se så många fina katter. Speciellt a03 hanarna i klass 9 gjorde mig imponerad. Bådar gott inför framtidenFlört.

Tack så mycket till alla som jobbat med utställningen. Vet av egen erfarenhet hur enormt mycket jobb som ligger bakom. Det var så välorganiserat och trevligt.

Själv har jag fortfarande inte landat och fattat att Diva kammade hem BOB. Det var två år sedan hon ställdes ut och första gången som vuxen så det var förstås extra roligt. För mig är hon förstås BOB året runt eftersom hon är den mysigaste och trevligaste katten man kan tänka sigSkrattande

/ Lotta

Alwyn
0

Det var en toppenhelg! Trevliga människor och snygga Ragdolls. Faith tog sitt cert som jag hoppats på så jag är nöjd!

Sophia S*Moogles

Evenstars
0

GRATTIS allesammans och särskilt grattis till alla fina BIS katter och BOB!! Skrattande

Håller med vilken härlig helg!!!

Evenstars resultat:

S*Abayomis Jack Frost CAC, BIV och NOM S*Yatáz Enperior MB S*Evenstar's Grace af Oroonoko Ex1 S*Evenstar's Lavender Harmony Ex1

Våra katters avkommor:

S*Evenstar's Glimma af Oroonoko Ex 1 BIV S*RagaCoon's Queen Li af Emperior Ex1 NOM

Vi är supernöjda…

…och Hanna…BJK fick totalt mycket fina resultat, 1 x BIS, 4 x NOM, 6 x BIV Skrattande

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

GrandChatez
0

Tusen Tack för alla gratulationer, vilken härlig helg. Många många vackra ragdolls och trevliga glada utställare..Skrattande

Ett jätte Stort Grattis till Malin & Åsa, Marie, Anna & Nina och Lotta & Jörgen men såklart också till Er alla andra som var där….

/Bitte

S-Pax
0

Oj, glömde Anna och Nina bland "bis-gänget". Grattis till er också förståsSkäms / Lotta

Dreamdolls
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tusen,tusen TACK för alla gratulationer!!!!!! Kyss

Det blev en helt otroligt sagolik helg och jag svävar fortfarande på moln över att min kille S*Charming Rag`s Fontanarossa blev BISSkrattande

Vill tacka alla för att ni gjorde denna helg till en oförglömlig super trevlig helg!!!

Och ett STORT GRATTIS till alla er andra och speciellt GRATTIS till alla andra snygga BIS katter med ägare och uppfödare!!!

/ Nina

Vi väntar kattungar :)

Hemsida:S*Dream Dolls

Wonderdolls
0

STORT GRATTIS till alla ifrån mig också!

/Mili 

S*Amazing Rag's Plexus BIS Senior

goa-kissen
0

JÄTTE GRATTIS till alla vackra ragdolls med fina resultat. Ett exrta stort GRATTIS till Jörgen och Lotta som blev BOB med sin vackra DivaSkrattande.

Sedan måste jag gratulera Susanne för det fina resultatet med Goa Kissen´s Nam Nam BIV Nom och domarens Hjärtekatt.Måste hängt på badet SusanneFlörtFlörtSkrattande

skyhighs
0

Kram på dig också Mari

Susan

ProvinsiaRivers
0

Nu hänger jag på här med alla glada gratulationer!!

Önskar jag hade kunnat vara där och se det hela…

GRATTIS till allihopa!!

Limin
0

** Grattis!! ** … till er alla!

Shivali
0

STORT GRATTIS till alla fina resultat!! Skrattande

Det var så roligt att se alla fina katter, träffa alla trevliga människor och lyssna på kunniga domare! Dagen gick förstås alldeles för fort och man hann ju inte med allt och alla, men det var man väl inte ensam om! Flört

Abayomis
0

Stort grattis till er alla och tack för en mycket trevlig helg!Skrattande

Extra stort grattis till Nina och S*Charming Rags Fontanarossa som blev BIS och till alla andra vackra vackra BIS katter.

Jättegrattis även till Christina och S*Abayomis Jack Frost som tog CAC och blev BIV och NOM!!!KyssSkrattande

Abayomis resultat:

CH Zebastian of The Living Dolls  CACIB

S*Abayomis Jasmin  CAC  BIV

S*Abayomis Nikita  EX1  BIV

S*Abayomis Olivia  EX1

S*Katrinelund´s Benji of Abayomis  EX2 (av 6)

Våra avkommors resultat:

S*Abayomis Jack Frost  CAC  BIV  NOM

S*Abayomis LaBelle of Dream Dolls  EX1  BIV

S*Abayomis Lilac Lancelot  EX1

S*Abayomis Indra  EX3

En supertrevlig helg!

/Maud

Helona
0

Jag vill också tacka alla för denna välorganiserade,och jättetrevliga helg. Är glad för att jag fick delta i detta glada och goa gäng,när det byggdes och fixades under fredagen. Ni är proffsiga, eldsjälar allihop! Kram!

Grattis alla ägare och uppfödare till BIS-katterna. Vilka kissar! Puh!

Domarna hade det riktigt svettigt stundtals. Vilken tur att Hannah Jensen blev domare,och inte sektledareGlad Med en härlig humor,och en hel del allvar, trollbinder hon en totalt,och mycket klarnar.

Så rosor till assistenterna. Ni är bara såå proffsiga!

Om jag nu är småsalig o lycklig över denna upplevelsen,som var där utan katt och inte vann ett skit! Hur är då ni som vunnit nåt?

Hade jag tex. varit Åsa Hammarlund,som är "orsak"till 1 BOB,och 3 BIS,hade jag inte haft kontakt med jordens yta längre….Så det är ju en himla tur, att jag inte är det Cool

FunHouse
0

Ja, det var en fantastisk dag, alla dess underbara Ragdolls. Leo tog sitt andra CACIB och hade en egen show på domarbordet. Rullade, ålade, och dregglade..Marie skrev..Horny boy, på hela bedömningssedeln…

Tack alla som ordnade en sån fin utställning…Kyss och grattis till vinnar katterna.

AC

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se