Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 05-utställningssnack
Läst 1127 ggr
Cherione
0

Färg på utställnings tyg

Hej ska sy ett nytt utställnings skynke till en dubbel bur. Vi har då olika färger på våra katter och vill ha ett ganska neutralt tyg men ändå är vackert=) (katterna är följande: rag b, rag a21 och ragn0421)

Gärna lite förslag=)

S*Cherione - Ragdolls är Livet
Vi 1 Rag n 04 21 flicka kvar Tillsalu i Stjärnbildskullen 
kolla gärna in våran hemsida www.cherione.com

Troika
0

Hei. Jeg bestillte burpynt i fra Sverige, da jeg er lite flink til å sy selv. Jeg bestilte i fargene LYS BEIGE/MØRK BEIGE. Vi har katter som er brune, blå CP, mitted og tabby. Hun som skal sy dette sa iallefall at dette var bra farger for ragdoll, så jeg stoler på henne. Har ikke fått det enda, men det kommer nok snart. Glad

Omorose
0

Det finns ju en "regel" att följa. Kalla färger på tyget passar till en katt med varm färg, dvs brun,choklad osv. Och varma färger passar till katter med kall pälsfärg, typ blått,lila.

Om man vill ha ett allround burskynke så är det ju smart att göra som #1, att ta en väldigt neutral färg Glad

Norrtassens
0

Jag har köpt grönt tyg och offwhite tyg. Har läst på Janitas design att just grönt skulle passa till både kalla och varma färger på kissarna.

Singo-Torpet
0

jag har i linné tyg till mitt dubbel-bur skynke ja har till min blå och bruna, med vita och svarta detaljer, tycker de funkar toppen neutralt och dessutom gillar ja linne tyg..

Sprattelkattens
0

Jag tycker att grönt brukar passa de flesta färgerna.

-------------------------------------------------------------

Whiskykullen är här!

www.sprattelkattens.se

Leorag
0

Puttar upp tråden lite och lånar den en snabbis om det är okej ? Glad Jag har aldrig ställt ut förut men skulle gärna testa på det så småningom men det här med burskynken verkar vara en hel djungel. Om burskynket är i beige med vissa detaljer (toaskärm, bädden osv.) i mellanblå färg vad skulle det i så fall passa till för färg på katten ? Glad