Skit i pälsen
Hej!
ungefär en gång i veckan har min katt en bajskorv i pälsen snett nedanför rumpan.
Jag klipper bort den, men undrar nu om jag ska klippa bort pälsen helt därbak i stället.
Är det nåt fel med katten eller kan det bli så här med långhåriga katter? (har bara haft korthåriga förut). Hon är inte lös i magen.
Snälla, snälla svara mig, jag vill inte ha en katt som jag måste torka efter toabesök :)
Gubben säger att hon är som ett gammalt får där skiten klonkar därbak när de går :)
Mvh Jessica

Du skal bare klippe ivei 
Jeg klipte til og med bort litt pels på ei som er utstillingskatt siden hun ha så lange hår bak 
Er katten din en kattunge så sitter den kanskje for mye med rumpen i sanden , jeg hadde også en kattunge som satt for lavt i kassen sin når og dermed ble skiten sittende fast bak i pelsen og jeg fikk passe på henne en del…… men etter som hun ble eldre løftet hun baken og fikk en mere stående stilling når hun skulle " besje " og problemet løste seg selv
.

Tack för svaren! Hon är 9 månader så hon är inte jätteliten. Jag får fundera på att klippa henne lite därbak i det långa håret ;)
Klipp lite du aldeles runt hålet, det kommer inte ens att synas…
Det kan bli så ibland, även om bajset inte är direkt löst, så kan det vara lite kladdigt på ytan och fastna..
Som sagt, det är väl bara att klippa bort. Vår Mao har varit riktigt dålig i magen tidigare, som vatten, och då var det bara in i duschen. Måste säga att jag då föredrar att klippa bort något intorkat… :S