kissat på golvet !!!

En del honor kissar ju när dom löper, en del sprayar.Och det går ju över när löpet går över. Jobbigt är det. Men med lite positivt tänk så funkar det.
Om hon skulle fortsätta så ta ett urinprov på henne.
Ing-Marie.
Ja,det är alltid trist med kissande katter
.
Den honan jag har hemma nu,kissmarkerade lite här o där på första löpet.Men senare har hon inte gjort det.
Men vet honor som gör det på varje löp!
Jag kan rekommendera Urin Off sprayen som garanterat tar bort kisslukt o de kissar ej på samma ställe igen,dock hittar dom gärna nya…Och sedan skulle jag begränsa utrymmet för henne så slipper du ha kiss överallt. Katten mår inte dåligt av att ha ett mindre utrymme vid löp.Hon är så förvirrad av tillståndet ändå så det kan nästan kännas som att hon tycker det är skönt att ha ett mindre område att vara på.
P.S Hon är söt! Ha de bra!

En av mina honor sprayar vid löp, hon brukar få vara i kattrummet med Herkules under löpet och jag tycker att hon är lugnare då (även om Herkules tycker att det är liiite långtråkigt men han är så snäll) och dessutom sprayar hon inget.
-------------------------------------------------------------
Whiskykullen är här!

#3 ok, dock har jag en hyrd lägenhet och inte något kattrum så hoppas verkligen att hon slutar igen
jag har också en hona som kissar i Sängen varje gång hon löper, men bara då… Den här gången låg jag i sängen när hon helt fräckt kom upp och satte sig tillrätta och tänkte kissa. jag hann dock hindra henne, så nu är hon utstängd från sovrummet.
Sickna ideér dom har…. Nu är hon ju inne hos Mio och där får hon vara nu ett tag,

känns väldigt skönt att höra att det inte bara är jag som har problem med min hona, även om man vet att det inte är helt ovanligt så är det skönt att höra från er
jag har en hona som kissar i min säng det är skönt att dela med sig sina problem jag får byta lakan varje dag och bara tvätta lakan
Men gud vad jobbigt det låter! Jag har nog haft tur att slippa kisserier.
#7 Är det bara då hon löper eller alltid? Om det är alltid skulle jag nog kolla upp henne hos veterinären så hon inte har urinvägsinfektion eller nåt liknande…
Hur länge har hon hållit på att kissa i din säng?
Måste vara superjobbigt.
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
håller med Carro här innan. Om en hona Alltid kissar i sängen är det nog nåt fel.
Skulle också gå till veterinären och kolla urinvägar/njurar och lite allt möjligt.
Eller så protesterar hon mot något.. ligger det någon mer i sängen som hon inte gillar??

hört om många honor som kissar i sängen vid löp tyvärr, inte bara ragdolls utan andra raser med.. måste vara supper jobbigt, min har gjort de 2 ggr och bara de var en pers tyckte ja.. så klart hittar man de när man ska krypa ner för natten =(
min tjej hade dessvärre fel på sina njurar och de gick så långt att hon kissa var 30e min ca, mest då på golvet…fanns inget och göra dessväre RIP grace..

idag var det väskan som gällde, tod upp tröjan och satte på mig den, väde mig och vad ser jag inte… jo, en liten fis som just kissat klart!!!
kissar hon även då hon inte löper är det antingen en protest mot något eller så mår hon inte bra rent fysiskt…
Jag skulle kolla upp henne hos veterinären för att utesluta det och om det inte finns nåt fel där får du nog fundera om det finns något annat hon kan vara missnöjd med..
bytt kattsand nyligen? Ny katt i familjen, nåt som stör rangordningen? Testat med fler lådor så hon har fler att välja mellan?
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se