Resa med katt
Hur gör ni när ni skall resa med katt?
Vi skall hämta kattungen, det bli en bilresa på ungefär 30 mil, sen blir det okcså en båt resa på 3 timmar. Hur skall man göra med kiss pauser, och skall man ha dom i en transport bur, Alla tips är bra tips 

putt
Jag brukar ha mina i stor hundbur om vi åker längre sträckor. Då kan man ha både mat vatten och liten toa däri.
Alternativt stoppa in toan med jämna mellanrum..
eller så kan man ha katten i vanlig transportbur när man kör och ta pauser där katten får äta dricka och gå på toa i bilen.

jag har bara en liten transportbur, kanske man kan stanna om vartannat och sätta katten på lådan?

Jag har rest några långa sträckor med mina katter, bla 110 mil på en dag. Jag hade katterna i stora burar, tre av dem fick dela på en Atlas Car 100. Jag har gjort en dyna till buren av vaxduk fylld med kristallsand, överst ligger en "superfäll" som släpper igenom vätska men tar ej upp från underlaget, så hela dynan blir som en låda. Ingen av mina katter har kissat under någon resa, ingen har varit intresserad av mat eller vatten.
-------------------------------------------------------------
Whiskykullen är här!

okej, blir dom lätt stressade av att resa? vad är bäst? att hålla katten i lådan eller ha den i famnen då och då? blir den lugnare om det hålls mörkt?

Mina katter har haft stor bur i bilen när vi åkt långt, där både mat och toa fått plats men de har ändå aldrig kissat/det där bak
trost att vi rest en hel dag.
tex Skien till Stockholm (75 mil) med två vuxna och en nyinköpt kattunge. Ingen gick på lådan eller gjorde något brevid.Gick hur bra som helst. Tyckte bäst om när vi tänkte över buren ovan ifrån så det blev lite ombonat.
Har även varit på utställningar en del, dock kortare bilreor men har ändå erfarehet att de brukar "hålla" sig från tidig morgon till sen kväll altså till man kommer hem med att utställningen med att göra sina behov.
Men som sagt de är mina katter det.
Lycka till, det går säkert bra!

På ÖB finns en canavs bur som är ganska stor där får du plats med en liten kattlåda om den skulle vilja gå. Lite vatten och lite torrfoder så klarar den resan bra. Jagskulle rek. att katten får vara i buren hela resan.
Jag har åkt långa sträckor med mina över 100 mil och det har gått bra.
Lycka till och grattis till din första ragdoll. Det blir fler
jag lovar.

#5 Herkules tycker inte om att resa men det går bättre om han får resa med någon av flickorna i samma bur.
Jag skulle inte ta ut kattungen ur buren, jag upplever att de är tryggare när de är inne i buren, man kan gosa lite genom dörren, och skulle kattungen bli rädd finns det risk att du tappar honom. Det är hur jag brukar göra sedan finns det säkert de som sitter med katten i famnen. En del katter som Herkules tycker inte om att se trafiken medan Oliver alltid ville sitta på fönsterplatsen på bussen för att kunna se så mycket som möjligt (men han var ju å andra sidan en rätt märklig katt).
-------------------------------------------------------------
Whiskykullen är här!

# hur mycket kostar den buren? då skall jag kolla på den imorgon :)

Jag tror dom hade special pris på den den här veckan 175.

den här veckan, eller veckan som kommer? :)

Den kostar 175:- & den finns i Visbybutiken
kram från mig

12 # Tack
kramen

Jag har rest ganska mycket med mina katter dels med flyg och även med bil samt med båt då flera av mina katter har bott på Åland tills titer testerna varit klara.
Även fast dom har haft tillgång till lådan så har dom inte använt den ,,utan gått på toa så fort dom har kommit hem .
Dom är tryggast om dom får vara i sin kattbur under resans gång.
jag tycker inte att du behöver oroa dig det kommer att gå jätte bra ska du se.
//Elsa