Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 3842 ggr
Marrics
0

Sköter fettsvans

Hur sköter ni fettsvansen mellan utställningarna?

Svidjas
0

Jag tvättar den vid behov med lite yes och sen använder jag anjou's diamant shampoo. Och då är det till vår rag n 04 21

http://www.svidjas.se

Wonderdolls
0

Jag använder Kaolinumpuder eller biogroom puder mellan uställningar och tycker det funkar bra.

Evenstars
0

GOOP GOOP GOOP säger jag bara, hihi! Skrattande

Jag har en kille med jättelättskött (vilket knepigt ord, haha) päls i övrigt, men jordens jobbigaste fettsvans. Jag tvättar honom med GOOP, yes + vatten, GOOP och kammar, yes + vatten. sen schampoo i vanlig ordning osv…

Sen har jag ALLTID torrschampoo med mig på utställning! Glad

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Dreamdolls
0

Min kille Fonzie får också väldigt lätt fettsvans och framför allt efter dambesökSkrattande Jag har precis tagit itu med den och jag börjar med GOOP, sedan Yes utspätt med vatten. Sedan nästa dag för resultatet brukar inte bli riktigt så bra som jag vill ha det,så tar jag rikligt med torrshampo som får verka typ över natten och sedan borstar bort och då blir resultatet perfekt! Detta gör jag någon gång då och då när det behövs.

Vi väntar kattungar :)

Hemsida:S*Dream Dolls

Marrics
0

Vilket torrschampo använder ni då?

Marrics
0

Tvättar ni så fort ni ser att den blir lite fet eller väntar ni en stund. dvs. är det"farligt" för pälsen på svansen att gå med fettsvans. För som den ser ut är det som om hårstråna som är fet upplevs som lite strävare och ja inte som övriga svansen.

Det blev blurrigt men jag trorSkrattande ni förstår min fråga

Norrtassens
0

Jag har en fundering…..blir fettsvansen "fettigare" om man tvättar den för ofta? Eller spelar det ingen roll?

För vad jag minns med min numera kastrat…han hade fettsvans under en så kort tid…och det tog inte länge efter bad innan svansen såg ofräsch ut.

Dreamdolls
0

#5 Jag använder Gimpet torrshampo. Vet inte om det är det bästa men det funkar kanon på min hanes svans iallafall. 

#6 När jag tvättar hans svans så har den hunnit bli rätt så skitig, så jag tvättar inte den vid första "tecknen" på fettig svans utan den ser rätt hemsk ut när jag tar tag i den. Men jag väntar inte för länge heller för jag har hört att om man inte tvättar bort det så finns risk att pälsen lossnar på svansen och det vill man ju inte. Skulle se just snyggt ut på utställningarSkrattande

#7 När jag tvättar svansen så brukar jag försöka undvika att gnugga på svansen alltför mycket då det kan istället stimulera fettproduktionen. Utan tvättar ganska löst.

Min Kille får nog fettig svans efter ca. 2-3 veckor efter badet. Och då tidigare om han har haft dambesökSkrattande Så då blir det dax för tvättning igen!!

huldabella
0

Jag anväder Kaolinpuder mellan utställningarna - superbra mot fetsvans!! - och GOOP inför utställning.

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------

Hvenhildas
0

Natusan puder är det enda jag använder tycker det suger upp fettet jättesnabbt. Efter bara typ 2 dgr så är fettet borta.

Sen badar jag som vanligt

-------------------------------------------------------------------
Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt

Wonderdolls
0

Jag använder också GOOP inför utställning men till vardag så är puder och torr schampoo det bästa lösning om man vill inte håller på tvätta de.

Marrics
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack alla för svaren. Nu har jag en inköpslista och pojken kommer att få ett påskbad.Skrattande Sedan blir det torrschampo mellan varven.

Dreamdolls
0

Jag är säker på att snyggingen kommer få så snygg svans såKyss Lycka till med badetSkrattande 

Kram Nina