Hälsoresultaten
Nu såg jag att resultaten från HCM tetserna från ultraljudet ligger ute på ragdolldatabasen.
resultaten?
http://www.svidjas.se
Gäller det "enbart" för ultraljuden, eller kan man se DNA-test, blodgruppering, FIV/Felv mm. oxå?
Tycker att det verkar supersmidigt att kunna se testerna på databasen…
vad bra!
Såg också att det hade dykt upp i veckan, det är ju jättebra!
Hittar dock inget om det under nyheter på Pawpeds, och Ragdoll står ju inte under raser som har HCM-resultat införda i Pawpeds…
Har mailat Yvonne på databasen i dag, för att få reda på om det även går att föra in andra tester där…få se vad hon säger 

Det gäller enbart ultraljudstesterna
#6 OK! Tack, då vet jag 
Synd…skulle vara smidigt att kunna lägga upp ALLA testresultat på sin katt på databasen…

Ja det tycker jag med plus att katten borde med automatik hamna i databasen när man reg kullen.
Har nu fått svar av Yvonne på Ragdolldatabasen…hon sa att det kommer att komma in DNA-resultat också allt eftersom, så om jag vill skicka in DNA-resultat så är det bara att scanna och maila, eller skicka per post…
#9 Jätte bra då also kan man börja skicka in dna tester också!
Ja, tydligen är det bara att skicka in…jag ska scanna mina resultat i morgon och maila dem till henne, så är det väl bara att vänta och se när de kommer in 
#11 Vet du om det gäller även FIV/FeLV ,njurultraljud och dna färg gen också ?
#12 Hon svarade inte på det, så jag har mailat igen och frågat henne specifikt om det…
Har fått svar nu av Yvonne, och på ragdolldatabasen förs bara in skanning och DNA-test för HCM.
#14 Tack då vet jag vad man kan skicka in.
Jag såg det också att de kommit in. Har alltid undrat varför de inte varit det innan?
AC
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

Finns en alldeles utmärkt holländsk databas där man kan lägga in väldigt mycket info om tester mm
adressen dit ser ni nedan, det går alldeles utmärkt att skicka in..har fått svar ganska nyligen när jag ställde frågan..
ju fler som lägger in , desto bättre är det:)
Kattungar väntas hos GunBertus