Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 04-uppfödning-och-genetik
Läst 615 ggr
Norrtassens
0

angående djurskyddslagen...

Jag har ansökt om tillstånd enligt §16 djurskyddslagen om att få ha mer än 2 kullar per år. Det tar sådan tid innan jag får besked. Har kontaktat dem angående detta och det svar jag fick var att de är kort om folk just nu, så därför tar det tid…

Är lite spänd på vad beslutet kommer att bli…därför slänger jag ut en fråga här till er som bor i hyreslägenhet….

Om ni har ansökt om detta, har ni fått eran ansökan beviljad, eller kan det strula på grund av att man inte äger lägenheten?

Tacksam för svar Glad

Singo-Torpet
0

borde inte spela någon roll tycker ja? om du har plats för mamman och ungarna så de får vara ifred och sedan ett rum om någon blir sjuk och behöver karantän..

Norrtassens
0

Hoppas att de oxå är av den åsikten Skrattande

Rum har jag gott om Skrattande

huldabella
0

Tror inte heller att det spelar någon roll om du äger lägenheten eller inte.

För mig tog det över ett år innan jag fick mitt tillstånd färdigt - de var också kort om folk, och hade dessutom slagit ihop mitt område (Nynäshamn) med grannkommunen (Haninge), detta skulle skötas av endast EN person… Obestämd

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------

Norrtassens
0

#3 Oj då, tog det så lång tid….

Det är väl ungefär 2 månader sedan jag skickade in min ansökan, så jag får väl ge mej till tåls Obestämd

Jag har väl egentligen ingen brådska….har tänkt ta 2 kullar i år, så det skulle vara från nästa år jag planerar fler kullar.

Men det låter bra att det inte verkar spela någon roll om man äger lgh eller inte Skrattande