Visar hanbeteende redan?
Jag har nu en hona och en hane kvar från min kull, de är lite mer än 13 veckor gamla. Honan är det meningen att jag ska behålla men hanen söker fortfarande efter hem.
Nu till min fråga, han har nu börjat med att ställa sig på hans syster och trampa på henne, ok tänkte jag, ingen fara med det. Nu har han dock börjat rent utav jucka mot henne med hans lilla snopp tittandes ut.
Eftersom att detta är min första kull så har jag ingen erfarenhet av det här och det är inte allt för enkelt att hitta fakta om det. Jag vet att det brukar tyda på dominansbeteende, men brukar det verkligen komma så här tidigt?
Kanske dum fråga men..tacksam för svar.
Sarah.
Hej
I 99% av fallen är bara träning och lek MEN jag måste dela med mig av en skräckberättelse:
En uppfödare jag känner hade kvar 2 kattungar från en kull(kille o tjej),i väntan på att åka utomlands till sina nya ägare.Ett tag efter att honan kommit hem så fick hon knölar på magen vilket visade sig hos veterinären vara foster!!När hon var ca 6 månader så förlöste hon dom och ungarna avlivades!!För att det var brorsan som var fadern! Uppfödaren hade INTE haft sina andra hanar lösa i huset då och det har hon aldrig haft.
Honan fick dock inga men av det utan kunde bli dräktig igen i "rätt" ålder och fick friska kattungar.
Detta måste vara väldigt ovanligt men det har ju hänt.
Vill inte skrämma dig,Sarah,men visst är det en fantastisk sann historia?

#1 Jisses
Ja det hoppas jag verkligen inte att det händer här, förhoppningsvis stannar han inte så länge (lät jätte hemskt men ni fattar vad jag menar *s*) men vilken historia, kan inte vara kul..
Men va skönt att höra, jag tänkte att det mest troligt är lek och flams, men han ser så himla fokuserad och bestämd ut, nästan som att han verkligen försöker…men han har iof alltid varit lite speciell ;D en liten korkboll
#2 Ja,jag hoppas verkligen att han inte lyckas göra det där på riktigt
.
Kan ju säga också som tröst att katterna från de linjerna har varit mycket tidigt könsmogna,så det är verkligen inte vanligt att sånt händer! Vilka samvetskval hon fick, uppfödaren över detta
!!
Men allt löste ju sig till slut.

13v kan han ju knappast vara köns mogen.. men varför han gör så vet ja inte, lek/dominans/öva?

Nej könsmogen är han nog inte, men jag blev fundersam då han betedde sig så konstigt.. Tack för era svar :) jag får hålla uppsikt.
/Sarah