Vetegroddsolja för löp
Är det någon som provat ge vetegroddsolja till sin hona för att försöka sätta igång ett löp och har det fungerat?
Har fått tips att prova det för att trigga igång löp men är lite skeptisk om det fungerar? Det innehåller ju E-vitamin som ska vara bra just för detta.

jag vet en som provat med bra resultat, även vet ja folk som annvänder sig av pulsatila (stavas de så?) och har genom det fått igång löp hos honor..

Jag har provat men jag kan inte svara på om det hjälpte eller inte. :) Min hona tog 7 veckor på sig att löpa den gången, jag gav henne vetegroddsolja de sista veckorna för att påskynda, men det kan ju lika gärna varit slumpen som gjorde att hon satte igång då.
---------------------------------------------------------------------------
Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com
---------------------------------------------------------------------------
Jag provade på Breitling men jag märkte ingen effekt… Har hört att man kan ge bidrottninggelé också, finns ett märke som heter Apiforce som jag vet att kattuppfödare har använt. Tycks minnas att djurhomeopaten som föreläste på SRC's KM i Örebro (tror jag det var) tipsade om det!
Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!
Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå
#1 Pulsatilla ja, det har jag också hört att man kan ge!
Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!
Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

Tack alla för era tips
Jag går och väntar och väntaaaar på nya löp
Jag har också hört att klorin sätter igång löp och det kanske kan ligga nåt i det för jag skurar alltid våra badrum med klorin, och mina katter löper och löper och löper heeeela tiden…
Jag skulle önska en halverad löpning här hemma.. har ni några tips för stillsammare löp

Ja jag har ett tips! ge mig katterna så lovar jag de löper bara typ en ggr per år så trista är mina speciellt om man vill att de ska löpa…..
Vi har ursöta bebisar !!!!
#6 Klorin ska man vara försiktig med på golven iallafall, för det avger ångor som är giftiga för katter, allra helst om man har varmt vatten i hinken. Kanske inte alla som vet..
Jag testade vetegroddolja på en hona för några år sedan och jag vet som sagt inte om det gjorde sitt till men hon började löpa ganska snart efter att jag hade börjat med det..
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Jag skurar mina kattlådor med vatten och en skvättklorin och katterna blir som tokiga av den lukten.
Jag sköljer av lådan nogsamt och torkar den torr och ställer ut den i hallen och då är katterna väldigt snabba med att kasta sig ner i lådorna och rulla sig däri innan jag fyller på sanden igen :))
Kanske ett sätt att få honorna att börja löpa.
Vetegroddsolja och pulsatilla har jag provat på mina honor också och det var helt verkningslöst.
-------------------------------------------------------------------
Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt

#6 Jag kanske kan få skicka mina honor på en snabb visit hos dig så kanske de kommer igång
Ni som gett vetegroddsolja, hur har ni gett det? Direkt i munnen eller utblandat i mat?
Pulsatilla köper man det på hälsokostaffärer?
#10 Jag gav direkt i munnen med en liten spruta..
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
# ja såklart man inte överdriver, men jag brukar skura våra badrum med klorin minst ett par gånger i veckan… vi bor ju 9 personer här så det är ju nästan som en offentlig toalett.. hi hi
men det är bakteriedödande och bra.. man sköljer ju naturligtvis också. Men jag har lite klorin i vattnet till golven också ibland… Det brukar lukta badhus här hemma när jag storstädar…(fast det gör jag ju inte så ofta då men..)
jo jag använder det också ibland just för att det verkligen decinficerar och rengör så bra.. och luktar fantastiskt gott!!! Jag tränings/tävlingssimmade ju från barnsben till jag var 18 så kärleken till klorlukten sitter kanske kvar därifrån! *s*
Det är just till golven jag är försiktig med det, där har jag grönsåpa istället som också är antibakteriellt och rengör jättebra det med.. :)
Luktar inte LIKA gott *s* men nästintill!
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Tack återigen för era tips!
Jag har nu börjat ge vetegroddsolja så får vi se….