hemsidor
Håller på att fundera ut vilket program och liknande jag ska andvända för att göra en snygg hemsida.
Har kollat runt massor på internett och hittar en uppsjö…
Så frågar därför er alla vilket program andvänder ni?
vill att de ska vara ett lättandvänt, hyfsat billigt och vill hels ha så man kan ha en egen http adress, alltså www.namn.se inget med www.123/namn
tvungen att skicka med en bild på kärleksparet här hemma:P
S*Cherione - Ragdolls är Livet
Vi 1 Rag n 04 21 flicka kvar Tillsalu i Stjärnbildskullen
kolla gärna in våran hemsida www.cherione.com
Jag använder mej av one.com, och är mycket nöjd med den. Priset för webhotellet är 288 kr/år, sedan tillkommer en årlig domänavgift (.se) på 95 kr…
Man får snabb supporthjälp om man fastnar 
#1 hur är upplägget hos dom? är de lätt att komma igång och förstå hur man ska göra? brukar vara de som är problemet, man kommer inte igång för man förstår inte.
förresten, du har en super fin hemsida, jätte mysig
#2 Det finns färdiga mallar som man kan använda sig av i början när man inte är så van…jag tycker att det har varit väldigt lättfattligt… och jag har aldrig hållit på med hemsidor tidigare.
Gå gärna in på one.com och läs runt lite.
Lycka till med din hemsida 
Om du väljer one.com, så kan nog jag oxå försöka hjälpa till om du fastnar i något.
Vad roligt att du tycker om min hemsida 

Vi har brukt noe som heter JOOMLA. Det er stort sett mannen min som har gjort dette, og jeg synes den ser vanskelig ut å bruke, men resultatet ble bra.
Hejsan
Det är ju svårare att göra en personlig hemsida då man använder sig av gratisbyggarprogrammen, men det går säkert att få till nåt snyggt nånstans :)
Om du använder dig av gratisprogrammen så får du ofta en hemsideadress som inkluderar deras företagsnamn… som du skrev www.123.se/dittnamn
Om du vill ha ett eget köper du ett domännamn, tex hos www.one.com eller www.loopia.se Man kan även göra hemsidor genom one.com och det verkar ju vara andra som kan det så du får prova dig fram vad som känns bäst..
Om du tröttnar på att bygga själv kan du alltid maila mig ;)
www.raggorgeous.se
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Hejsan
Det är ju svårare att göra en personlig hemsida då man använder sig av gratisbyggarprogrammen, men det går säkert att få till nåt snyggt nånstans :)
Om du använder dig av gratisprogrammen så får du ofta en hemsideadress som inkluderar deras företagsnamn… som du skrev www.123.se/dittnamn
Om du vill ha ett eget köper du ett domännamn, tex hos www.one.com eller www.loopia.se Man kan även göra hemsidor genom one.com och det verkar ju vara andra som kan det så du får prova dig fram vad som känns bäst..
Om du tröttnar på att bygga själv kan du alltid maila mig ;)
www.raggorgeous.se
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Jag använder mig av microsoft expression web och lägger sedan upp det färdiga resultatet på one.com.
Programmet är lättarbetat även för nybörjare.
Jag har själv gjort några olika tex
http://elhemas.se/foto/index.htm
Så har du lite ideer!!!
Vi har ursöta bebisar !!!!
#7 Du har verkligen gjort supersnygga hemsidor
och det har #6 oxå 
Förresten #6, vad använder du dej av för program? De hemsidor du gjort är så välarbetade och snygga 

Jag använder mig av www.123minsidas hemsidesprogram och nu kan man få ett eget domän namn och behöver alltså INTE ha deras 123minsida före i webadressen.
Men det som är trist med den hemsidan är att man blir mycket begränsad i vad man kan göra. Så om man är det minsta händig bakom datorn så rekommenderar jag att välja någon annan.
Jag är tyvärr inte duktig på datorer så tillsvidare är jag fast med min hemsida
#9 Tack så mycket för dina komplimanger! Kul att du gillar dem.
Bildlayouterna gör jag i Photoshop och själva sidolayouterna i Frontpage..
Lycka till med skapandet!
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
Jag använder HTML-kit och GIMP som bildbehandlingsprogram och begi är Open Source program also free license.
Tack för alla svar, alla är så superduktiga, vill med kunna:(
får leta om de finns någon kurs eller så man kan gå..
älskar att mixtra i Photoshop men har inte kommit på alla funktioner, men de kommer väll.
Säger till när jag fått papprena om stamnamn så ska jag göra mig en hemsida, lämnar adressen då=D
jag har också one.com som domän.. där jag då har adressen www.fyrpihls.se och sen gör jag sidan i front Page då… ska börja med dreamweawer också, men jag har inte tagit tag i det än…
Jag använder mej oxå av dreamweaver, photoshop elements 7 och photoshop CS3, det är jättekul att arbeta med dom programmen….man lär sig något nytt hela tiden 
Jag har byggt min hemsida i dreamweaver cs3. Den är lätt att använda och man ser det man skapar direkt så man förstår koden så mycket bättre.
Sedan finns det ju massor av html sidor på nätet man kan titta på och söka det man önskar ha tex en tabell. Olika javascript finns och på nätet så man kan "låna" koden..
Bra sidor att titta på när man bygger hemsidor är:
http://www.webdesignskolan.se/
http://monkeytoys.com/htmlkurs/
Om man vill kolla in lite färger man kan använda så kan man gå in på:
http://www.internetgrafik.nu/colorcode/
//Lotta
Hej!
På www.dinstudio.se finns det färdiga mallar och jag tror att man bygger upp sin hemsida i tre lätta steg. Bara att lägga till text och bilder, blir både snyggt och personligt. Kika in på S*MammasMirakel hon har använt sig av dinstudio…
Lycka till och glöm inte att meddela när sidan är färdig, skall bli kul att kika 
Har oxå skickat in för stamnamn, har du väntat länge?
Annelie
har väntat nu i hmm 3veckor hoppas innerligt att få just Cherione

#17 & 18 jag fick nog vänta minst 5v på mitt…

Nu har jag också börjat på en ny hemsida… kommer först och främst använnda mig av one.com…
jag tycker sånt här är lite halv kneppigt och tråkigt om ja ska vara ärlig, innan man kommer in i det.. när man kommit in i det är det bara kneppigt men väldigt roligt… så ja hoppas ja kommer in i det snart..