Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 04-uppfödning-och-genetik
Läst 591 ggr
ProvinsiaRivers
0

Min tredje kull föddes inatt!!

Hallå allihopa!! Måste bara dela med mig av glädjen!!

Abayomis Charming Carmencita födde sin andra kull inattSkrattande!! Det blev 5 bebbar! Vet ej kön ännu för hon är sån hönsmamma så man får knappt väga dom…Men en tjej tyckte jag mig hinna se iallafalllSkrattande.Superkul!Hoppas jag finner minst 2 tjejer till…

Jag var med när 4 första kom.Väntade drygt en  timme efter sista ungen och hon var lugn.Tyckte mig känna ännu en knöl kvar i magen…men som sagt det gick mer än en timme och klockan var typ 3 på natten så jag bäddade rent och la mig bredvid lådan på en madrass och somnadeSkäms.

Klockan 7 på morgonen så räknade jag till 4 ungar och tänkte ok,det kom inte fler då.TILLS min son kom och tittade in i lådan och sa att det är ju 5 ungar!!Nä,sa jag.Det är 4,tror du jag är blind??Men han bad mig räkna igen…och se,han hade rätt!!Jag var tvungen att gnugga ögonen och räkna igen.Men 5 är det.Jag är så glad och nöjd att det är över och alla leverSkrattande.Väntade att hon skulle föda på dag 65 som sist men nu väntade hon till natten mellan 66-67.Så kan det gå.

louisdolls
0

Ett stort grattis till femlingarna ,,Skrattande,, skönt att allt gick så bra,,

Mariamores
0

Jättegrattis till bebisarna och ett jättevarmt lycka till! :-)

Vi har kattungar!

Min hemsida

ProvinsiaRivers
0

TACK!Glad Man är lite i ett lyckorus just nu….Men det vet ni ju ,hur det ärFlört.

Rosino
0

Grattis!

Christelle
0

Stort Grattis :D

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Norrtassens
0

Grattis till bebbarna :o)

Wonderdolls
0

Grattis till bebbisarna!!Kyss

Sprattelkattens
0

Grattis! Glad

-------------------------------------------------------------

Whiskykullen är här!

www.sprattelkattens.se

NorthernPearls
0

Grattis Paulin!! Hade inte pengar på mobban å svara åt dig. GRATTIS & KRAM

Vi har helt underbart sötaKyss Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!

Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s 

Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.

ProvinsiaRivers
0

Tack allihopa!

Cita vaktar ju dom som en hök.Hon är i BB rummet ensam med bebbarna(+en liten kanin i en bur) och ändå vill hon inte ta sig tid ens att kissa ,fast lådan är supernäraSkrattande.

Jag har matat blötmat med tesked åt prinsessan så att hon orkar amma sina små.

Det är inte lätt att väga hennes barn då hon roffar åt sig ungarna fortare än kvickt innan jag är klar.

Tips?Någon?Det är nog hopplöst så länge dom är så små.Det var samma show förra gången…

Wennerlund
0

Grattis till de små! Lycka tillGlad

Annelie