Espree Purr N´Natural
Hej
Är det någon som har erfarenhet av detta torrschampoo från Espree? Har köpt det men inte vågat använda det *s*
**Purr´N Natural Espree
**
Ett sk torr-schampo för alla typer av pälsar. Purr `N Natural är ett djuprengörande skum som löser fett i pälsen effektivt och lämnar ett blankt och rent resultat. Vitaminer, oljor och naturliga extrakt reparerar och ger lyster åt livlös päls. Lavendel och rosmarin lenar huden och fungerar även som lugnande aromaterapi.
Kan även användas på kattungar över sex veckors ålder.
Innehåll: Olivolja, kokosolja, lavendelextrakt, rosmarinextrakt, åkerfräkenextrakt, panthenol och vitamin-B.
/ Carro
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Jag har använt det, och tycker att det funkar ok. Men det är inget schampo som jag använder till vardagsbaden utan mer då katten t.ex har trampat i något olämpligt. Kanske också funkar fint till fetsvans? Har ingen hanne hemma så jag vet inte =)
Men det är skönt att ha hemma, perfekt till att tvätta baken då någon katt har fått för sig att sitta i sin egen avföring!
( med handskar då ) ;)
Kom ihåg att va lika noggrann med att skölja av schampot som vanligt!

*Så det är inte mycket till torrschampo, du slipper blöta innan bara..
ok.. jag får väl testa det nån gång.. *s*
Är det kattungevänligt?
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

3# Det ska väl vara som du skrev, till kattungar över 6 veckor =) men jag skulle ändå undvika att ha det i ansiktet..
Om du ska ha något schampo till dina småbebbar
så har ju Espree ett jätte milt schampo. Kom inte ihåg vad den heter men det är valpar på bilden och schampot är lite gult..
Tack men jag har redan Espree Rainforest :) som jag ska ha då jag badar dem (är kattungevänligt).. har det röda också.. som luktar jordgubb.. :)
Men tänkte just om en av dem (som idag) hade klivit i en "brun sak" i kattlådan och sedan kladdat av det på sin bror ;) *s* då behöver man ju inte bada hela katten.. och då kanske "torrschampot" passar :)
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

5# Jag använder också rainforest, luktar så otroligt gott.
Enligt deras rek. så ska man inte använda torrschampo på kattungar under 6 veckor. Men personligen så skulle jag använda det ändå, om det har skett en olycka som du nämner ;D Skulle bara vara extra noggran..Du får pussa dina rena
bebisar från mig. Kan inte vänta tills min hona får sina små =)

Jeg bruker denne med Gimpet pudder for å "fluffe opp" pelsen før kattene skal frem til dommeren
Synes den er bra til det..

* Kan påpeka att man inte alls behöver skölja efteråt, jag hade fel :)
Spännande kanske man ska testa den!