Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1157 ggr
GunBertus
0

Kristaller i urinen?

Är det någon som varit med om att en kattunge haft kristaller i urinen? Alltså en kattunge som är mellan 12-14 veckor? Och isf , hur har det gått?

Kattungar väntas hos GunBertus

Sprattelkattens
0

Jag vet en birma uppfödare som fick problem med en hane som hade kristaller i urinen som liten, tror att det gick bra till slut.

-------------------------------------------------------------

Whiskykullen är här!

www.sprattelkattens.se

Fyrpihls
0

Ja min Boowie hade ju kisseproblem… han kissade och hade trängningar och han hade kristaller och bekterier i urinen, sen efter flera behandlingar med nästan ingen bättring, så hittade de till slut en jättestor sten i blåsan, som var av den karaktären att den var tvungen att opereras bort, för att sen troligtvis komma tillbaka..

så det slutade inte så bra tyvärr… Vi fick låta honom somna in…

Willenkatten
0

Hej!

Min Sigismund, Gårdö´s Romeo, hade kristaller. Detta ledde till urinvägsinfektion som gick till njurarna. Sigismund har njursvikt och behandlas med kortison, han har 25% njurfunktion. Lever än och är idag 4 år gammal. Han måste behandlas sitt liv ut. Han lever dock ett fullgott liv som kastrat, men ett liv som inte blir så långt, enligt vår vet.

Tror att man måste behandla tidigt och att det måste ske med rätt antibiotika. Tror också det är vanligt förekommande.

Min Sigismund var dock vuxen när han hade besvären, började när han var ca 1 1/2 år. Jag tror prognosen är bättre när det gäller en kattunge. Håller tummarna!

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

Hyperaktiv
0

nej, det är inget att satsa på. Brukar sluta illa… och om han är så liten… nej… synd om katten.

Det är min erfarenhet