Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett06-konstruktiv-kritik
Läst 1317 ggr
Helenas-Margit
0

vad tycker ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

visserligen bara 6 veckor, men vad tror ni om denna godbit?

ariotellos
0

Han ser väldigt gosig ut! Är det en blå bicolour?

Helenas-Margit
0

jo precis vad han är :)

CaTim
0

För rak profil och svag haka är väl vad jag tycker, men det var ingen bra bild att ge kritik utifrån.

Förövrigt så tycker jag att 6v är nästan för gammalt att ge en rättvis bedömning, 3-4-5v är det lättare att se för sedan får dom så mycket hår.

DanDaras
0

Hej! Och Glad påsk!!

Før det førsta är en bild lite lite att ge någon kommentar på så det är ju inte säkert det stämmer riktigt med verkligheten.

Jag tycker godbiten ser kort ut i nospariet och har en bra høyd på pannan. Profilen er helt ok, kunde varit starkre, men den ser bra ut. Hakan därimot hänger inte riktigt med. Den har inte det djup i seg man ønskar. Som sagt svårt att se men jag tror både det fattas "fyll" i den och att den är vikande.

Jag håller derimot inte med #3. Bästa åldern før att kolla kvaliteten på kattungar är vid 8 veckor. Då bruker proportionerna vara som när dom är vuxna. Jag brukar inte tinga bort katter innan dom är 8 veckor. Spec dom som skall gå till avel och utställning. Då blir det gissningar och det vill inte jag ta mina beslut på.

CaTim
0

Skelettet förändras inte från att dom är liten, så på BILD tycker JAG att det är lättare när dom är yngre, på en 8v kattunge är det mycket svårare att SE vad som är skelett och vad som är hår, men det är vad jag tycker.

Helenas-Margit
0

ny bild, kritik tack!

Fyrpihls
0

Jag tycker han ser fin ut, dock kunde profilen varit lite mer tydlig och hakan ser ut att vara aningens svag. Första bilden.

På den andra bilden tycker jag Om han fortfarande är sex veckor där.. så är kanske nosen lite för smal och lång… men om han är lite äldre så är det  ju en helt annan sak… Då är den ju oftast lite längre.. och när jag nu tittar så ser jag ju att inläggen har några veckor emellan, så han borde vara bortemot 10 veckor på den andra bilden, och då tycker jag det är ok med lite nos… Fina ögon tycker jag också…

Ska det bli en utställnings stjärna så ska du vara medveten om att de blåa bicolorerna är så gott som fulländade, så det ska mycket till att kunna slå sig in där… Där har man ett massivt motstånd…

Helenas-Margit
0

Han är nio veckor på sista bilden. Hakan är svag. Har inte tänkt att han skall bli någon championkatt, men det kunde vara kul att ställa ut honom och se vad man får för kritik på han. Tack för kritiken!

Trasan08
0

#8 Åh vilken mysig bild.. han är ljuvligt söt! Lycka till med honom.

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

Fyrpihls
0

han är jättefin…. det är ju nästan synd om alla bebisar som vi bara dissekrerar isär… de är ju såna ljuvliga små personer allihop.

men ligger det under konstruktiv kritik så…. men man får ju nästan dåligt samvete när man skriver negativa saker om de små nallarna…

Helenas-Margit
0

för mig som ny är det kul att veta vad man går efter, det är roligt att höra vad andra mer kunniga säger om han. i mina ögon spelar det ingen roll, han har ändå intagit en stoor plats i mitt hjärta trots att ja inte hämtat hem honom.

CaTim
0

Jag tycker lite som #7, skulle önska fylligare kinder, bredare öronbaser och att öronen gled ner en bit samt större ögon, fast han ser ut att ha bra ögonfärg. Men det är taskigt att ge en bedömning i den här åldern, han har börjat dra iväg och kommer att se hemsk ut närmsta halvåret…

Helenas-Margit
0

haha , hemsk o hemsk, jag tycke han blir vackrare och vackrare. men de e väl bara för det e min katt :) jaja, kul o höra som sagt.!

CaTim
0

Med hemsk, menade jag att han kommer att vara väldigt urväxt… Flört Hoppas att du förstår mig rätt…

Helenas-Margit
0

självklart !!:)