Nu har slemproppen gått,,,
Nu får ni hålla tummarna att det går bra för Dixie idag ,,
,,,
Jag är så nervös att jag har ont i magen ,,
,,men första gången känner nog alla likadant ,
//EN orolig Elsa kram
Så, spännande… lycka till!

Åh, vad spännande! Håller tummarna för supersöta bebisar!! Lycka till!
Håller tummarna!!
Min tredje kull föddes inatt
och jag var illamående igen hela veckan innan dom kom så jag tror att jag aldrig kommer över spänningen med kullar…tror det är lika rysligt varje gång.
Lycka till!!!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
ÅÅh, vad spännande…Lycka till!!
Håll oss gärna uppdaterade 
Håller tummarna!!! Lycka till!!
Hur går det???
Sitter ni o föder? Du måste berätta sen allt
!!

Inga bebisar än så länge ,,Nu vill jag att det ska komma igång .
,

hur har de gått ??
Vi har helt underbart söta
Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!
Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.

Lykke til

Lykke til. Skjønner at det er spennende. Du må fortelle åssen det går.
Åh vad spännande! Skulle vara kul att se de små på kort lite senare…
Jag håller tummarna för många söta ulltussar!
Annelie
men skulle inte du jobba inatt?????
Hur går det???

Jo Unni ,,Jag skulle ha arbetat i natt men nu böt jag pass med en arbetskompis ,,
Det har fortfarande inte hänt någotmera ..
,,,Jag har suttit med henne hela dagen och väntat att det ska komma små ulltussar ,,
är det vanligt med förstföderskor att det kan ta så här lång tid ..snälla ni som vet svara ??? börjar bli lite orolig ,,

#14 du kan vara lungn ett tag till (förstår att de inte är lätt) men bara för proppen gått så kanske inte dom behagar att titta ut på ett tg iaf.. så länge mamman är lung och nöjd och som vanligt skulle ja inte oro mig för mycket.. hoppas ni får lite sömn i natt.. lycka till..

Tack så jättemycket ,,,,Jag har en säng inne hos henne i natt ,,
Så jag vaknar om hon sätter igång,,
Jag håller tummarna Elsa!! Lycka till!
Kram Kicki
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
hur går det Elsa??
Händer det nåt eller?
Ja hur går det? 
S*Evenstar's
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Christina

Fortfarande inga bebisar i sikte ,,
,,
Jag var så orolig i dag så jag åkte till veterinären med henne och han sa att det inte var någonting att oroa sig över ,,
Hon har helt enkelt inte kommit igång än ..
Det var full fart på bebisarna och han sa att det kunde ta så här lång tid ,Vi skulle vänta tills på Lördag och hade det inte hänt någonting då så var jag välkommen tillbaka ..
Inget är som väntans tider ,,men jag är ganska trött nu ,kan inte sova på nätterna ifall att jag missar något.
Kram på er alla ,,jag meddelar er så fort jag ser någon bebis titta ut,,
,,

#20 Ja jag förstår att det är jobbigt. Då jag tyckte att det var tröttsamt och jobbigt under Lunas förlossning så tvingade jag mig att tänka på henne "hur jobbigt har inte hon det!?!?
" och genast studsade jag upp med ny energi som följd av mina skuldkänslor hahaha ;D
Jag önskar dig all lycka till! Håll ut.
stärkande kramar / Sarah
Ojdå.. Håller tummarna att bebbisarna kommer snart!
kram
Mili
Nä men inget än, jag som är så nyfiken
. Lycka till i natt då..
Kram AC
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

Nej !!! Inga bebisar än !!!! Nu får det väl komma igång ändå tycker jag ,,
Dixie mår bra och äter och dricker som vanligt ,,bebisarna sparkar för fullt i magen ,
Hur länge till ska vi få vänta tycker ni ???
//Elsa
Dag 72 från första parningsdagen är max
sen får man åka iväg till veterinären

Om hon nu går över 72 dagar ,,,Vad gör veterinären då ,???
sätter han igång henne eller är det snitt som gäller ???
Elsa
Vilken dag är hon på nu Elsa? Spinner hon konstant eller bara ibland?
Kram Kicki
S*Evenstar's
Christina

Hon spinner och pratar så fort jag tilltalar henne och hon ligger på köksbordet nästan hela tiden och vill ha mat ,
bebisarna är det full fart på ,
Jag är ju inte 100% säker på exakt datum som hon blev dräktig men jag har räknat som i Lördags som dag 65 , så idag blir det isåfall dag 71 .
Vet du Kicki vad veterinären gör om man går över tiden ,eller är det någon annan här i forumet som har erfarenheter av det ???
//Elsa

Hvor lenge var hun sammen med hanen da?
Hur mange parningsdager?
Hej Elsa
I vintras när Rakel skulle föda och hade gått 3 dagar över tiden fick hon värkar och fostervattnet gick, sen hände ingenting så efter några timmar åkte jag in med henne och då fick hon värkstimulerande via dropp, och efter 2 timmar började hon föda.
Om inte det hade hjälpt så hade det blivit snitt, och det vill man ju helst slippa.
Jag håller tummarna för dig, men jag hade inte väntat ändå till dag 72, dag 69-70 sen hade jag åkt in. Men om du inte är 100% säker när hon parades är det ju lite lurigt vilken dag din hona är gången.
Lycka till
Kram
-------------------------------------------------------------------
Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt
Du kommer märka när det är dags… Mina honor brukar tydligt tala om det genom att de kommer och säger det helt enkelt… Då spinner de oavbrutet och viker inte från din sida. spinnandet brukar vara lite längre också och liksom utdraget på slutet… Om honan är lugn och mår bra så är det säkert lugnt… har hon inga värkar och äter och beter sig som vanligt, så kan det ju vara så att hon kanske inte är lika långt fram som du tror.
Men om du VET att hon gått alldeles för länge så är det kanske bäst att åka in. De brukar försöka med dropp först, men det är ganska sällan som honan bara ligger och mår bra tills ungarna dör. Väldigt sällan till och med.
Ta det bara lugnt… de kommer snart ska du se…. (men jag förstår att du är otålig) .. jag skulle nog bli tokig själv… det är ju lätt att sitta här och tycka när man inte är i det själv.
Vi håller alla tummar och ber till gud att det ska gå bra allting…KRAM

Tack alla för eran omtanke ni är underbara ,,
,,
Det kom lite mera gult slem i slidan för en timme sedan ,,Så förhoppningsvis så blir det i natt ,,
Annars kontaktar jag veterinären i morgon ,,
Kramar Elsa
ja men då är det nog på G nu då kanske… har du tempat henne nånting??
Det kan ju vara en bra ledtråd annars… de har ju ca 38,5 i vanliga fall och sen brukar tempen sjunka något till ca 37,5 och sen brukar det stiga lite igen innan de börjar föda.
fast det är inte riktigt tillförlitligt, för det kan gå lite upp och ner de sista dagarna..
Jag håller tummarna Elsa!! KRAM
Har hon inte fått i morgon skulle jag också åka in med henne. Själv går jag på magkänslan och den är svår att beskriva för dig. Den har jag fått efter 14 år av avel (hund + katt). När det känns på tok då åker jag. Jag skulle nog dock åka in vid 69-70 dagar bara för att kolla läget.
KRAM igen!!
S*Evenstar's
Christina
Jag håller med Kicki… magkänslan… men du säger ju att hon ligger mitt på bordet och njuter som vanligt så jag tycker det känns lugnt..
Men det är ju bättre att åka en gång för mycket än tvärtom…
hur går det med Dixi? Blir det bara en stor brakare eller???

Hej alla ,,jag var inne med Dixie till djursjukhuset i går ,,Och veterinären ville inte sätta igång henne ,,,tyckte att hon verkade må bra och bebisarna mådde åxå bra ,,
Anledningen till att han ville avvakta var för att jag inte var 100% säker på parnings datumet ,,Så vi ska avvakta tills på Måndag..
Vilken vecka hör ni
,,inga bebisar ,,men en sak har jag lärt mig av detta ,,och det är att vara väldigt noga med att dokumentera när parning har skett,,
Så att man inte som nu är osäker på datumet ,Dixie var tillsammans med LoveBug hela tiden eftersom dom trivdes så bra ihop
Därför är det svårt att säga exakt datum..
Kramar Elsa

Va skönt att höra att Dixie mår bra! Även fast det kan ha varit skönt att få det bortgjort snart ;D
Pussa den duktiga och starka mamman, jag önskar er all lycka till! 

Hallelulja !!! Första bebisen är född !!!!
Äntligen 
Lycka till med resterande ungar 

Nu kom den andra bebisen ,,
,,Mamma Dixie är jätteduktig
Sååå, spännande! 

Grattis till de första två! Så spännande. Lycka till med resten! 

grattis och lycka till

Nu har det kommit fem stycken små ulltussar den sista kom med rumpan före men det gick bra ändå ,,
Det sparkar fortfarande där inne så det kommer nog en till ..
Dixie är jätteduktig
,,,
Vilken dag Elsa

Nu kom det en till bebis ,,
,, få se nu om det är den sista ,,,,
ÄNTLIGEN!!
Grattis!!!!!Skönt att allt gick bra till slut.

Stort GRATTIS till din första kull!!

Jättegrattis! Blev det 6 st små ulltussar? Hoppas de mår bra!
Spännande att få se dem här snart, hoppas jag!
Kram Monica
S*Harley Niva´s

Nu får ni hålla i er det är Åtta bebisar herregud hoppas att det inte är flera nu ,,
,,Dixie är jätteduktig ,,
Tack alla ,,
Grattis Elsa, hipp hipp hurra!!!
Så glad för din och mamman skull att allt går bra!
Kram Kicki
S*Evenstar's
Christina

Jädrar vad MÅNGA!!!!! Första gångs tur??!!!
Hoppas mamma orkar med alla små! Lycka till!
Kram Monica
Oj,oj,oj, 8…! Du lär nog få fullt upp nu Elsa
.
STORT STORT GRATTIS!!!!!
och många kramar!
AC
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Grattis Else-Marie!!! Roligt att det gick bra för mamman och bebisarna!
kram Mili
Grattis!

GRATTIS
Vi har helt underbart söta
Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!
Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.
Ett STORT GRATTIS till alla små kisseungar 
Du kommer att ha fullt upp framöver…..vad spännande 
Lycka till med din första kull 

Hela 8 st bebbar! Nämen va mysigt :D Stort grattis till din första kull!!
Wow… åtta stycken. Klarar hon verkligen det.kanske skulle försöka låna ut nån. till en fostermamma…

Stort grattis!
Tenker du skal få det travelt fremover…jeg ser for meg 8 stk kattunger som henger i føttene dine i sommer

Tack alla Ni är så snälla det är så skönt att känna erat stöd ,,
Vi får se nu hur många som klarar sig Åtta stycken kan vara lite för mycket för mamman ,,men tiden får utvisa hur det går ,,
Dixie har ätit lite nu ,,och jag masserade magen då kom det ut en till moderkaka så jag hoppas att det inte ligger flera kvar i magen ,,
En stor kram till er alla ,,från en lycklig och stolt Elsa
Å så hærlig att alt gikk fint
…. ,
Grattis Elsa
Stor kram fra meg 
Merethe
GRATTIS

vad sa vi 8 japp
sov nu gott i natt, det kan du behöva
Kram

Grattis.. 8st första gången det var inte dåligt =)
Grattis Elsa!! Vad roligt… sov gott nu inatt… jag håller tummarna för att maten ska räcka till alla…. så du slipper stödmata alltför mycket… men lite kanske behövs..KRAM
Grattis till den första ggr du har varit med om det, svettigt,,,,,,,,,,
eller hur.

Stort grattis och lycka till med allihopa!! 

Ett stort grattis! Skönt att det är över. Hoppas att alla mår bra. Jisses! 8 stycken!
Åsa

Tack Alla ,,
,, Jag har suttit med dom i natt och hjälpt dom ta tutten ,,och alla verkar må bra och tar till sig maten ,,
Jag ska märka dom och väga dom idag ,,så får vi se vad dom ligger på för vikter ,,
Jag tyckte det var 5 tjejer och 3 pojkar , men jag är ju inte riktigt säker ,,
Ha det bra kram Elsa
Grattis till kattungarna :-)
//Lotta

Stort Grattis till alla bebisar.. wow.. det var en kull som heter duga må jag säga.. 8 st!?! Hoppas allt går bra nu och att du snart kan visa upp dom här inne.
Grattis igen och lycka till
***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah
Vi har kattungar!
Stödjer Kattvärnet - Haninge
Grattis till de 8 små! Ska bli kul att se hur de ser ut sen!

ja bilder vill vi se!!
Jag har följt tråden här med spänning.
Varje gång jag ser rubriken, tänker jag på den roliga vitsen:
En kvinna kommer till sjukhuset för att föda och får frågan: "Har slemproppen gått?". Hon svarar: "Nejdå, han är bara ute och lägger på mer pengar i parkeringsautomaten" !
….har ni hört den förut……?
# 74 Kul vits där… hi hi
Elsa… vad du måste ligga där nu med näsan i bolådan.. Om det blir trubbel med maten, så vet jag en hona som fick bara en unge i går natt… hon kan ta två om det behövs… låna då alltså såklart. kan ju vara bra att veta..

Jättegrattis till en superkull!! Hoppas nu att det kommer gå bra för alla bebisarna! Håller alla tummar och tår!

Tack Unni !! Jag ska fundera på saken ,,jag ringer dig sen ,,
Den minsta hade gått upp 15 gram sen igår och det är väl bra hoppas jag ,,
Jag försöker stödmata nu varannan timme så länge jag tycker att det behövs ,,
Alla verkar må jättebra och pigga ,,
Här kommer en bild från igår det är dom två första som precis har kommit ut ,,
Kramar Elsa

Grattis till alla bebbarna:)
Min hona fick 7 bebisar och jag tyckte det var alldeles för många för henne ,så jag la en av bebisarna till den honan som bara hade 4…
Jag kollade noga vikten på den jag la över men när det gått 3 dgr och den bara gått upp 20 gram så la jag tillbaks den till sin riktiga mamma ,och då gick den upp dubbelt så mycket:)
Jag har inte stödmatat en gång och de är 4 veckor nu..
Vad jag vill säga är att du kanske inte ens behöver stödmata för då minskar ju hennes mjölk också…alla får nog mat men när de har så många så dricker ju inte alla samtidigt, till skillnad från när de har mer "normala" antal ungar..
håll koll med vågen bara och väg dem åtminstone en gång varje dag till att börja med..
Kattungar väntas hos GunBertus

Jag är så ledsen ,,R.I.P.
,,,En av bebisarna orkade inte leva ,,
Så nu är vi 7 st kvar ,,Jag hoppas att dom andra har kraft och ork att överleva ,,
Kram från en ledsen Elsa
Beklagar.
Hoppas de andra 7 får vara pigga och friska.
Det är känslomässigt tungt med uppfödarjobbets avigsidor.
KRAAAM Elsa!! Det är såå tungt..ta dig en stund till att sörja. Sen gläds åt de andra då brukar det släppa… De underbara liven är gudomliga!!
Kram Kicki
S*Evenstar's
Christina
Beklagar
Hoppas på de andra 7 mår bra!
kram Mili
stackars liten…. Kram
Oj då beklagar verkligen den lille som inte orkade kämpa.. jag vet hur det känns.. men du får glädjas åt de 7 små kämparna du har kvar!
Jag skulle också vara försiktig med att stödmata utan se om mamman klarar det själv först.. ge istället mamma ordentligt med näringsrik mat, typ Hills a/d burkmat, så hon får en massa energi till att göra go mjölk till småttingarna!! :)
Lycka till med kullen och GRATTIS - skönt att det gick bra med förlossningen ändå!
// carro
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Vad synd! Hoppas det går bra med de andra.
Lycka till och kram
AC
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt