Konstruktiv kritikk ønskes :)
Jeg ønsker konstruktiv kritikk på Bumble Bee!
Han er 8 veckor på bildene.
Fyr løs

Jeg har ikke bilder av hele kroppen hans, men han har en lang kropp og en lang svans. Han er på vei inn i "slyngelalderen" nå, men jeg skal se om jeg får tatt noen nye bilder av ham i morgen. Profilen hans er ikke sååå rak som den ser ut på bildet

Jag skulle önska bättre bredd i huvet, ser ut att ha bra höjd, skulle vilja att öronen gled ner en bit samt fylligare kinder, ser ut att ha en jöttebra ögonfärg. Personligen gillar jag Baltazar bättre i den kullen, han ser ut att ha bättre bredd.

Jag bara kollade på killarna, Baby Belle är ju klart sötast…
Han ser ut att ha stora tassar, stämmer det?
http://www.svidjas.se

#1&2: Du har helt rett, han er smalere i hodet enn Baltazar, men Baltazar er litt pinglete sammenlignet med Bumble Bee.
Bella Donna er jo heeelt klart søtest, men Bumble Bee, eller Brumle,som vi også kaller ham er så utrolig god. Jeg vet at han ikke er noen BIS-katt, men det hadde vært kult å ta ham med seg på en utstilling engang og hørt hvilken bedømming han fikk.
#3: Ja, han har store tassar, og kraftig benstamme, så jeg tror han kommer til å bli stor. Han er iallefall mye tyngre enn sine kullsøsken, selv om han ser ganske smal og lang ut.
Jeg tar gjerne imot mer konstruktiv kritikk på honom

Min norska är inte den bästa, vad betyder: pinglete sammenlignet med Bumble Bee?
Har du något profilkort på honom? Helt från sidan.
#översättning; att Baltazar är lite tanig i jämförelse med Bumble Bii.

#6 ok, tack

#6: Tusen takk, Unni
Her kommer flere bilder, tatt i dag.
Han hadde kanskje ikke sett så snipig ut om han hadde hatt morrhår*skrattar*
Berta har bitt dem av…
Øyenfargen hans ser iallefall ut til å bli fin
Bumble Bee (Brumle) 10 veckor

Ville ni kunne stille ut en katt som så ut som ham?

Skulle önska något bättre profil, fast den är ok. Sen är det som jag skrev tidigare, bredden i huvet, kinder och öronen, både att dom gled ner en bit samt bredare öronbaser och rundare toppar… Ser ut att ha superfin färg på ögonen och bra höjd i huvet samt bra längder överlag i kroppen, ok haka. Fina points, ljus och fin kroppsfärg.
Ställa honom kan du absolut göra, tycker jag.
Men det syns att slyngelåldern har börjat komma så det är svårt att ge en rättvis bedömning.
Jag är verkligen inget proffs men jag måste säga att jag drunknar i hans ögon! Vilka safirer! Och tassarna vill man ju bara gosa med, sicken benstomme där! Jag gillar verkligen hans uttryck och utstrålning.

Tusen takk, CaTim og Kitkat
Jag tycker att han ser jättefin ut… särskilt med tanke på att han på bilderna är 10 veckor…
han ser ut att ha bra profil, bra haka, och underbara ögon..ljuvliga!!
han ser dessutom kraftig och grov ut.. En ovanligt snygg colorpoint tycker då jag.