Vad är det med katten?
Våran katt är otroligt jobbig och klagjamar hela tiden. Han är 15 veckor.Om han inte får mat ( Han får nu torsk med morotspuré 3 gånger om dagen efter att han haft diareé problem) eller måste stängas in i ett annat rum pga av att man måste göra något han inte kan va med på. Han får ju mat 3 gånger om dan och då ganska stora portioner och äter upp allt på en gång och sätter sen igång och jamar efter mer på en gång. Jag är nu hemma hela dagarna och det är jobbigt att han hela tiden jamar överdrivet mycket. Är orolig att grannen som bor vägg i vägg ska bli irriterad också :(. Vad ska man göra? Är det vanligt att dom håller på såhär?
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
Du kan ju ha köpt fel ras, för vill man ha en katt som ligger nån annanstans än där du är, så är ragdollen fel ras.
De vill alltid vara med. Överallt!! hela tiden!!
kan han inte ha torrfoder framme också då?
jag kan inte komma på nåt som inte min ragdolls får vara med på.
Kan du inte fråga uppf vad du ska göra,,,,,,,,,,,,
Läs "Bekymrad",,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Är han fortfarande dålig i magen?
Kokt kyckling och lite ris, kan också vara bra för magen.
Kan han ha ont i magen….?
Har du skickat avföringsprov till SVA, för mask o Giardia?
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

#1 jag vet precis vad jag köpt för ras och det är inte att han vill vara med mig som är problemet utan att han skrik jamar och verkar missnöjd och det har inget med rasen att göra. Jag vet hur han låter när han pratar och det är inte det han gör
#4 ja men nu när han äter torsken så är han bra i magen igen, men får hoppas att det fortrarande är går bra när han börjar få torrfoder igen. Ja jag har funderat på det men jag har tagit och känt på magen och han reagerar inte på det.
Jag ska ta kontakt med vetrinären igen om problemet kvarstår med hans mage när han åter igen ska äta torrfoder.
Tack för era svar
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
När du ska börja ge torrfoder igen så börja försiktigt.Tex. att du kokar upp vatten,låter svalna lite och sväller torrfodret med det.Sedan blandar du det med fisken han är van med eller kokt kyckling.Funkar bra med majsvälling oxå.
Beteendet har jag inget råd till tyvärr.Vissa katter är väl bara mer rastlösa av sig oavsett ras.Eller så är det magen som spökar..
Lycka till.Hoppas det löser sig.
då de växer kan de vara hungriga hela tiden.. du kanske skulle testa att åka till veterinären och köpa ett foder som heter "Intestinal" och blanda ut torsken med.. sakta sakta, minst över 10 dagar ska det blandas och succesivt ökas på tills du förhoppningsvis kan ha bara torrfodret.
En kattunge ska ju ha fri tillgång till mat tycker jag.. förstår att det är svårt nu om han är dålig i magen men hellre små mål ofta än 3 stora.. det är mildare för magen också.. om du ändå är hemma har du ju alla förutsättningar att ge honom kanske 5-6 mål om dagen istället.. så håller magen sig lugnare och nöjdare.
Lycka till..
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se