utställning-färgfråga
å så söt…
hakan ser ju bra ut…
få se på tassarna också då

Är det vänstra benet ända till knät eller??
I så fall tycker jag att det är för högt för utställning…
kan du inte rita vart det slutar??

kan inte sånt:) på datorn, hihi men ser du inte, jag tycker det syns tydligt- det är hennes vänstra ben, det vita går upp till 3/4 av benet..
men jag kollar på http://www.ciara.de/painting_markings_bicolor_mitted.htm
och då ska det vara ok..l
Kattungar väntas hos GunBertus
#6 det var ett l som saknades i slutet, ska vara:
http://www.svidjas.se
I såfall är det lite för högt tycker jag. Det ultimata är att de har den vita hansken på Foten de står på….
Fast å andra sidan… det finns ju diskhandskar som går upp till armbågen… men jag tror att det skulle vara till en nackdel i en konkurrens… men å andra sidan… Många med runners har ju gått rätt bra…
en följdfråga, hur är det med färg på bakbenen nedanför hasen? har en som har färg precis på hasen och en som troligen har färg rätt långt ner på baktassen (alltså nästan ner till själva tassen)
http://www.svidjas.se

Som jag tolkar standarden så är hon feltecknad, mitted ska ha mittens=tumhandskar och ha färgade ben som colourpointen.
•Mitted •Coat -Points (except paws and chin and the possible white stripe/marking(s) on the bridge of the nose up to the forehead) and body colour as in the Colourpoint, well defined and in harmony with the body colour. White chin, with or without a narrow white stripe/marking(s) on the brigde of the nose up to forehead. Narrow white stripe/marking(s) is allowed on the muzzle as long as it follows the median line don into the chin. -White stripe extends from the bib and runs down on the underside between the front legs to the base of the tail -White mittens on the front legs; the hind legs should be white at minimum up to the heel and at maximum to the middle of the thigh. Coloured spots in this area are acceptable •Nose leather -Analogous to the colour of the points or pink •Faults -Lack of white chin -Any dark spot on the white mittens -Any dark spot on the belly -Lack of white stripe (on belly)
Jag hade aldrig sålt en katt meed så högt vitt ben till utställning.
Den är feltecknad!

Hon är helt klart feltecknad och enbart en sällskapskatt, sorry för hon var söt:)
Det har dessutom blivit mycket tuffare vid bedömningarna nu på Ragdolls, sådant som "slank igenom" förr gör inte det längre.
Ja, vad synd, för hon ser ju verkligen fin ut i övrigt… superdupergullig…

Hon är absolut inte bara en sällskapskatt, utan hon ska gå till avel. Hon är en kanonkatt men det är kanske inte så lätt att se på en bild.
Det där med utställning är inte så viktigt vare sig för mig el för den som köpt henne.
tack för svaren
Kattungar väntas hos GunBertus
Även om hon inte kommer att vinna en utställning så kanske det är kul att bara få en bedämning på henne. :)
Annelie
Ja men självklart kan hon gå till avel.
Och det finns ju många som ställer katter som är minst lika feltecknade, så det kan man väl också göra om man vill.
och hon ser jättefin ut i typen ju…. och jag har ju sett lite fler bilder av henne än dom här två… För det är väl hon eller??
Jag ställer min Mokita - även om jag vet att hon högst troligt aldrig kommer vinna högsta priserna (pga felteckningen) så är det roligt att som uppfödare få höra olika domares åsikter om hennes typ, som jag tycker är jättebra… :) Kul att höra om de håller med. *ler*
Så visst kan man ställa feltecknade katter men man ska nog inte ha högre förväntningar än att få ett omdöme av typen :)
Hon är jättefin annars Ulla!! Härlig bredd på huvudet!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se