Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett07-ragdollbilder
Läst 757 ggr
Silvertrasans
0

Valentinas bebbar snart 4v

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har Valentinas två bebbar snart hunnit bli 4 veckor

Den ena lilla tösen har inte haft det så lätt, inte nog att dessa två töser blev lite för tidigt födda så fick inte Skrållan i sig tillräckligt med mat då Tjorven var starkast och åt upp allt. De vill nämnligen ha samma spene =(

Båda vägde 80gram vid födseln men lilla Skrållan gick ner till 60g och pendlade fram och tillbaka mellan 60-70gram i nästan 2 veckor.

Har kämpat med denna lilla tös men ville inte gå upp i vikt, sedan fick jag höra att en vän hade fått kattungar från sin huskatt (tjuvparning med deras andra katt)

De ville inte ha kattungar och hade inte tid =( Jag erbjöd  mig att ta hand om denna hona och dess två bebbar tills kattungarna blivit flyttklara. Det visade sig att den ena huskattsungen hade grav twisted legs så denna fick somna in.

Provade sedan att lägga in lilla Skrållan in till henne. Till min stora glädje så tog hon sig till  lilla Skrållan direkt. Skrållan ökade 10gram i vikt första dygnet och fortsätter att öka!!! Hon har verkligen blivit starkare och piggare!!

Är sååå GLAD!! Allt har verkligen sin mening!!

Tjorven är knubbig liten tös som ständigt hänger vid mjölkbaren =) Valentina är såå duktig mamma!

Det märktes på henne när jag hade flyttat bort minstingen =(

Lilla Skrållan är så liten så liten men tänk vilken liten kämpe hon är =)

Här har vi lilla/stora Tjorven, bruntabby mitted =) Kyss

Silvertrasans
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är lilla lilla minstingen Skrållan, bruntabby colourpoint Kyss

Marrics
0

Men så skönt att allt gått bra ändå. Söta tjejer

Norrtassens
0

Men åhhh, så underbart söta småtjejer KyssKyss

Vilken tur att allt löste sig till det bästa Skrattande

Rosino
0

Grattis!

Hoppas allt går bra i fortsättningen!

Singo-Torpet
0

så söta… men tjorven var finast =)

Fyrpihls
0

Åh sickna sötnosar… Tjorven passar verkligen att heta just Tjorven…. Grattis!!!

Evenstars
0

Vilket brett och fint huvud Tjorven har!! Jättesöta!! Kyss 

Kram Kicki

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Wonderdolls
0

Söta begi!!! Tjorven är favo!!Kyss

Silvertrasans
0

Tack så mycket! Det känns bra att lilla Skrållan äntligen kan ta för sig! Man blir så otroligt olycklig när de inte går upp i vikt, man känner sig så maktlös..

Vad roligt att gillade Tjorven. Tyckte själv att Tjorven var ett väldigt passande namn till henne, min lilla godingSkrattande

Yataz
0

Vilka små sötnosar Kyss

Martina

Yataz