Blodpropp
Någon som har erfarenhet av blodpropp? Var har blodproppen uppstått? Har katten blivit återställd? Vilken medicin har satts in?
Ingen som har nån erfarenhet eller känner till några fall?
Jag vet att prognosen är mycket dålig, men vill ändå få lite mera information.

Jag skrev dig en privat meddelande eftersom jag skrev den på finska.
#2 Tack. Jag glömmer att kolla om jag har privata meddelanden 
Vet tyvärr inget om det men såg att det även här diskuterats om detta.
http://perser.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=27800e9a-72f4-49da-bdf6-792ee7896644
Du kanske kan fråga den som skapat tråden om hon vet mera. Men vad jag förstod det som så hade det väl gått så fort att medicinering inte hunnit sättas in så det kanske inte är till så mycket hjälp som svar på dina frågor.
Men vad jag förstått det som så handlar det ofta om HCM vid blodpropp.
Martina
Yataz
#4 Jo iofs var det väntat att nåt sånt skulle hända.
Katten det gäller är HCM/HCM.

Enligt Susan Little var det i princip lönlöst att behandla en katt med blodproppar. Även om katten blir bra så kommer den förr eller senare drabbas igen.
Beklagar verkligen!!
---------------------------------------------------------------------------
Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com
---------------------------------------------------------------------------
#5 Aj då, tråkigt att höra! 
Vart fick denna katt sin blodpropp? Har förstått att det ofta är bakbenen som blir drabbade. Har katten fått någon behandling?
Martina
Yataz
#7 Hon fick proppen i bakbenet.
Hon skulle ha heparin i spruta 3 ggr dagligen i 3 dagar, och sedan aspirin. men jag pratade med ägaren igår och hon sa att hon inte kommer att ge mera sprutor. Familjen är medvetna om att det troligen bara är fråga om en kort tid kvar. Hon sa att det värsta är att gå och vänta vad som ska hända, det tär så på psyket.
Speciellt besvärligt är det för barnens skull.
#8 Usch vad jobbigt. Lider verkligen med er som behöver gå igenom detta. 
Martina
Yataz

Jag hade en skogis som råkade ut för blodpropp i bakdelen.
Jag hittade honom sju år gammal i soffan förlamad, skrikandes. Han hade väldigt väldigt ont. Han hade aldrig varit sjuk eller visat några som helst tecken på sjukdom. Jag hoppas verkligen att ingen ska behöva hitta sin katt på detta sättet. Han fick somna in då prognosen är mycket dålig och jag inte ville att han skulle råka ut för ytterligare blodproppar eftersom det var väldigt smärtsamt för honom. Jag har förstått att man med hjälp av medicinering kan förlänga livet kanske någon månad.
/ Lotta
Katten ifråga mår för tillfället bra, hon uppför sig som före blodproppen.
Men både jag och ägarna är medvetna om att det kan vända när som helst. Även veterinären var överraskad över att hon är "återställd", dvs hon kan röra sig normalt.
Det är bara att hålla tummarna och vara glad för varje dag de får tillsammans.