Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 800 ggr
louisdolls
0

Snacka om populär ....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är många som har frågat om dom får låna min lila hane LoveBug ,och det är jätteroligt att han är omtyckt .

Men hör och häpna i dag fick jag ett mail från N:L.

och uppfödaren ville låna LoveBug d.v.s. att han skulle betala min resa ner och för uppehälle samt en ganska stor summa för besväret…Förvånad

Blir man inte förvånad ,,trodde inte det var sant först..

Men uppfödaren var helt allvarlig och ville genomföra projektet..

Har ni varit med om något liknande???

Jag är ju ny som uppfödare så det här är kanske vanligare än man tror…

Smickrande var det ivarjefall,,

//Elsa

ariotellos
0

Vad kul att LoveBug är populär! Grattis! Får jag fråga om du tänker anta erbjudandet?

Svidjas
0

Kolla bara att det är en äkta uppfödare, men annars, grattis!

http://www.svidjas.se

elyse
0

Jag förstår att han är populär - vilken kille! Om erbjudandet skulle vara seriöst och du antar det kan det säkert leda till ett väldigt bra rykte även utomlands och många förfrågningar om export av dina framtida kattungar. Wow! ^^

GunBertus
0

Det är väl trevligt att han är poppis:)

jag tycker också han är jättefin och har den rätta ragdoll looken .

men varför låna ut honom? då är det väl bättre att sälja en hane efter honom? då får du ju reklam också :)  - jag menar,det är ju ingen som vet att du äger LoveBug när de tittar i stamtavlorna..det står ju LionRoyal…

Jag skulle vara väldigt försiktig också..du kan få med dig mycket oförutsett hem också, som kan ödelägga hela ditt katteri…
bara ett tips..men i de "finaste" katterier kan dölja sig de hemskaste smittor…

(jag har ju iofs också flugit och hämtat hem en hane för parningar och sen tillbaks igen , men i detta fallet kände jag ägaren väldigt väl )

hoppas du inte tar illa upp, det är bara i all välmening jag säger detta och du ville ju ha synpunkter:)

Kattungar väntas hos GunBertus

FunHouse
0

Vad roligt! Jag förstår att det är smickrande, jag hade också blivit stoltSkrattande.

Men jag håller också med Ulla, smittorisken är ju en risk. Men å andra sidan är det ju det varenda gång man tar hem en katt.

Men var försiktig….

Kram AC

P.s. Ja, han har nåt den grabben!Glad

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

louisdolls
0

#4,5 Ni har helt rätt i det ni säger och det är så jag åxå har resonerat .klart att det är smickrande ,,men jag har mailat till uppfödaren och talat om att jag inte lånar ut mina hanar .

Men han är välkommen att köpa en hane istället ,

Efter det som hände med Dixies bebisar så är jag ännu mera rädd för olika smittor ,,

Ska bli väldigt intressant att höra vad Ann-Marie Nilsson har att säga ,,Ska dit på Onsdag med Dixie och bebisarna..

Det är flera uppfödare som tycker att hon är väldigt kunnig på katter.

Fyrpihls
0

Jag håller med övriga.

jag tycker du först och främst ska använda honom på dina egna honor för att se vad han ger och så.

Och sen är det ju som Ulla sa mycket roligare att exportera en katt som heter Louisedolls…nånting…

Och sist men inte minst … smittorisk!! ja jag håller med alla andra…

Han är jättefin det tycker jag..

Och om du nån gång ska låna ut honom, så kan du ju göra det till MIG!!!! Hi hi  *skoja bara*