Krøller etter bading..
Tips og råd mottas med stor takk, er det noe man kan gjøre
foruten om å vaske hele katten pånytt? Hun liker desverre
ikke føningen så veldig, så om det finnes en lur måte å få bort litt krøller er det suuupert…hihi 
Vi har gredd og gredd og gredd under føningen,og lenge etterpå..sukk

Var på møte med katteklubben min for en tid tilbake, og der viste de frem noen nye håndkler man kunne tørke kattene med. Disse skulle suge til seg 70 % av fuktigheten etter bading, og skulle være til hjelp til katter som ikke likte å bli fønet.
Jeg husker desverre ikke hva de heter, men prisen var rundt 70 kr for et håndkle. Han som viste frem disse på møtet vårt pleier å ha stand på utstillingene. Så de er helt sikkert å få kjøpt der.
Hvis du hører i dyrebutikken så har de kanskje fått det inn der. Vet ikke om det hjelper deg så mye, men verdt å prøve?!
Har ikke prøvd disse selv da kattene ikke har så mye imot føneren, men de som hadde prøvd disse var kjempefornøyd.
Skal lete litt på nettet å se om jeg finner en link. 

Her er litt produkt info:
Superhåndkle 'Trasan 43x32 cm
Nytt produkt for katt, hund og hest! Ekstrem oppsugingsevne, myk og masserende, lett å anvende over hele dyret, praktisk boks for oppbevaring.
Skal benyttes 'fuktig' dvs oppvridd, - da trekker den til seg ekstremt mye vann. Kan maskinvaskes i 40 grader om den blir skitten.
Du bruker den ved vanlig bading, om du vil 'tørke over' hunden - eller hesten etter at den har vært ute i skittent vær. Kjekk å ha med seg på tur, i ryggsekken, campingbilen båten el. Oppbevares fuktig i boksen.
To størrelser - samme klut.
Her er linken:
www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/default.asp?wwwalias=stargatejs&gid=13

En virket ikke, så prøv denne og gå inn på nettbutikken:

Jeg har en slik som vi bruker, til hund vel og merke.. :)
Fønet henne til hun ble skikkelig tørr, men de var skikkelig umulig!
Så spørs nok om det ikke blir enda en kattevask idag, skal bortover til forvert å ta en titt..kan jo hende det har blitt bedre over natten 
Håpe håpe håpe..
Beror kanske på hur lockig i pälsen hon blivit förståss man vill ju kanske inte använda för mycket produkter efter badet (hoppas jag förstod dig rätt att det var lockig i pälsen hon är? Min norska är inte super
)
Borde det inte gå med lite antistatspray för o kamma ut de värsta lockarna? Jag vet flera Maine coon ägare som använder det efter badet som slutpreparering på utställningen för o få ut lockar f.f på magen, i kragen o "byxorna". Speciellt katter med mycket päls där det gärna kan bli lockigt "i efterhand också".
Lycka till! Jag själv använder Biogrooms antistatspray men det går säkert med vilken sort som helst.