Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett05-utställningssnack
Läst 701 ggr
AakresRagpride
0

Krøller etter bading..

Tips og råd mottas med stor takk, er det noe man kan gjøre

foruten om å vaske hele katten pånytt? Hun liker desverre

ikke føningen så veldig, så om det finnes en lur måte å få bort litt krøller er det suuupert…hihi Glad

Vi har gredd og gredd og gredd under føningen,og lenge etterpå..sukk

Troika
0

Var på møte med katteklubben min for en tid tilbake, og der viste de frem noen nye håndkler man kunne tørke kattene med. Disse skulle suge til seg 70 % av fuktigheten etter bading, og skulle være til hjelp til katter som ikke likte å bli fønet.

Jeg husker desverre ikke hva de heter, men prisen var rundt 70 kr for et håndkle. Han som viste frem disse på møtet vårt pleier å ha stand på utstillingene. Så de er helt sikkert å få kjøpt der.

Hvis du hører i dyrebutikken så har de kanskje fått det inn der. Vet ikke om det hjelper deg så mye, men verdt å prøve?!

Har ikke prøvd disse selv da kattene ikke har så mye imot føneren, men de som hadde prøvd disse var kjempefornøyd.

Skal lete litt på nettet å se om jeg finner en link. Glad

Troika
0

Her er litt produkt info:

Superhåndkle 'Trasan 43x32 cm
Nytt produkt for katt, hund og hest! Ekstrem oppsugingsevne, myk og masserende, lett å anvende over hele dyret, praktisk boks for oppbevaring.
Skal benyttes 'fuktig' dvs oppvridd, - da trekker den til seg ekstremt mye vann. Kan maskinvaskes i 40 grader om den blir skitten.
Du bruker den ved vanlig bading, om du vil 'tørke over' hunden - eller hesten etter at den har vært ute i skittent vær. Kjekk å ha med seg på tur, i ryggsekken, campingbilen båten el. Oppbevares fuktig i boksen.
To størrelser - samme klut.

Her er linken:

www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/default.asp?wwwalias=stargatejs&gid=13

Troika
0

En virket ikke, så prøv denne og gå inn på nettbutikken:

www.stargate.nu

AakresRagpride
0

Jeg har en slik som vi bruker, til hund vel og merke.. :)

Fønet henne til hun ble skikkelig tørr, men de var skikkelig umulig!

Så spørs nok om det ikke blir enda en kattevask idag, skal bortover til forvert å ta en titt..kan jo hende det har blitt bedre over natten Flört

Håpe håpe håpe..

Bevingad
0

Beror kanske på hur lockig i pälsen hon blivit förståss man vill ju kanske inte använda för mycket produkter efter badet (hoppas jag förstod dig rätt att det var lockig i pälsen hon är? Min norska är inte super Flört)

Borde det inte gå med lite antistatspray för o kamma ut de värsta lockarna? Jag vet flera Maine coon ägare som använder det efter badet som slutpreparering på utställningen för o få ut lockar f.f på magen, i kragen o "byxorna". Speciellt katter med mycket päls där det gärna kan bli lockigt "i efterhand också".

Lycka till! Jag själv använder Biogrooms antistatspray men det går säkert med vilken sort som helst.