Vad tycker ni om den här damen?

Siden du har vært så snill å kommentere mine bilder, så skal jeg prøve meg på dine
Nydelig, maffig tjej med sterk benstomme, god bredde i huvudet, passe storlek på örene med fin avrunding.
Ørene sitter litt högt i nuläget, men dom ser ut til at kunne trilla ned.
Haken og ögonfärgen kunne også ha varit bettre, men er helt OK.
(På det ene bildet nederst, ser haken sterkere ut enn på de øverste bildene)
Profilen hennes og høyden på huvudet er bra, tycker jäg. På det nederste bildet under innlegget mitt, ser profilen rak ut, slik du sier.
Hun ser kjent ut, hvor kommer hun fra?

Jo, öronen sitter högt, du skulle ha sett henne när hon fått ungar och tappade pälsen, hu så hon såg ut då.
Vad betyder "kjent", ja, jag har lite svårt för norskan…

# känd (känner igen henne) vart kommer hon ifrån.. ?
tror ja de ska vara..

Ja, nu klickade det, hon ser känd ut…
ja, det kanske hon gör… Mamma från Reliance och pappa är LeCapri Melwin. Från Barkåsen.

#7: Det betyder at jeg "kjenner igjen henne" fra et eller annet sted.
("She looks familiar" på engelsk)
Jag håller med, fin profil, bra haka, bra pälslängd och ser ut att ha bra kvallitet, vilket jag gillar.
Bara ögonen jag tycker borde ha åkt ner lite till vid två års ålder.
Sammanfattningsvis en skit snygg hona, skulle jag vilja säga.
Är hon din?
Vilket katteri har du? Hittade ingen presentaion av dig???
(Vänligen AnnaCarin
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Ah, en systerdotter!
Hon ser maffig ut, påminner faktiskt både om sin mamma och pappa.
-----------------------------------------------
Vi har kattungar!
-----------------------------------------------

Hemsidan kommer, det tar lite tid bara… Jag har ett litet nystartat katteri men ett enormt och långsiktigt intresse.
Jag har den här honan, en hona från Katrinelunds, en hona från Cas-Sus och sen får jag hem en till liten hona om en månad, även hon från Cas-Sus.
Jag har verkligen hittat min grej i det här med uppfödning, det är så kul att ha hittat ett intresse som man känner att man har rätt fallenhet för, allt känns så rätt. Och raggisen är verkligen min ras.
Som sagt, hemsan kommer…
Jag kan inte sånt själv bara, jag har en tjej som ska hjälpa mig, det tar lite tid, men det kommer.
Hon ser väldigt kort (höjd) och bred ut i kroppen, eller? (inte så bra på detta med bilder och kritik :P)
http://www.svidjas.se

#14 Njae, jag tycker att hon har ganska bra längder år alla håll, och ganska kraftig, fällen som hon står på är ganska lurvig så hon försvinner ner med tassarna en bit, kanske därför hon inte ser så hög ut. Endel kanske skulle nog kalla henne för en stor hona, hon väger runt 5kg, men jag vill verkligen måna om storleken så för mig är hon inte mer än mediumstor.
Jag tycker hon ser ljuvlig ut, maffig, kraftig och med en härlig attityd..
Däremot tycker jag att öronen står väldigt rakt upp på henne för att vara såpass gammal, men det kanske kommer.
Hakan kunde väl varit aningens starkare, men annars… Jättefin tjej.
Maffig, snygg, välpälsad tjej med ett härligt kaxigt uttryck!
Gillar henne! Öronen sitter dock alldeles för högt upp (i mitt tycke) och jag tror inte att det kommer att hända så mycket med placeringen när hon redan är två år gammal. Men ingen katt har allt och denna tjej ser ut att ha mycket annat, gillar henne som sagt! 
#15 Alltså, det går väl inte att säga annat än att 5 kg är en väldigt bra vikt för en fertil hona! Tror att snittvikten för fertila Ragdollhonor i Sverige är rätt mycket lägre… men det är en annan diskussion 
Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!
Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

#17 Jo, snittvikten ligger nog lägre, personligen anser jag att det avlas för mycket på för små katter, men det är som sagt en annan diskussion… Ragdollen ska ju vara en storvuxen katt, så för mig är denna honan medel, hon ligger idag på 4,7kg…
Jo, öronen sitter högt, sedan skulle jag personligen önska fylligare kinder, bättre höjd i pannan och bättre profil och ögonfärg. Det är lätt att bli hemmablind så det är alltid kul att höra andras kommentarer. Men hon har helt klart ett härligt uttryck, och jag är mer än nöjd med henne.
Jag är ju alldeles ny inom ragdollvärlden och verkligen en nybörjare men jag tycker att hon har mkt bra kinder, bulliga och fina.
Hon ger överhuvudtaget ett maffigt intryck. Kanske ögonen kunde ha haft ngt starkare ögonfärg.
Grattis till en snygg hona!

kan inte ge kritik men vill bara säga verkligen fin dam
_____________________________________________________________________________________________________
Letar Ragdoll på foder
Jag skulle önska bättre bredd i huvet samt större ögon och fylligare kinder och bredare nos. Fina breda öron, dock något högt placerade. Bra haka och bra höjd i huvet, hon ser grov ut, ok profil.