Utställning/Show
Show är ju just vad det låter "Show", men hur mycket lyssnar vi egentligen på domarna? Vissa saker ska man ju inte avla på, men om domaren kommenterar ex att katten är feltecknad? Visst man kan väl avla på det ändå och sedan kanske inte sälja några felteckande kattungar i avel, men om dom är väldigt bra typade, bortser vi från det då?
Jag har en bra typad hona som är feltecknad.
En annan sak är om domaren kommenterar att katten skelar? Fortsätter ni att avla på den katten då?
Jag vill gärna höra era åsikter tack?

Jag avlar hellre på en katt som är bra i typen och är feltecknad än en katt som är rätt tecknad och mindre bra i typen. Avlar själv på en hona med för mycket vitt.
Om man ställer ut en katt som är feltecknad så vet man förhoppningsvis om det så då borde det inte komma som en överraskning att domaren kommenterar detta.
Nej, jag skulle inte avla på en katt som skelar!!!
Vad jag vet så är skelning certdragande dvs man ska inte avla på en katt som skelar
Om man har en katt som är ungefär 6 mån på en utställning och domare kommenterar att det finns skelning, och flera månader senare finns det ingen skelning, men kan det fortfarande nedärvas till kattungarna ?
jag tycker att man borde ställa en feltecknad katt kanske en gång för att få den bedömd, men annars är det ju facktiskt en skönhetstävling, och det fgår ju inte playts så många fina katter om massa feltecknade katter tar alla platser. man vill ju se SNYGGA, PERFEKTA katter på utställningar.. Inga halvblessyrer.