Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett05-utställningssnack
Läst 642 ggr
ragdoll2009
2009-05-23 16:03
0

Utställning

Hej!

Funderade lite på detta med assistenter och domarelever, är ju självklart en skillnad men tänkte om dom har sekretess, För kan det inte vara så att domaren sitter och pratar med assistenten eller domareleven om saker angående katten som man inte säger till utställaren, Är det något man får tala om sedan till utställaren?? en liten tanke bara från en okunnig.

Heros
2009-05-23 18:10
0

Du får nog förtydliga dig lite ragdoll2009

ragdoll2009
2009-05-23 19:08
0

Självklart är det väl så att domarna är ärliga i sin bedömning, men om det skulle vara så att domaren har gjort sin bedömning och sitter och skriver på bedömningssedeln och säger till dig att hon/han tyckte faktiskt katten skelade lite men inte sa det, kan man då som assistent säga något om det till den uppfödaren??

Heros
2009-05-23 19:15
0

Vad assistenten säger har väl mindre betydelse då det är domaren som dömer katten, och det är det som räknas för kattens bedömning.

/Åsa

Hyperaktiv
2009-05-24 00:22
0

som assistent har man ingen tystnadsplikt… du ska bara veta vad mycket skit alla domare säger när inte ägarna hör.

Heros
2009-05-24 00:38
0

Ja du Hyperaktiv vet ju inte vem du är eftersom du skriver med ett "alias" men kanske du ska skriva under med ditt namn när du hoppar på en hel domarkår?

Jag har gått assistent i snart 10 år och det du skriver har jag aldrig fått uppleva, men du kanske har gått för andra domare?

Domarna har själva ett kattintresse och ställer/har ställt ut själva
så varför ska de prata skit om katterna?

Sedan är domare vanliga människor som du och jag, men du ser tydligen på domarna som annorlunda för du snackar ju skit själv nu…

/Åsa

CharmingRags
2009-05-25 00:48
0

Jag har gått assistent för två helt olika domare i helgen och kan inte hålla med om att det är något skitsnack. Två otroligt proffsiga och kunniga domare som har varit med rätt så länge som kan uttrycka sig väl.

huldabella
2009-05-25 01:46
0

#4 Jag har gått assistent i flera år nu, och jag kan inte hålla med dig jag heller! Visst pratar domaren med assistenten - det vore fullständigt onaturligt och omänskligt annars - men något skitprat kan jag absolut inte komma ihåg att jag har hört!

Visst är det så att assistenter inte har tystnadsplikt regelmässigt sett, men personligen anser jag att man har det moraliskt! Som assistent är du en offentlig person - och med det ett ansvar att uppföra dig korrekt - även om du inte har ett dömande ansvar.

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------