Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1217 ggr
Christelle
2009-05-25 14:37
0

RC INTESTINAL

Ramses har varit dålig i magen länge och gått på fisk diet och blivit bättre på det. Men vi ville inte ge han fisk hela livet då han inte får i sig alla näringsämnen han behöver. Vi pratade då med vet och köpte ett foder som heter RC INTESTINAL och det verkar ha funkat :). Nu är det korvar i lådan igen Skrattande! Har någon annan kört med det fodert och fått ett bra resultat?

Eftersom Ramses är en kattunge undrar jag om detta foder går bra att ge honom eftersom det förmodligen är ett "vuxenfoder" utan att ge han några extra tillskott?

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Christelle
2009-05-27 16:02
0

Ingen?Rynkar på näsan

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Rosino
2009-05-27 17:27
0

Jag har gett fodret vid tillfälliga magproblem men har ingen katt som äter det hela tiden.

På RC:s hemsida står det att fodret kan ges under hela livet, och inget speciellt om att man bör ge nåt extra tillskott åt en kattunge. Men hör med veterinären eller maila RC och fråga.

Vad kostar förresten fodret i Sverige?

raggorgeous
2009-05-27 20:02
0

#1 jag tror inte att det egentligen är anpassat som ett helfoder egentligen utan ges vid behov… du bör nog ha ett kattungefoder till kattungen annars.

Om Ramses ständigt är dålig i magen skulle jag uppsöka veterinär. Kanske har nån bakterie i magen? Är han avmaskad ordentligt?
Låter inte normalt att han aldrig blir bra utan måste gå på diet hela tiden..  kolla upp det och försök sedan gå över sakta sakta till vanligt kattungefoder igen..

Vad har du för märke på kattungefodret?

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Rosino
2009-05-27 21:36
0

#3 Fodret är ett helfoder och kan enligt tillverkaren ges livet ut om det behövs, som jag skriv i mitt inlägg…

Men naturligtvis ska man kolla med veterinär.

raggorgeous
2009-05-27 23:22
0

#4 ok men man hoppas ju att magen kan bli bra så han slipper gå på spec.foder och kan få "ett riktigt" kattungefoder ändå..

Hoppas han blir bra

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

FunHouse
2009-05-27 23:33
0

Om jag hade varit dig hade jag skickat prov till SVA på spolmask och Gardia. Det kostar bara typ 550kr. och så vet man om det beror på det.

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se