Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett12-om-forumet
Läst 1872 ggr
Yataz
0

Konstruktiv kritik

Eftersom vissa verkar ha väldigt svårt med konstruktiv kritik på sina katter så funderar jag på att helt ta bort den gruppen.

Tyckte det var en rolig grej och bra att kunna diskutera och lära sig mera utifrån bilderna.
Men det verkar som om vissa har svårt att ta den negativa kritiken. Men då undrar jag varför man ber om konstruktiv kritik?
Det finns en grupp som heter Ragdollbilder också om man nu bara vill visa sin katt utan att få konstruktiv kritik.

Önskar höra åsikter från er andra hurvida vi ska ha kvar gruppen för konstruktiv kritik eller inte.
Tills dess att vi kommit fram till något så låser jag hela den gruppen och nya inlägg gällande konstruktiv kritik kommer att tas bort tillsvidare.

Jag försöker göra så gott jag kan för att forumet ska hålla en god ton. Tyvärr hinner jag inte sitta och bevaka alla kommentarer dygnet runt.

Martina, Sajtvärd

Yataz

Troika
0

Jeg synes vi skal fortsette å ha den, fordi:

1: Jeg synes jeg lærer mye av den. ( er jo ganske ny oppdretter selv)

2: De som legger ut bilder der, MÅ tåle å få ærlige svar og tilbakemeldinger, ellers får de slutte å legge ut bilder.

3: Man må ha i bakhodet at hvis en katt holder en bra ragdoll standard, så må man være klar over at det er mange forskjellige "looker" og alle har vel sin favoritt "look" innen rasen. Så "skjønnhet kommer ann på øyet som ser"!!

Jeg synes det er trist hvis denne gruppen forsvinner. Vi må jo gå litt inn i oss selv og kanskje tenke litt igjennom måten vi gir kritikk på også. Det går ann å gi kritikk på en konstruktiv og god måte. Og hvis vi ikke klarer det, så er det vel en ide å la være å svare på forespørselen om katten.

Jeg får min del svarer ikke på disse innleggene fordi jeg føler jeg ikke er så god at jeg kan mene noe om dette enda. Men jeg leser de gjerne og tar med meg tips fra de som svarer. Ikke alltid jeg er enig, men det er jo bra, for ellers hadde alle vært ute etter den samme katten. Jeg har vel ikke fått med meg alt "bråket" her heller, men synes det er trist. Og ikke minst at vi skal miste en god "tråd" fordi noen angriper hverandres oppdrett/katter/personer.

Da synes jeg heller at vi får ha null toleranse for de som ikke er konstruktive, og ikke ta fra oss andre en fin mulighet til å lære mer.

Dette er min mening. Glad

Fyrpihls
0

jag tycker också definitivt att vi ska ha kvar den tråden…

Det är jättekul… både att ge och få kritik…

ariotellos
0

Jag tycker absolut att den tråden skall finnas kvar! Den tråden är bland de mest intressantaste här på forumet. Är det så att man inte kan ta negativ kritik så skall man inte lägga upp sina katter på den tråden. Jag tycker inte att dessa personer skall få gå ut över oss andra på forumet.

Limin
0

Jag håller med er andra… jag vill också ha kvar tråden. Jag är ingen uppfödare men jag tycker det är jätteintressant att lära mig mer om rasen mm. Och jag håller med om att sätter man in bilder i den tråden så får man faktiskt tåla att man kan få både ros och ris om sin katt. Och det är väl det som är meningen…

Fyrpihls
0

Då tycker jag att om man inte vill ha Kritik, så lägger man bilden på ragdollbilder bara.

Det är ju jättekul att kommentera andras katter och höra andras åsikter om mina egna.

Nej, den tråden ska vi ha kvar tycker jag.

Men vi kanske ska vara varsamma när vi kritiserar varandra….

kickiz
0

Jag tycker också "Konstruktiv kritik" ska vara kvar, även om inte jag har lagt ut någon bild på den så är det ju många som gör det, vill man nu inte ha dålig kritik på sin katt kanske man ska tänka sig för innan man lägger ut den.

/Kicki

ProvinsiaRivers
0

Detsamma.Den ska vara kvar.De som ej tål att få kritik hänvisas till Ragdollbilder.

Kritiktråden ska vara för att vi alla ska få lära oss hur man tittar på katten och vilket som är bra och vad som är dåligt.

Ingen har väl sagt något elakt om nån katt där heller,eller…?Det är ju inte det som är meningen.

ElHeMas
0

Jag vill också ha kvar konstruktiv kritik. mycket lärorikt

Vi har ursöta bebisar !!!!

raggorgeous
0

vill absolut ha den kvar! Så roligt/nyttigt att få alla era andras åsikter!!

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Rosino
0

Jag vill ha kvar den, det är alltid intressant att först titta på bilden och sedan se om man själv har samma uppfattning som andra.

Den som inte tål negativ kritik ska inte lägga in bilder där, då ska bilden ligga under ragdollbilder och hest med uppmaningen att endast positiva kommentarer önskas Flört

raggorgeous
0

#10 haha bra förslag!!! Flört

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Neo033
0

Jag är ju en färsking och skulle önska att alla vore mer kritiska och ta fram det som de inte tyckte såg så bra ut på bilderna. Det är bl.a. så jag känner att jag lär mig mer och mer om hur en raggis ska se ut. Och sedan är det ju självklart att man tycker lite olika, vore ju konstigt annars. Vill man inte ha konstruktiv kritik så är det ju lite knasigt att lägga in bilder där… Flört Nej! Låt den vara kvar!

En liten parallell: Vem hade blivit sur som hade tagit med sin katt till utställning och fått lite negativ kritik?? Det ingår ju liksom i konceptet… Skrattande

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Rosino
0

# 12 iofs finns det många som tar sin katt till utställningar och blir sura över kritik Flört

Neo033
0

#13 Förvånad Va??? Är det sant? Skumt…

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

dara
0

vill verkligen att konstuktiv kritik skall vara kvar, jag är ny innom detta och håller på att bilda egna uppfattningar. det känns underbart att kunna läsa och se på bilder hur alla tycker och men lär sig massor bara av detta…

sedan får man ju som ägare av katten ta det för var det är, bedömning av ett kort och hur just dessa kort framhäver katten och känner man att det inte funkar får man låta bli att lägga ut sin katt på just konstruktiv krtik och välja bara ragdollbilder i stället

janesmatte
0

villha den för mig som vill lära mig mera tycker jag om att titta på katterna för lära mig se hur de bör se ut och inte

_____________________________________________________________________________________________________

Letar Ragdoll på foderKyss

FunHouse
0

Naturligvis ska vi ha den kvar. Om man inte vill behöver man ju inte lägga katten där.

Martina öppna gruppen igen…det blir tråkigt annars.

Det blir så slätstruket annars. Vi lär oss mycket på det också..

AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Sar1
0

Som nybörjare tycker jag att den gruppen är allra mest lärorikt. Ett gäng med "oh, så söt!" geringen input ang. hur en ragdoll verkligen ska se ut.

Visst kan man läsa rasstandard men en kommenterad bild gör det hela mer lättförståeligt för en "newbie"!Glad

Yataz
0

Ok, jag gör ett försök att ha denna grupp öppen igen och hoppas innerligt att det fungerar. Jag ber er som inte tål att få kritik att istället lägga era bilder under Ragdollbilder.

Martina

Yataz