Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett12-om-forumet
Läst 1355 ggr
Yataz
0

Rätt forumgrupp

Ibland verkar det vara svårt att få inläggen i rätt forumgrupp så därför tänkte jag här förtydliga lite vad som ska hamna i respektive grupp.

**01. Medlemspresentationer
**Här är det jättekul om ni presenterar er själv och era katter.

02. **Allmänt Ragdollsnack
**Här kan du skriva om allt som rör Ragdoll som inte passar in i någon av de andra forumgrupperna.

03. Hälsa, beteende och skötsel
Precis som rubriken beskriver ska inlägg som handlar om hälsa, beteende och skötsel hamna här.

04. Uppfödning och genetik
Precis som det låter så ska alla inlägg som rör avel, genetik och uppfödning läggas här.

**05. Utställningssnack
**Hit hör alla meddelanden som handlar om utställning.

**06. Konstruktiv kritik
**Här kan du lägga ut bilder på din katt för att få konstruktiv kritik, alltså en slags bedömning av katten, av forumets medlemmar. Kritiken kan skrivas av både kunniga respektive okunniga forummedlemmar. Alla kan inte tycka lika och här gäller det att respektera varandras tycke!
Ha i åtanke att det är väldigt svårt att bedömma en katt enbart på bild. Det kan vara något helt annat att känna igenom katten. För att kunna få en så rättvis bedömning via bild som möjligt bör man lägga in bilder på profil (från sidan), bredd i huvud (huvudet uppifrån), en helkroppsbild samt en närbild framifrån där man kan se looken.

**07. Ragdollbilder
**Här kan du visa bilder på dina katter. Denna grupp rekommenderas om man inte vill få konstruktiv kritik!

08. Aktiviteter
Här kan ragdollklubbarna lägga ut aktiviteter som är på gång. Här kan man också lägga ut andra aktiviteter som andra klubbar ska ha eller om du kanske har en egen forumträff på gång.

**09. Recensioner och tips
**Här kan du skriva egna recensioner och tips på saker som du testat, eller fråga om råd m.m.

10. Transport & Samåkning
Behöver du eller kan du erbjuda hjälp med transport eller samåkning så kan du lägga ditt meddelande under denna grupp.

**11. Kreativitet
**Här kan du visa saker du har gjort. Det kan vara något du sytt, ritat osv.

**12. Om forumet
**Här läggs allt som har med forumet och iFokus att göra. Här kan ni även posta frågor som har med detta att göra.

**13. Tävlingar på sajten
**Under denna flik lägger jag upp information om aktuella tävlingar som hålls på sajten. Har ni önskemål på tävlingar så är det också välkommet här.

14. **OT (Off Topic)
**Här kan du diskutera om allt annat som inte rör vår ras Ragdollen. Allt mellan himmel och jord.

**15. Regnbågsbron
**Här kan vi skriva några rader om våra saknade älsklingar som lämnat oss för att gå över till andra sidan.

**16. Veckans fråga
**En gång i veckan försöker jag lägga ut en veckans fråga i form av en omröstning. Har ni förslag på frågor så får ni gärna PM:a mig dem.

Inser ni att ni lagt ert inlägg fel eller är osäker så kontakta mig gärna så hjälper jag er.

Yataz

Inlägget är låst för nya kommentarer