Fiser...
En av mine kattunger fiser en god del. Fisene lukter død og fordervelse og råtne egg…
Han, som alle de andre kattungene, eter RC kitten, og han har ellers ingen problemer med magen sin. Bajsen er fast og fin.
Er det noen som vet hva dette kan bero på?
Kanskje et foderbytte kunne vært noe?
Han skal leveres nå til uken, så jeg har ikke lyst til å gjøre noe nå, i tilfelle han skulle bli dårlig i magen av et evt. foderbytte, men dte hadde likevel vært gret å vite hvorfor han, og ingen av de andre, gjør såder….
Våra katter kan bli dåliga i magen ibland, men jag har aldrig varit med om att de gått omrking och fisit, de blir bara lösa i avföringen.
När jag fick hem min första Ragdollhona så gav jag henne också RC Kitten. Hon var också gasig i magen och fes så det luktade ruttna ägg..
När jag då kände på hennes mage så kändes den som svullen och uppblåst på något sätt. Jag fick förklarat att det kunde bero på fodret så jag byte direkt och jag tror det gick på någon vecka så var hon bra i magen igen. Ingen svullen mage och inga fisar 
Sedan dess har jag varit skeptisk till RC Kitten…
Om jag vore som dig skulle jag nog testa att gå över till ett annat foder.
Men eftersom magen kanske redan är lite irriterad så skulle jag vara väldigt försiktig vid övergången till nytt foder och blanda ut med det gamla och öka med det nya successivt.
Jag har använt Hills och Eukanuba med gott resultat på magarna..
Martina
Yataz

Takk for dine synspunkter, Martina
Om han fortsetter på den måten, så får jeg be de nye eierne om å byte foder.
Jeg har bare god erfarenhet av RC, men kan evt. prøve Hills kitten.
Eukanuba har jeg ikke særlig gode minner om. Kattenes avføring luktet mye verre, og de gikk på toa'n oftere.
Mulig at Hills natures Best er et bra alternativ…
#3 min kastrathane var också så fisig i magen när han var yngre (1 år) och då gav jag honom RC (provade olika sorter), nu får han hills och eukanuba oh han har slutat fisa helt
http://www.svidjas.se

Hej!
Va konstigt saker kan vara. Min kisse fes jättemycket när han åt hills men nu har jag gått över till Royal Canin och han fiser inte alls
Alla katter är olika, precis som vi människor