Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett12-om-forumet
Läst 875 ggr
ProvinsiaRivers
0

Hur få in en bild?

Hej

Nu har jag en ny digitalkamera och har tagit en hel del bilder på mina katter.Har problem med att ladda ner dom till denna sidaRynkar på näsan.Dom är nog för stora??

Lätta,snabba tips mottages varmt nu…Snälla,någon??

GunBertus
0

från en datanörd till en annan!!

Nu talar vi basic:

jag väljer att öppna mina foton i Microsoft Office Picture Manager och sedan kan du gå in i valet: bildobjekt och både redigera och förminska. Jag brukar minska mina med 50%. Skriver alltså in 50 % till höger där det står Procent av ursprunglig höjd och bredd.När du sen ska ta ner sidan så kommer att val om du vill spara och det vill du då naturligtvis.

För att få in dem på denna sidan så var jag tvungen att regga mig och betala , lyckades inte annars. Jag vet att man kan kopiera från sin webbsida men jag fixade inte det så jag betalade , det var inte dyrt.

Ja jag vet att det sitter många och skrattar åt min enkla tolkning av detta , ni är säkert jätteduktiga på allt som har med datorer att göra, men ibland är det kanske lättare att förstå när man pratar ett amatör språk, hihi :)

Kattungar väntas hos GunBertus

Yataz
0

Bilderna måste helt klart förminskas precis som #1 skriver.
Det kan du ganska lätt göra i ett bildredigeringsprogram. Jag använder mig av IrfanView och tycker det är enkelt att förstå.
Jag brukar göra så att bilderna blir 380 pixlar breda. Då visas de perfekt om du vill kunna visa dem direkt i inlägget. Annars har det inte så stor betydelse med bredden. Om jag inte visar direkt i inlägget brukar jag lägga på 600 pixlar i bredd ungefär.

Martina

Yataz

Rosino
0

Om du menar hur du ska få in dem på själva sidan så hjälper inte så mycket annat än att betala extra…

Annars kan man bara visa bildern i ett skilt fönster.

Yataz
0

#3 Jag tror att hon menar att de inte går att ladda upp här överhuvudtaget. Och det har med storleken på bilden att göra. De är antagligen alldeles för stora och måste förminskas innan de kan laddas upp.

Martina

Yataz

ProvinsiaRivers
0

TACK snälla ni för jättesnabba svarSkrattande!

#3 Jag kan inte få dom ens till ett fönster…vilket gick med mina mobilbilder.

Då är det bara att börja söka program för reducering…hehe..Hoppas jag lyckas sedan. Tack igen!!

Paulina

ariotellos
0

Du kan även förminska bilderna i paint. Det är ett program som nästan alla har.

ProvinsiaRivers
0

#6     TUSEN TACK!!!

Du gjorde detta begripligtSkrattande!!Du förtjänar en fång med rosor!!!

#2  Jag installerade "ditt" program…men jag fattar ändå inte hur man gör sen,snyft…jag måste vara extra trög.TACK ändå och alla ni andra för svaren!!Provade i paint och hokus pokusSkrattandedet funkar!!!!

ariotellos
0

#7 Vad kul att det löste sig! Får man se bilderna du har tagit då?

Evenstars
0

Det enklaste sättet att förminska ett gäng bilder är att skicka dem till dig själv Glad med epost. Om du kör windows, går du in i mappen där du har dina bilder, markerar alla, höger klickar, då får du upp "skicka till", välj email, då frågar programmet hur mycket du vill minska dem, välj det du tycker blir bra, sen skickar du dem till dig själv genom att ange din email-adress.

När du fått mailet så går du på "spara bifogade filer", spara dem i en mapp och vips har du en mapp med en "mindre kopia av alla bilder". (i praktiken behöver du inte ens skicka dem till dig men nu ska vi inte krångla till det Glad) så gör det för enkelheten skull.

Ring om du vill att jag hjäpler dig då du sitter vi datorn Skrattande

Sen finns det förstås bra program som de beskriver ovan som gör samma sak, men denna metod har alla som kör windows och den funkar.

/Kicki

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

ProvinsiaRivers
0

#8    Var tvungen att ladda batteriet på kameranRynkar på näsan.MEN imorgon bitti ska jag fota ulltussarna utan blixt.Då blir det bättre bilder.Tittade igenom tidigare bilder och de flesta har röda ögon,usch.Så imorgon hoppas jag att jag kan starta en ny tråd med bilder på min 5 veckors kull.

#9 Tack,KickiSkrattande.Ska nog prova det alternativet oxå så fort jag har tid.Om propparna brinner så ringer jag!!

Evenstars
0

# 10 gör det, lycka till!

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Helona
0

Kan ni japanska med Skäms. Va duktiga ni är! Suck!