Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 3174 ggr
ariotellos
0

Stark vs svag haka

Hej!

Jag skulle vilja se lite bildexempel på hur en stark respektive svag haka ser ut. Har än så länge inte riktigt förtått mig på detta.

Skall hakan synas mycket framifrån för att kallas stark eller finns det andra parametrar som avgör detta?

ariotellos
0

Ingen som vill föra detta till diskussion? Vi har ju trådar om rastypisk öronplacering, profil och ögonfärg. Varför ingen om hakor?

Limin
0

Jag vill också gärna se lite bilder på hakor… Skrattande

Trasan08
0

Jag med Glad Det är ju ofta det talas om svaga respektive starka hakor härinne.

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

Tillemoras
0

Intressant tråd! Min avkomma har fått bra bedömning på sin starka haka. Så här ser han ut, hoppas ni ser

En annan avkomma har en svag haka och hon ser ut så här

Tillemoras
0

Glömde Atlas som har den lite svagare varianten

ariotellos
0

#5 Tack för bilderna! Intressant. Dock är jag fortfarande inte helt säker om jag förstår rätt gällande stark och svag haka.

Är det så att en stark haka = stor, tydlig och välmarkerad.

Dock tycker jag att Atlas haka är väl synlig framifrån (det kanske beror på att bilden är tagen underifrån).

Tillemoras
0

Du har rätt, bilden på Atlas ljuger lite. Den här är nog bättre

Här ser man hans lilla trekant till haka. Vad jag vet önskar man en gövre haka…är så dålig på att förklara….att den är lite bredare och större. Hoppas att någon har en bättre bild på en BRA haka och kan förklara så man fattar *haha*

Tillemoras
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en ganska bra haka, eller vad säger ni andra. Åsa, hjälp!???

ProvinsiaRivers
0

#8   Jajamen,den hakan var mkt bättre.Katten får ett helt annat uttryck med en bra haka.

raggorgeous
0

#8 vem är katten på fotot??

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Tillemoras
0

#10 Det är S*Tillemora´s Brassia från "min" första kull

raggorgeous
0

#11 ahaa… jättefin!!

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

dara
0

här är safirs starka haka

Fyrpihls
0

Här kommer en kille med både bred och djup haka….

Det är FunHouses Maximilian@MagicKiss

Han ägs av Carina Jonasson Caboys…

Jag tycker att en stark haka har lite Djup liksom…. inte bredden egentligen utan djupet… som Max här tex

CaTim
0

Jag tycker att man kan se i profil med hur hakan ser ut, om den liksom sluttar uppåt  eller är rak… ursäkta dessa väldigt oskarpa oredigerade bilderna… Hakan på denna bilden ser väl ok ut… kan jag tycka…

CaTim
0

Den ser ju lite svagare ut från det här hållet, förvisso så sträcker hon på sig, men ni fattar hur jag menar…

ariotellos
0

Tack så mycket för alla fina hakbilder! Nu börjar jag förstå mig på det här med hakor. Skrattande

bebble
0

Hur är denna ?

Fyrpihls
0

#18 lite svag haka tycker jag nog

Mariamores
0

#18 Jag tycker att hakan ser bra ut, så jag sätter min peng på att den kommer att utvecklas bra. Kattungen är ju så liten så det är svårt att säga.

Vi har kattungar!

Min hemsida

Fyrpihls
0

# 18 nej jag tycker att den är för grund och lite för sluttande.
men kattungen är söt som bara den,Glad men i hakdiskussionen tycker jag som jag tycker.

Jag tycker hakorna brukar synas tidigt om de är riktigt bra… Har faktisk nån av kattungarna nu som ser ut att få grymt bra hakor… ska försöka få till bilder på dom.

men jag är ju en typ nörd, och nästan inget duger… Blir bara mer och mer kräsen, ju mer jag lär mig.

Fyrpihls
0

Här kommer en bild på en kattunge som nästan har lite maine coon haka nu som nyfödd…

Den kan nog bli ganska stark tror jag…

Fast han är ju så liten så det kan ju ändras men ändå…