Löper igen efetr 5 dagar?
Min lilla hona började löpa första gången natten mllan 8/9 Januari 09. Efter 11 dagar var vi tvungna att avbryta löpet då hon ännu var i höglöp och vägrade ge sig. Vi avbröt med P-piller. Sen fick hon sitt sista p-piller den 24 april och kom då i löp den 18 Maj. Där efetr löpte hon intensivt i 10 dagar så löpet slutade den 28 maj. NU börjar hon visa löpbetenden IGEN. Det har bara gått 5 dagar.
Är det normalt? Kan det bero på att hon fick följa med mig till skolan natten mellan söndag och månad och blev stressad? Hon sprang hela natten och skrek i lägenheten så fick åka hem med henne igen på Måndag eftermiddag. Men kan det vara så att löpet har kommit redan eller är det bara en "biverkning" av stressen hon blev med om i söndags/måndag.
Fast ska jag vara ärlig tycker jag det låter konstigt med stress för hon har varit med mig flera gånger till skolan och visst hon blir lite stressad. Men inte så farligt. När vi sätter oss på tåget somnar hon.
Sen ska hon paras vid nästa löp. Om hon nu löper blir det detta löp. kommer det gå eller blir det för tidigt?
Usch det låter ju superjobbigt!!
hur gammal är hon? när är hon född?
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

2008-01-01 då hon är 1½ år nu.

Precis så var en av mina honor innan hon kastrerades. Hon löpte under en period på året (våren) och då löpte hon ca 1 vecka, uppehåll 3-5 dagar och sedan började hon om.
Om det är normalt eller inte vill jag egentligen inte säga något om. Alla är individer och beter sig olika, därav kan det vara normalt för henne. Däremot ska du vara (tror jag i alla fall) lite uppmärksam på hur hon verkar må, både under, mellan och efter löp och ev vid parning. Min erfarenhet är att honor med starka löpbeteenden och annorlunda "sätt" kan löpa en något högre risk att drabbas av diverse fertilitetsproblem (livmoderinflamationer, förändringar på livmoder etc). Som sagt det är min egen erfarenhet och andra kanske har helt andra erfarenheter där.

Hon blir väldigt stressad under löpen så hon förlorar väldigt myucket i vikt. Men idga är det säker att hon löper. Så ska prata med hon som har hanen och se om vi kan skcika ner henne så fort som möjligt så hon inte magrar mer.
Jag har haft såna matadorlöpare också… Doris tex, hon löpte och löpte och lpte, och hennes Dotter Amber är ganska intensiv hon också… Det är väldigt individuellt.
De kan ju också visa löpbeteende vid dold livmoderinflammation.
Kanske kunde vara värt att kolla upp…

Jo, men detta var riktigt löp :P Hon kom i höglöp här i Fredags och nu är hon nere på parning :)