avtal
Ett avtal som avser parnig med katt eller katter, antingen den ena eller andra, då finns en vuxen hane och en på uppväxt, då du fått ett reducerat pris på katten du köpt och mellanskillnaden ska gälla för 2 parningar
1. vem ska se till att parningen sker
2. om den ena katten avlider finns den andra kvar
3. om parnig inte sker med denna katt innan den blir kastrat som är talat om för den som ska ha parning, trolligtvis på grund av att han inte duger!?
4. erbjudande om parning med annan katt erbjuds men accepteras ej
5. ny kattunge krävs av den som skulle ha parningarna för mellaskillnaden av det ne´dsatta priset
Hur hade ni gjort
Naturligtvis är det upp till honkattägaren att ringa och tala om när/om honan löper och sköta frakt, eller om man kan göra upp om att ses halvägs eller nåt.
Eftersom den ena avlidit, får h*n väl ta den andra.
Om inte den duger, så är det väl upp till den som då avstår.
Om h*n väntat så länge så den katten kastreras och heller inte godtar annat förslag… hm
Jag skulle nog erbjuda mig att betala reduceringen, som du fick när du då köpte denna katt.
Eller var reduceringen så stor som en kattunge?
Nej jag skulle nog ha hostat upp den summan som jag fick reducerat.
avtalet gäller parning inget annat
då kommer alla avtal på skam, inga avtal kommer att gälla
vad uppfödare än skriver
om det ska kompenseras hit och dit med vad den tycker som skrev det
Nej det har du rätt i, men det är ju svårt när man inte vet vad det stod.
Men gällde det parning och endast parning, så kan h*n väl inte förhandla om det sen…
fast ibland är man alldeles för snäll… i allafall jag… helt dumsnäll.
Men det är slut med det nu!!!!!!

Aner jeg at dette skulle vært tatt på et privat nivå?
Skjønner ikke innlegget 100% , men synes det har vært litt mange "sjitkasting"-tråder i det siste?
Som man heller kan ta opp med den/de det gjelder, og ikke legge ut på et internasjonalt forum??
Beklager så mye om jeg misforstår hele tråden … 
#4# det gör du nog, inga namn nämda utan ren fråga hur tycker du??
ska avtal gälla och om detta av någon anleding inte går igenom på grund av den som skrivit det, ska denna person då få göra ett nytt
för att ganga sig själv för att det inte fungeradedet är vad det handlar om
alla avtal är ju faktiskt inte gilltiga alls enligt lag, dessa som skrives uppfödare emellan
men man håller dem, men frågan gälde just det, ska du kunna avtala in något nytt för att du inte kunde fullfölja vad du begärde
ex vis; få en eller två parningar

Rent spontant så tycker jag det verkar vara ett krångligt kontrakt:)
Tacka vet jag ett helt vanligt köpekontrakt och därmed basta. Antingen säljer man katten eller inte s.a.s
Men jag tycker nog att det är parningarna som gäller, inget annat- dvs inget inblandade av kattungar istället.
Kattungar väntas hos GunBertus