Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett05-utställningssnack
Läst 864 ggr
Neo033
0

Vad hände med pälsen??

Igår skulle jag bada min nu 4 mån gamla raggiskille (inför utställningen på lördag) och försökte göra detta enligt konstens alla regler. Dvs. först inpackning med BioGroom ca 20 min, sedan tvätt med yes ett par gånger, sedan tvätt med Espree Silky Cat Show kanske 4 gånger och sist 3 min "inpackning" Esprees balsam. Mellan alla moment  en massa sköljning och sist sköljning länge med lite kallare vatten på slutet. Blåste och kammade herren torr. Pälsen blev såååå mjuk och glansig och jättefin på alla vis. Men idag tycker jag att han ser ut som han har en sammetspyjamas på sig, dvs pälsen ligger ganska platt utmed kroppen. Innan jag tvättade honom stod pälsen mer "rakt ut". Pälsen känns inte alls fet, och jag vet egentligen inte hur den skulle bli när den var nytvättad? Vad tror ni? Hur ser era ut som nytvättade? Lite lätt förvirrad, som ni märker…

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Heros
0

Låter som du fått till pälsen, den ska inte stå rätt ut en ragdoll har silkig päls (om du klappar över pälsen så ska den kännas kall som kall porslin)

**medium long, dense, soft and silky texture, lying with the body

**Som regel så badar man en ragdoll 1-2 dagar innan show just för att den ska läggas sig beronde på vilken kvalité de har  Lycka Till

//Åsa

Neo033
0

Åh! Skrattande Sicken tur! Började fundera på om jag skulle behöva göra om allt!Skäms

TACK!

/Marie

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se