Märkligt mail
Jag har fått ett väldigt märkligt mail ikväll ….eller rättare sagt- andra uppfödare ringer till mig och säger att ett mail som är adresserat till mig kommer till dem….
jag har också fått det nu , jag har ingenting med detta att göra och känner inte människan som skrivit det heller.
Märklig människa för hon har skrivit "blivit" mitt i allt ihop..mig veterligen är inte detta ett tyskt eller engelskt ord utan ganska svenskt:)
det handlar i stora ordalag om en ragdoll hane som är bosatt i Sverige och som det ryktas om att han skulle ha svansknick..varför hon skriver till mig om det har jag ingen aning om..
Som sagt- jag har inget med det att göra och alla ni som fått mailet som av någon outgrundlig anledning är adresserat till mig -SLÄNG MAILET, jag har varit i kontakt med hankatts ägaren.
Kattungar väntas hos GunBertus
Hej Ulla
Jag har också fått det bland många andra. Jagt tror att hon gjort någon typ av distributionslista och då råkade ditt namn stå först
Jag svarade henne och tyckte att vore det inte bättre att kontakta ägaren av katten i stället för att lyssna på rykten. Och att skicka iväg ett anonymt mail till en massa uppfödare hon inte känner utan efternamn el hemsides adress angivet i mailet tyckte jag var dåligt uppförande.
Fick svar tillbaka att
citat:
Jag förstår va du menar och skallkontakta ägaren
slutcitat
Hon hade tydligen visat intresse för en avkomma från honom och sedan hört detta rykte. Förstår inte varför hon inte frågade ägaren direkt i stället för att skicka ut mail på det viset
-------------------------------------------------------------------
Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt
Även jag har fått mail från personen.Hon skrev att hon frågat hankattägaren om svansknicket men att hon inte får svar från henne.
Jag har personligen svårt att tro att detta stämmer med svansen,då katten är väldigt framgångsrik på utställningar.Den borde väl inte kunna ställas överhuvudtaget om den har ett knick..??
Personen som mailar har bara hört någon anna påstå att den har knick.
Detta kan vara någon avundsjuk person som vill skada ryktet på denna uppfödare!!
Inget att haka upp sig på…Men mycket tråkigt med såna rykten som bara skapar osämja.Jag hoppas man slipper sånt själv.
Allt sånt ska man ta med en nypa salt….
Det verkar faktiskt finnas en hel del rent elaka människor, som bara mår dåligt själv egentligen.
Ligger det ingen sanning i det så är det ju inget att bry sig om!