Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1391 ggr
luguligu
0

Kattmat för långhåriga

Hej! Jag undrar om det gör någon skillnad på mängden tappat hår om man börjar med något foder för långhåriga katter.

Just nu har jag RC kattungemat (katten är 1år) och jag funderar på att byta om det skulle göra att hon inte tappar så gräsligt mycket hår.

Det finns väl nåt för perserkatter med va? och innekatter?. Vad har ni och hur mycket fäller era katter?

Troika
0

Det er nok sesong for røyting nå. Vi har en som røyter så mye at vi tror hun snart ender opp som nakenkatt!!Förvånad

Men dette er nok mer sesong betont enn at det har med maten å gjøre. Vi prøvde en gang RC indoor, men det ville INGEN av kattene ha. Nå får de Eucanuba og RC sensetiv. Men håret faller av på denne årstiden uansett. ( hjelp katten og gre den mye så den slipper å få i seg så mye hår når den vasker seg, og du slipper også noe av håret rundt i huset)

Vi har iallefall ikke noe mistanke om at fòret har skylden for røytingen.

Fyrpihls
0

Ja nå er det absolutt röyte periode…. Det går over…

Det kan vara till hjälp att bada dom och karda ut dom med en plast karda som är speciellt för det…

Så slipper man få så mycket hår överallt…

Och ett annat smart tips… Jag har börjat ha vita kläder för det mesta…. skitpraktiskt… he he

Svidjas
0

Jag kör eukanuba (kitten och chicken) och hills i/d (katt med foderallergi). Kissen som går på hills i/d ser närmast ut som en SIB i pälsmängd (:P) och de som går på eukanuba har normal ragdollpäls.

Men som sagt var, de tappar väl sin vinterpäls, mina kissar tappar alltid kragen under sommaren (typiskt eftersom alla roliga utställningar är då men men ;) )

http://www.svidjas.se

luguligu
0

Okej, då är det inte bara min som fäller mycket just nu då. Jag får köra knepet med vita kläder……Glad