Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1057 ggr
Madlie
0

Pratglad? Ledsen?

Hej! Har en Ragdollkille som flyttade hem till oss för drygt en vecka sen, och han är helt underbar. Förrutom att han låter dygnet runt! Jag tycker självklart att djur ska få "prata", men det är lite jobbigt att vara vaken hela nätterna för att han jamar så högt och ihärdigt. Vi har provat lite av varje, bland annat att försöka "trötta ut" honom innan läggdags genom att leka och busa så han är lugn inför natten, men icke. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, tror ni det går över ju mer hemmastadd han blir? Har även provat att stänga sovrumsdörren för att få tyst, men då tycker man ju synd om den lille kraken som inte får vara där utan får vara ensam i resten av lägenheten. Gosar man med honom så är han lugn, men efter en stund blir han less och går iväg och: Jamar! Någon som har nåt tips?!

LittleSweeties
0

Hej =)
Han är säkert lite osäker, känner sej lite ensam och ropar efter mamma och syskon. Jag tror absolut att det går över om en vecka eller så…. För vissa tar det lite längre tid att "flytta"….
Svara honom när han ropar så förstår han snart att ni är hans "flock" och blir lugnare…=)
Försök att inte göra så stor affär av det, han känner precis vilken sinnesstämning ni har och visst, man kan bli irriterad när det är ett evigt jamande, men det ger snart med sej…=)
Ta ett djupt andetag och använd den mjuka rösten…;)
Lycka till!!

Madlie
0

Tack för svaret! Jo jag gissar att det är mamma han ropar efter, så han kanske vänjer sig snart att hon inte är här. Det är väldigt svårt att vara arg eller irriterad på honom trots att man är vaken nästan hela nätterna, för han är så bedårande söt :)

Miggy
0

Det kommer att ge med sig!! Det var likadant här när vi fick hem Dexter.

Kissen saknar sin familj och sina syskon. Ju bättre han lär känna er och sin nya omgivning ju tryggare kommer han känna sig. Mycket kärlek och mycket gos är vad han behöver nu Glad