Hona som rullar runt vid parning
Frågan har kanske kommit upp tidigare, länka i så fall till den tråden då jag inte hittade nåt när jag sökte.
Det gäller alltså en hona som som löper och vid parning rullar runt på rygg. Hanen tycks inte förstå att vända på henne, utan går bort istället.
Brukar ni ingripa och försöka hålla henne rätt?
Jag såg visserligen ett försök som såg mera lovande ut, så kanske det löser sig om man ger dem lite tid? Men innan hanen hann blir klar så stjälpte hela "ekipaget" så det blev ingen riktig avslutning 
Honan är nybörjare och hanen har övat förr 
Hihi, jag tror att det där är ganska vanligt. Jag tror att de får till det tillslut ska du se :-)

Vid några tillfällen har jag fått "hjälpa till" och det har då varit hona som lägger sig på sidan. Vissa hanar accepterar ju inte att man kommer och lägger sig i, medan som min hane, han bryr sig inte och släpper inte ens nackskinnet medan man ställer honan tillrätta. Sedan när honan står rätt så brukar jag backa och de får sköta resten själva
Min Pinglan ville gärna lägga sig på sidan första gången hon skulle paras med Leo. Då stöttade jag upp henne lite. Leo var bara tacksam för hjälp.
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Det har avancerat så hon håller sig på rätt köl, däremot är jag inte säker på om det har varit fullföljda parningar, Hon rullar sig lite efteråt, men skriker inte till och är inte arg på honom då han hoppar bort 
En del honor är envisa med att de vill lägga sig på sidan eller till och med på rygg. Jag har då hjälpt till för annars blir det ju inga parningar.
En del hanar tillåter dock inte att man är i närheten då de paras. Mina tidigare hanar ville inte para om jag var i samma rum. Jag var tvungen att lämna rummet om det skulle bli något.
Men Ecco verkar bara tacksam att jag hjälper till 

Var inte rädd att hålla upp honan tills du märker att det blir en fullbordad parning och hon skriker. Släpper du för tidigt kanske hon lägger sig direkt och då blir det ingen ordentlig parning..
Lycka till med parningsförsöken 

Martina
Yataz