Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1914 ggr
Heros
0

Mr Magic pensionär

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nyss hemkommen med en nykastrerad Magic, varför finns att läsa på min hemsida just nu är det bara tungt, men jag är jätteglad allt gick bra och att Magic mår bra nu ska han bli hemma kelgris… Kyss

//Åsa

FunHouse
0

Usch, vilken tråkigt historia. Förstår att du är ledsen.

Kram AnnaCarin

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Limin
0

Vilken tråkig läsning på din hemsida Gråter Tur att han mår bra… han är en så stilig kille. Han har verkligen DET, och jag förstår att han har fått fina avkommor. En av hans avkommor är vår lille Colin som har Mr Magic som sin mormors far…  Skrattande

Kram//Anki

Ragstars
0

For en trist historie!

Håper noen tar lærdom av dette at åpenhet er gull verdt.

Jeg håper hans avkom som går videre i avl kan gi deg noe fint tilbake en gang!

Kos deg masse med en NYDELIG kastrat!

Kram!

Evenstars
0

Ja usch så fruktansvärt tråkig historia!! Gråter Håller tummarna nu för vackra Zaga och skickar dig en varm kram och
en blomma @}}-,-'-----.

Kicki

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Dreamdolls
0

Vad jag lider med dig i ditt svåra beslut, men jag förstår dig…Gråter Skickar dig massor med tröstkramar och håller tummarna stenhårt för Zaga nu…..

Kram Nina

Vi väntar kattungar :)

Hemsida:S*Dream Dolls

Fyrpihls
0

Så sorgligt Åsa!!

Kramar om dig…. Tänker på dig….

Tillemoras
0

Tråkigt att en sådan fantstiskt vacker katt råkar ut för ngt sådant…..Gråter tråkigt att en sk vän kan bete sig så, att undgå att berätta. Magic är verkligen en drömkatt……Kyss

Stor kram till dig!

/ Maria

Rosino
0

Vad synd på så fin hane Rynkar på näsan Men hoppas han får många lyckliga kastratår, och att Zaga är OK.

Kram, Lena

Willenkatten
0

Mycket ledsen höra vad som hänt. Har beundrat din Mr Magic många gånger och han har ju fått fantastiskt fina avkommor. Gillar D-kullen mycket, mycket. Håller tummarna för Zaga. Ibland blir man besviken på människor…. 

Kramar o tillönskan om en skön midsommar!

Lena J

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

Denna kommentar har tagits bort.
Ragedys
0

Det er bare sååå kjedelig. Men håper at det ikke rammer flere. For noe så kjedelige greier skal man lete lenge etter.  Du får ha lykke til. Håper du får noen vakre kull med din nye hanne.

Klem

Missan-Mjau
0

Usch! så sorgligt Gråter

Magic är ju en SÅÅÅ underbart vacker katt Kyss

Men att bli hemma kelgris tycker nog Magic blir helt OK.

Mycket ledsam historia!!!

Tänker på Dig!

FruPiggelin
0

Usch…men är dte bara jag som inte vet vad G-strep är?

Christelle
0

Tråkig historia! Men tur att han mår bra nu! Hoppas ni får många underbara år tillsammans

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

janesmatte
0

tråkig historia. bra att han mår bra nu. hoppas zaga klarar sig. kramar om

_____________________________________________________________________________________________________

Letar Ragdoll på foderKyss

ProvinsiaRivers
0

Sååå himla sorgligt och tråkigt! Han är kanonsnygg,killen.

bebble
0

Tänker på dig Åsa

Tänk om folk varit ärliga och berättat, då hade detta inte behövt hända

Elvans
0

Vad trist och tråkigt att höra.. Han är verkligen en fin kille…

//Lotta

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

www.elvansragdoll.se

www.elvansragdoll.blogspot.com

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Rymmarns
0

Mr Magic är min dröm av katt och därför har jag ringt och bönat att Du skulle låna ut honom så mao så älskar jag honom.

Jag tror att både Du och han vill tillbaka till utställningarna?

Var rädd om honom och pussa på honom.

Jag misstänker att Vi alla vill se honom fit for fight som kastrat i utställningsringarna.

Men gör som gubben och Du finner bäst,,,,, huvudsaken är att Ni har det bra.

Trevlig midsommar

Och massa kramar

Helona
0

Visst är det trist,tråkigt,ledsamt o sorgligt mm. Men jag blir mest FÖRBANNAD!

Vilket jäkla slöseri! Men avundssjukan är en svår sjuka,och en del kan bete sej hur illa som helst.

För att mota ilska o bitterhet borta,tänker jag istället på Magics alla vackra barn han är pappa till.

Resten brukar sköta sej själv. Verkligheten hinner ifatt sådana där människor,och bankar dem hårt i ryggen till slut.

Att hitta tröstande ord,när man har kastrerat en katt som Magic är inte lätt…..

Massor av nospussar till Magic,och bamsekram till dej,"väldens bästa Åsa"

Åsa

FruPiggelin
0

Måste fråga en gång till…jag förstod inte vad tvingat honom att bli kastrat….G-strep?

Heros
0

G-strep är en infektion som tyvärr ofta inte syns på katten. En hanes testiklar är väldigt känsliga för tex infektioner, feber. Kommer katten under behandling så kan spermie produktionen komma tillbaka, men ju längre tiden går desto mindre är chansen.
Läs nedan…

Testikeldegeneration (tillbakabildning av testikeln) är förvärvad och inte medfödd. Det innebär att en katt med testikeldegeneration tidigare kan ha haft kullar. Man kan säga att testikeldegeneration är en reaktion på en negativ påverkan, till exempel bitskador, allmän sjukdom, hög feber eller vissa mediciner. Ofta kan man inte hitta den bakomliggande orsaken. Till skillnad från testikelhypoplasi så kan testiklarna hämta sig från en testikeldegeneration om den inte varit för allvarlig. Vid allvarlig testikeldegeneration ersätter bindväv de spermieproducerande cellerna och testiklarna blir små och hårda. Ju längre tid katten har haft problem desto mindre är sannolikheten att han blir bra igen. Är testiklarnas storlek eller konsistens förändrad är prognosen dålig. Om man inte ser någon förändring i testiklarnas storlek eller konsistens kan det vara värt att vänta ett par månader upp till ett år för att se om fertiliteten återhämtar sig.

raggislove
0

Fy vad trist!

Singo-Torpet
0

gud så tråkigt…

Wonderdolls
0

Vad tråkigt!!!Rynkar på näsan En varm kram!!

/Mili

Annika65
0

Näe va tråkigt, verkligen sorgligt. Gråter

Annika

Snowdollz
0

Nej fy vad sorgligt! Gråter

Han är verkligen väldigt vacker!

Yataz
0

Ja, Magic är en underbar katt på alla sätt och vis! Kyss
Även jag har försökt att flörta lite med Åsa för att få låna honom, men tji fick jag Skrattande

Jag har ju redan beklagat detta, men kände att jag ville skriva några tröstande rader här också.

Vi uppfödare bör alla tänka på att om vi mörklägger vissa problem som dyker upp med våra katter så försvinner inte problemet för det. Det finns där och även om man själv gör något åt det och håller tyst för att skydda sig själv så kan det drabba så många andra! Nej, upp för ärligheten och öppenheten!!

Förstår inte hur man kan göra så här Gråter

Det är en stor förlust för våra svenska Ragdolls att denna vackra snygging fick bli kastrat! Speciellt så lider jag med Åsa som inte kunde göra om kombinationen med Zaga. S*Heros D-kull är ju verkligen en drömkull och bästa kull jag någonsin sett!

Jag hoppas innerligt att vi får se denna vackra snygging ute på utställningarna igen!! Pussa på gubben från mig!! Kyss

KRAM Martina

Yataz

Dockgarden
0

Hallå!!! Det är mycket viktigt att lyssna åt båda håll innan man bildar sig en uppfattning om något och talar negativt om någon. Det gäller ju allt här i livet. Önskar att det här forumet kunde hållas utanför spekulationer och personliga konflikter. Precis som sitevärden själv brukar önska.

Naturligtvis är det tråkigt när man måste kastrera en vacker avelskatt i förtid, men allting går ju inte alltid enligt plan. Man drabbas av sorger och olyckor då och då - det är ju tyvärr en del av livet.Gråter

Jag ser fram mot att få se Mr Magic på utställningar snart. Han är en väldigt vacker katt! Lycka till med certifikatsamlandet Glad

Trevlig Midsommar allihop - även om det regnar!

-------------------------------------------------------------------

GIC NL*SiempreAmar All For Love söker nytt hem

http://www.dockgardens.com/

Yataz
0

#29 Ja, det är ju då jag som ör Sajtvärd och vill bara kommentera detta.
Visst personliga konflikter ska hållas utanför forumet, det håller jag med om. TS har ju nu bara skrivit att han är kastrat här och det tycker jag rör många av oss då Magic för de flesta är en väldigt speciell katt. Sedan är det ju upp till var och en om man sedan vill läsa vidare på hemsidan varför han blev kastrat.
Tycker att det framgår ganska klart på hemsidan att ingen anklagas.
Men jag anser mig ändå ha rätten att kommentera att det är för jäkligt att uppfödare inte kan vara öppna och raka mot varandra istället för att något sådant här ska kunna hända.
Detta utan att anklaga någon, spekulera i hurvida det är sant eller ej och oberoende för vilka det handlar om.

Martina

Yataz

Hvenhildas
0

Tja jag tycker ju att det är rätt klart när man läser om Magic att det är en som utpekas. Jag tycker ni alla skall gå in och läsa dennes version på hennes hemsa. Och sedan ta ställning.

Det finns alltid 2 sidor av myntet Gråter 

Hoppas ni alla haft en härlig Midsommar utan regn, vilket jag inte slapp Rynkar på näsan

Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt

Heros
0

Tänk att det skulle bli "soppa" av Magics tråd, denna underbara kattvärld är den mest förundrande värld jag någonsin varit med om.

Magic är för mig en ragdoll som gjort otroligt mycket för rasen, han har bidragit med mycket och jag kommer aldrig att få en katt som honom igen. Jag är så otroligt ledsen över det som hänt…

Jag la ut tråden om vad som hänt med en länk till min hemsida där det går att läsa om vad. Visst finns det alltid två sidor av myntet, jag har gett min version och jag är väl inte dum som tror att den andra person står med öppna armar och säger JA det är så det gick till. Och jag begär inte att någon ska ta ställning, det spelar ingen roll vad andra tar för ställning utgången för det som hänt går inte att ändra tyvärr.

Men jag har också fakta och för mig så är det ganska solklart, jag har fått en könsbunden sjukdom på min hankatt som ALDRIG parat någon katt utanför hemmets väggar. Men vem vet kanske det varit inbrott hemma hos mig när jag inte varit hemma och någon släppt in en sjuk katt?! vad vet jag…som jag skriver så kommer jag aldrig få 100% svar, det enda jag vet till 100% är att Magic aldrig mer hade kunnat bli pappa, vid kastreringen så fann man att allt var förstört i de nedre regionerna.

Men det som gör mig mest illa är att jag inte fick valmöjligheten att behandla mina katter i s.k förebyggande syfte. Vid misstanke om sjukdom och man inte vet till hundra vilka katter som bär på sjukdom eller vart det kommer ifrån, vilket är ganska oviktigt (har man fött upp katter i ex antal år så vet man att alla blir drabbade förr eller senare). Men hade jag blivit upplyst så hade ansvaret legat hos mig, nu fick jag inte ta det ansvaret utan det har en annan person tagit åt mig.

Som uppfödare måste vi vara så pass ärliga att vid minsta misstanke om vad det är må vara, så måste vi meddela berörda parter. Jag vet själv när jag fick veta att Billy hade HCM vid 7,5 års ålder, det var inte kul att meddela alla kattungeköpare som varit genom åren. Men det är vår skyldighet som uppfödare.

Jag håller med Martina ÄRLIGHET det kommer man långt med, nästa gång är det någon annan som blir drabbad.
Denna kattsport ska vara något kul, dessa oändliga intriger, skitsnack, oärlighet hör inte hemma i denna värld. Njut istället av era vackra friska katter, och ta till vara på den tid man har med dem, tyvärr är den inte så lång.

//Åsa

Sar1
0

Och var ligger "den andra" versionen utlagd?

Hvenhildas
0

Med tillåtelse från berörd person kommer länk här

Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt

AakresRagpride
0

For en kjedelig situasjon, for alle parter…

Uansett hvem som har "skylden"..

Har selv mistet 2 kattunger fra det siste kullet for g-strept..ikke særlig artig..

Men nå har jeg blitt informert om behandlig, så fra nå av er det behandlig under parring for sikkerhetskyld..så har jeg ihvertfall gjort hva jeg kan i mine øyne Glad

raggislove
0

Jag blir så trött på er alla!

Heros skriver en tråd om denna katt, Hvenhildas antyder att ALLA vet vem som är den andra uppfödaren.
Är man inte så insatt har man inte en aning om vem det pratas om. Iom med dementin så vet ju faktiskt ALLA vem det är. Så är cirkusen i full gång.

Jag skiter i vem som har rätt eller fel men ingen av de som skrivit i tråden är utan skuld. Alla inkl jag har någon gång sagt något om någon annan. Garanterat!

Ni alla är gamla ragdoll uppfödare och ni var VÄNNER en gång. nu är nu bittra fiender. Hur f-n har detta gått till? Ni var alla med och startade upp rasen i början.
Samarbeta då för sjutton! Många av er gamla uppfödare ser man upp till och tycker WOW vilken kunskap. Men som det är nu är det inte roligt att föda upp ragdoll för ingen håller sams.
Alla tycker olika och alla sticker den andra i ryggen

Jag funderar på att lägga av för att jag inte orkar med allt detta skitsnack. Det förtar så mycket och man kan inte vara ärlig med något för då blir man en paria.

Är det för att det är en kvinnodominans inom kattsporten och vi kvinnor inte kan hålla sams??

Tråkigt med Magic för han är en fantastiskt katt!

Trasan08
0

Måste säga att om jag nu skulle haft planer att bli uppfödare i framtiden, så skulle jag omedelbart tänka om. Vilka tragedier och intriger, wow.

Och måste få kommentera att efter ha arbetat i ett mansdominerat yrke i många år… så är män minst lika snabba att snacka skit om inte värre. Så inte är det kvinnodominerat, snarare människodominerat att intrigera och bete sig illa.

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

Rosino
0

Nu är jag inte speciellt insatt i dethär fallet, men sådär i allmänhet vill jag nog säga att jag inte tycker ragdollvärlden är någon speciell värld när det gäller "skitprat" och spekulationer.

Inom de flesta hobbyn, inom arbetslivet, inom släkt osv finns det alltid människor som inte drar jämt. Och av en fjäder görs ofta en höna.

De flesta av oss - gäller såväl män som kvinnor - spetsar gärna dessutom örenen extra noga när vi får höra om nåt som låter som nåt smaskigt skvaller eller skandal. Och kanske berättar vissa delar vidare, som sedan ofta av någon anledning förstoras eller förvrängs.

Som sagt, detta utan att på något sätt referera till just dethär fallet, eftersom jag inte känner till omständigheterna.

Om någon kan ge exempel på någon större grupp där det inte förekommer några intriger eller osämja alls så vore det intressant att få veta att sådana existerar. Flört

Dethär inlägget innebär inte att jag är förespråkare av att man ska prata andra bakom ryggen, utan bara ett konstaterande att det förekommer lite överallt i vår inte perfekta värld.