Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 840 ggr
Miggy
2009-06-22 01:37
0

Kattkompis

Hey!

Jag är lite nyfiken på vad jag kan förvänta mig när vi hämtar hem Dexters kattkompis om 6 veckor. Min kompis tror att det finns risk för att han kommer söka sig till nytillskottet och bli mindre kelig och mysig med oss, inte kommer springa till dörren när vi kommer eller blir "lika" glad när vi kommer hem.

Stämmer det? Min misse är ju sötast och gosigast i världen och jag kommer bli jätteledsen om han förändras och blir dissig och "sur" mot oss.

Vad har ni för erfarenheter?

Just nu är Dexter så otroligt rastlös och vill leka konstant, mjau mjau jag har tråååkigt, och matte springer hejdlöst och lockar till lek, men det räcker inte! efter fem minuter blir han uttråkad igen och jamar.

FunHouse
2009-06-22 08:22
0

Din kompis har fel. Du kommer ha två katter som möter dig vid dörren…dubbel glädjeGlad.

AnnaCarin

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

elyse
2009-06-22 22:18
0

Det har varit både och. Vår större katt verkar sedan dag 1, sedan lillebror kom till oss, känna ett stort ansvar och blev "stor" då. Han är inte lika busig och har inte alltid tid att gosa, för han måste hålla koll på vad lillebror gör. Men personligheten är inte särskilt förändrad, han är samma gosekisse! ^^

raggorgeous
2009-06-23 21:17
0

Jag ser det enbasrt som positivt - mina katter är lika goa med mig som  med sina kattkompisar. Det är som om det är två olika saker för dem, ibland vill de gosa/leka med mig och ibland med kattkompisarna… har inte alls upplevt att de vill umgås mindre med mig.

Som #1 sa - dubbel glädje!! :)

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Tillemoras
2009-06-23 21:52
0

#1 och #3 Instämmer helt! Skrattande

Denna kommentar har tagits bort.