Nyparad Hona = SUR?
Hejsan! Fick hem min nyparade hona nu i helgen. Hon har varit hos en jättefin hane i ca 1 vecka. Hon var riktigt sur när hon var där de första dagarna men det lugnade sig, men när hon kom hem igen till sina kompisar och då bl a sin 10 månaders bebbe, då vart hon riktigt SUR! Mot de gamla kastrerade gubbarna är hon cool, men mot de 2 yngre tjejerna fräser hon så det står härliga till!
Innan hon åkte så brukade hon ligga och tvätta och mysa med de"små" en Maine Coon på 8 månader och då hennes bebbe på 10 mån. Men INTE nu! Är det vanligt att de är så förändrade när de kommer hem igen? Annars är hon som vanligt!?. Man blir ju lite fundersam?
Hon var hos en annan hane för ett år sedan men då var hon inte sur när hon kom hem,visserligen fanns ju inte de "små" tjejerna då. Jaa, hur vanligt kan detta vara?
Kram Monica

En av mina blir en riktig bitterhäxa när hon är nyparad, blev så första gången med och lika den här gången. Det är nog individuellt, min andra hona blir inte så. Hon har haft samma vidriga humör under hela dräktigheten dessutom, nu är det bra igen sen hon fått ungarna.
Min Zafira var oxå en riktig bitch mot min andra katt när hon kom hem från sin andra parning. Första parningen tog inte…och då var hon som vanligt när hon kom hem. Men den andra parningen tog…därav hennes humörsvängningar….
Hon lugnade ner sig några veckor efter hemkomsten. Men var ju förstås inte på bushumör som hon annars hade varit. Så det blev en del fräsande när hennes kattkompis ville busa.
Så…din Isa kanske är dräktig 
Lycka till !!!!!
Kramizzar, Annica

Tack för svaren! Alltid skönt att höra att det inte är helt onormalt med kissarnas beteénde. Man blir ju lite orolig när de ändrar sitt sätt så drastiskt Ja jag håller tummarna föra att Isa är dräktig!
Kram Monica
Det är ganska normalt Monica…
De kan vara både tröttare surare eller må illa och spy, precis som vi…
Vad spännande.. Hoppas det blir jättefina avkommor…