Tur att vi har en fläkt ;-)
hihi ja både mina 4 katter och hunden ligger framför fläkten allihopa! De ligger precis likadant.. ser ut som om de är fångade av Carolas stormvind.. *s* Måste nog köpa en till så de kan dela upp sig lite…
Balkongdörren är öppen dygnet runt men enda gången de vill gå ut är på kvällen/natten då det är svalt….
Min hund orkar med ca 10 min ute sedan är han helt färdig… blir alltid en sväng förbi trädgårdsslangen där han får sig en svalkande dusch innan vii går in igen.. stackarn…
Ett tips jag kan ge till HUND är att lägga några hundgodisar i botten av en plastmugg, fylla på med vatten så de just täcker godisarna och sedan frysa in dem. Då de frusit är de enkla att lossa på och blir till ett svalkande "kex". Kan lova att de är uppskattade i värmen! Synd att katter inte kan serveras det samma.. kanske frysa in räkor??! haha. Skickar med ett kort så ni ser hur godisarna ser ut!
// Carro
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Ja vilken bra ide´.
Vi var ju i kolmården i veckan som var och då hade dom gjort just så med maten till Tigrarna… de hade fryst in köttslamsor i "stora kex" som de fick, så de hade att göra ett tag…
Det kan man säkert göra till katterna också, men det skulle kanske lukta lite snuskigt om de fick räkor infrysta… det luktar ju inte så gott sen när det liksom ruttnar… hi hi
#3 jahaa… där ser man… kul för tigrarna!! Så får de jobba lite med hjärnan också *s*
Nej ruttna räkor ska vi låta bli.. kan man inte skölja bort "såsen" från blötfoder och frysa in det i vatten då?? *s*
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Åh det ser helskönt ut.. Jättemysiga bilder på 2 snyggingar.
Vi bor på en sjötomt och brukar ta ner våra kissar till vattnet, det tycker dom om då det fläktar lite och de kan blöta ner sig lite.. med hjälp av oss..
Fläktarna vi har inne är inte så populära.. än…. Men just nu har vi +32 grader inne, lite väl varmt… så jag hoppas få upp insektsnät o annat nät för fönstrena o balkongdörren i dag, så vi kan vädra ordentligt..
Hoppas ni alla har det bra i värmen och att kissarna mår bra.
***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah
Vi har kattungar!
Stödjer Kattvärnet - Haninge
Inspirerad av tråden gick jag direkt och köpte en golvfläkt och nu "fläktar" det underbart skönt. Det har varit olidligt hett.

Av mina djur är det Ragdollen Helona,som tål värmen bäst. Coonisarna så där.
Spetsen HATAR värmen!
Åsa

Hei Norge svetter også!!
Vi gir kattene våre isbiter i vannskålen og det liker de.
Vi tar også en kald og våt klut og drar litt over hode og ansiktet på dem, og det liker de også veldig godt. Men Vi bruker aircondition også så når det blir for hett så samles alle rundt den.
Og våtmaten serveres rett fra kjøleskap som er litt ekstra kaldt og det hjelper også på stakkars varme pelskledde katter.
Våra katter har parkerat sig under värmepumpen i hallen, som just nu vräker ut härlig kalluft!
Ingen vill gå ut i kattgården…
-----------------------------------------------
Vi har kattungar!
-----------------------------------------------
#9 Vilken bra idé, jag har ju också luftvärmepump så nu har jag satt den på 17 grader. Frågan är om den 'orkar trycka upp' kall luften på 2a våningen 
Tänkte köpt en golvfläkt idag, men tji fick jag den var slut i min lokala affär och där sa dom att folk kommit från både Elgiganten o MediaMarkt och frågat eftersom dom tydligen var slut överallt 
Man skall kanske inte klaga på värmen, MEN varför kan det inte vara 25 grader o sol. Hade vatt mer lagom. 
-------------------------------------------------------------------
Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt
#10 stort tips är att kolla på COOP för där har de både golv /bordsfläktar till jättebra pris! tror det var golvfläktar för 149 kr och de brukar ju ha stort lager!
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
Tack, skall kolla där
-------------------------------------------------------------------
Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt
Tack för alla era inlägg! Det är inte lätt för våra "pälsbollar" i denna värme. Vi har två golvfläktar, en bordsfläkt och en takfläkt och ibland är alla igång ;-) Killarna gillar bäst den stora golvfläkten… de hänger med fläkten var vi än flyttar den ;-)
Åh gud vad avundsjuk jag blir. Jag vill också ha en fläkt!!!!!
#6 Juuha.. vart köpte du din???
Håller på att förgås i värmen…. Vi har korsdrag i hela huset…
#14 Köpte den på Elgiganten. Märket var Matsui och den kostade 399:-.
Hur är det med era raggisar i denna värme…