Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett05-utställningssnack
Läst 1038 ggr
raggorgeous
0

En supertrevlig utställning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallå

Var på en väldigt trevlig utställning i Uppsala igår!! Bara massa trevligt folk och kattprat, bra organiserat och faktiskt relativt svala lokaler (vilket man var orolig för då det var ca 35 grader ute i solen!

Var jättekul att ha tid att prata med andra uppfödare också, jämför med dropinutställningen där nackdelen var just att man inte hann med att prata med nån *s* Hade himla trevliga burgrannar också ;)

Sedan fick jag fina resultat på min Xita också :) så det gjorde ju inte saken sämre! *ler* (om man får skryta lite) för vi åkte hem med titeln CHAMPION och hon blev även NOM och upp i panel!!

Godingen Shokomonk var också med och fick jättebra kritik med exc på allt och fick Ex1.

Så en helt klart glad dag men en  mycket trött kväll sen *s* Både jag och Xita låg utsträckta på mattan på golvet och slappade resten av kvällen… haha!

KRAM på er :)

Xita

Shokomonk, 8 månader gammal

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Tillemoras
0

Jag instämmer!!!! Grattis till dina fina katterKyss

raggorgeous
0

Tack det samma!! Var kul att äntligen få prata lite som sagt Kyss
När ställer du igen? Flört *s*

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Trasan08
0

Grattis! Vilka fina kissar du har.

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

Fyrpihls
0

Grattis carro till dina fina katter…Skrattande

Evenstars
0

Grattis Carro!! (fast det har jag ju redan sagt Flört, men kan inte sägas nog) Pussa Xita!! Kyss

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Tillemoras
0

#2 Nästa gång blir på City cat club i augusti!

Helona
0

Grattis Carro! Vilken kanondag det blev!

Åsa

raggorgeous
0

Tack allihopa!!! :)

#6 Ahh.. jag anmälde till Fräset 8/8 nu igår…:) men vi lär nog ses igen antar jag! :) Måste få komma och pussa på dina småttingar sen då de kommer! Vi är ju nästintill grannar!

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Yxskaft
0

Jag ställde inte min Aini utan ställde min lilla huskattsflicka för första gången.Mig hittade man spanandes i papper utanför hela morgonen, en liten stund utanför där när jag sa hej, i sekretariat, prisrum och panelen på lördagen. Kunde knappt gå på söndagen så där fick jag säga nej. Det var ist min vän Angelica med chokladhuskatten Ella (Porcelana) som skenade då.

Huskatten Freja hade ju premiär för Anne P L (jag har ingen aning om hur hon stavar sitt namn och har inte orken att kolla upp det just nu heller). Obadad och med sista klorna klippta samma morgon. Jag hade borstat henne iaf ;) Fick det bekräftat att jag är lat. Hihi, jag anmälde henne som n 09 eftersom jag tyckt att hon hade så mååånga vita stickelhår. Men hon är en klockren svart katt som hon gladeligen skulle se bättre trimmad nästa gång. Fick kanonfin kritik och det kändes som att vi var nära att slå våran ärkefiende Mixi. Eller ja, Angelica och Ellas egentliga ärkefiende på utställningarna. Hon är övertygad om att det inte går att slå Mixi ;) . Men jag hoppas på nästa gång. Anne sa dock att många brittuppfödare skulle vara avundsjuk på Frejas ögonfärg. Hon är över året nu och dom är fortfarande orangea för det mesta. Vissa dagar är dom gröna, vissa gula, men för det mesta är dom brinnande orangea.

Så Freja blev 2:a och Ella (Porcelana) blev 3:a. Mixi 1:a och även BIS. Det var HCS honor det. Just ja, jag visade inte Freja själv. Jag fick visa Ella i sista sekunden och sedan bad jag assistenten ta Freja ist. Jag kände mig för uppjagad och får nog fortsätta be om bärhjälp. Det blir nog bäst så. Hann inte fotat någonting direkt. Har kanske 20 bilder från söndagens panel som jag inte hunnit titta på ens.

Men grattis till resultaten.

Silvertrasans
0

Åhh! Ett STORT GRATTIS!!! 

Jag var där på lördagen och ställde Isolde och Freja och en kattunge köpare ställde Frejas bror Oden i klass12, där de alla tre blev EX1. Det var jätte trevligt där och jag råkade handla på mig lite smått och gott Tungan ute

NorthernPearls
0

grattis

Vi har helt underbart sötaKyss Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!

Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s 

Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.

raggorgeous
0

Tack!

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Wonderdolls
0

GRATTIS!!!!!