Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 2453 ggr
Yataz
0

Ecco är n/n !!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu blir jag väldigt trött på denna ryktes-spridning som kan pågå utan att man faktiskt har fakta för att kunna uttala sig!!! Skrikandes

Nu hörde jag på omvägar att det ryktas om att Ecco är bärare av HCM-genen (hcm/n) och att det var helt förfärligt att jag hade en sådan hane i avel…

Bara för allas vetskap så är han n/n !

Och förresten är det inte förbjudet att ha bärare i sin avel så jag tycker inte man ska lägga sig vad andra gör så mycket.
Man ska inte behöva känna sig som en bov för att man använder en bärare i avel, och speciellt inte när katten i fråga inte ens är bärare!

Ecco's DNA-test resultat ligger inte med i pawpeds av den enkla anledningen att jag glömt skicka in resultaten på mina katter.

Just nu känner jag mig bara less på dessa människor!! Gråter

Ville bara delge er sanningen om det är fler här som hört detta.
Nu blickar jag framåt och skiter i alla som snackar!

Ha en trevlig sommar på er allihopa!! Skrattande

Kram Martina

Yataz

Rosino
0

Det finns säkert en massa resultat som inte är inskickade till pawpeds. Jag har svabbat mina katter själv (utom hanen) och de resultaten räknas väl inte. Så att dra några slutsatser av att inte resultaten finns med där är helt åt skogen…

Men det förekommer tyvärr alltid spekulationer, och tyvärr ofta av den negativa sorten. Och det är som sagt var inget brott och inget man behöver skämmas för att använda n/hcm katter i avel heller, bara man har en n/n partner.

Puss på Ecco Kyss

Fyrpihls
0

Jasså, det ryktet har inte jag hört!!

Konstigt att en del ALLTID blir omtalade medans en del aldrig hör ett ont ord om andra…

Kanske för att en del inte tar emot skvaller, eller vad vet jag. Man måste ju vara lyssnande och "jamsa" med om man ska få ta del av skvaller.

En gång sa en mycket vis kvinna till mig att; -Det blåser alltid på toppen!!

Om det snackas om en så har man i allafall lyckats märkas.

Och så får man väl försöka tänka då Martina;

Du har gjort dig synlig på olika sätt… För mig bara på ett positivt sätt, medans andra kanske uppfattar dig som ett hot.. eftersom du märks.

Och då vill man prata illa om någon för att försöka förstöra, så det inte ska gå så bra i fortsättningen.

Men så funkar det ju inte… De flesta människor genomskådar "skitpratare" och i allafall JAG tänker alltid att… undrar vad h*n säger bakom min rygg Då?? För kan man prata om andra till dig, så pratar dom ju säkert om dig till andra….

Så jag säger som du… NU blickar vi framåt, ser fram emot och gläds med varandras fina kullar, gråter med varandra när nåt hemskt händer och lyssna inte på prat. Gå då till den som det gäller istället, så får man ju ett svar.

kan vi inte enas om det här på forumet…?

Om man inte kan säga nåt snällt eller uppbyggligt till varandra, så är det bättre att man är tyst…

Förutom konstruktiv kritik då förståss, för den måste ju vara konstruktiv!! Annars blir det ju ingen kritik…

Och alla som nu inte håller med här nu….?

svara inte alls då… detta är en positiv tråd!

Förlåt om mitt inlägg blev lite OT, men fingrarna bara slant iväg över tangentbordet…

Ha en fin kväll goa vänner här på forumet…

Oj, nu glömde jag att jag ju inte skulle skriva allt vad jag tycker och tänker längre…ooops… Ja ni ser… obotlig!

Sunrunners
0

Det är ju så trist att man har ingenting annat att göra än försöka hitta något elakt att säga om andra.

Jag har inte heller skickat någon resultat till pawpeds och jag har alla testerna gjorda av blodprov hos veterinär, t.o.m av alla av ungarna i de två parningar jag har gjort med HCM/n hona (två honor har haft kull - har kvar en HCM/n hona som inte hatt kull ännu.)

Men alla vet, som behöver veta, vilka resultat mina katter har - alla som har användat min ex-avelshane och alla som har köpt kattunge från mig med HCM/n äller risken att ha HCM från denna gen. Och många mångaandra också eftersom jag har berättad så mycket om det…

Det är ju kanske en tredjedel  av alla ragdolls, som har denna HCM gen!

kickiz
0

Byr dig inte om skitsnacket Martina, Jag har själv råkat ut för skitsnacket så jag har börjat intala mig själv att jag måste vara en  väldigt omtyckt person, eftersom någon hela tiden ska prata om mig med andra.

Det måste ju vara så att dom som snackar skit inte har så mycket annat att göra än att prata strunt, inte ha ett eget liv som är intressant.

Men uppenbart så måste vi ha det Skrattande

Denna kommentar har tagits bort.
GunBertus
0

jag har heller inte skickat in mina resultat så då är väl ryktet igång:)

dementi då direkt: jag har just nu bara N/N katter men det är tack vare att jag haft underbara bärare som jag fått fram dessa…

förlåt att jag stjäl tråden ::)

bry dig inte om vad andra tycker och tänker, det har man fått lära sig…att bara låta det gå in genom ena örat och ut genom det andra:)

tänk vad jobbigt det blir när de andra HCM generna upptäckts, (vilket jag tror bara är en tidsfråga), hur ska alla bara hinna ha tid med att kolla upp andra då!!!

Kattungar väntas hos GunBertus

Singo-Torpet
0

inte heller hört det, men de är inget att bry sig om du har en supppper snygg ch säkert minst lika trevlig grab där hemma..

Silvertrasans
0

Så tråkigt med skitsnack =(

Avundsjuka kan fördärva så mycket. De som snackar mest brukar inte alla gånger själva ha så rent mjöl i påsen. Stå på dig!

Ecco är bara för snygg!!KyssKyssKyss

Hoppas att Hantoz blir lika snygg, om inte snyggare Tungan ute… om det går förståsCool

Kram Marie

harley
0

Lyssna inte på dessa tarvliga människor som vill andra ont! De lider och mår mest dåligt själva de som villförstöra för andra! JAG VET!!!

Jättefin kille du har!

Kram MonicaKyssFlört

NorthernPearls
0

Ja Martina lyssna inte på allt skitsnack. De är bara avensjuka som visas.

Du har en jätte fin kille och alla andra katter oxå så klart.

Kram

Vi har helt underbart sötaKyss Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!

Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s 

Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.

Tody
0

Ungefär som någon som sa att bärare får HCM 100%  denna okunskap och avensjuka

Lottis-Gottis
0

Nej fy sjutton för såna falska människor som sprider dåliga rykten. Jag tror att det är avundsjuka människor som sprider detta. Jag vet att du har ditt på det torra Martina, så upp med hakan och gå vidare. Du ska vara stolt över din Ecco och alla andra kissar och avkommor de har gett.

Kramisar Genovia och Lotta

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Svidjas
0

Va? så folk sprider rycken om att katter är hcmbärare eller hcm/hcm bara för att man inte har resultat i pawpeds??? Jag som inte ens har skickat in stamtavlorna dit… (Är så jäkla glömsk så glömmer alltid bort sånt…)
Nä nu får ju folk ge sig, finns väl bättre saker att snacka om än skitsnack…

http://www.svidjas.se

Yataz
0

Tack för alla gulliga ord!!
Nu känns det mycket bättre…bryr mig inte så mycket egentligen, men jag ville bara att sanningen skulle fram…

Martina

Yataz

Barfaits
0

You self-know how the matter is right, so don`t worry about the other's speeches. Glad 

Ecco is so, so KyssKyss

Hugs Minna

OldTown
0

Med kattuppfödning följer med förtal. Särskilt om den är framgångsrik. Detta är en regel utan undantag. Kan bara beklaga företeelsen.

Trasan08
0

Sanslöst trist… Vad vinner man på att sprida osanna rykten ? Jättelöjligt..  Fattar inte att de orkar hålla på… Skaffa ett liv, kan man tycka..

Det är kanske inte så konstigt att det finns flera olika ragdollklubbar då ?! När folk har så svårt att komma överens och arbeta tillsammans.. Jättetråkigt.

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

Yataz
0

Tack återigen för allas stöd! Kyss

Känns tråkigt att bli utsatt för skitsnack när det inte är det minsta befogat…
Men så tror jag det är för oss alla…

Tips till de som sitter och skvallrar och "håller koll" på andra är att gå ut och ta vara på fint väder istället och relaxa lite Tungan uteFlört

Martina

Yataz