Från vilket dygn...
vill ni ha "dygnet-runt-koll" på era dräktiga honor? Är jag nojig när jag knappt vågar lämna en hona som är dräktig på dag 61-62? 
På vilket dygn har era honor fött? Är det väldigt ovanligt med flera dagars avvikelser från 65 dygn?
Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!
Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå
Du är inte ensam om att vara "hönsmamma" *ler* Här har du en till (jag!) *s*
De kan föda tidigare.. ca dag 59-60 men det är inte vanligt vad jag förstått.. Vanligast är dag 63-67… jag skulle inte våga vänta längre än kvällen dygn 67 med risk att nåt är knas, men jag vet att det finns honor som fött senare och allt gått bra också..
Svårt.. men kortare stunder kan du nog lämna henne om hon är lugn, äter mm. Se till att ha kylen full med mat, duscha och dammsug INNAN bebbarna kommer för sen har du bara tid att sitta med näsan i bebislådan *s*
LYCKA TILL!!!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Xita födde eftermiddagen på dygn 67.. räknat då från första parningsdagen
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
Jag är en riktig hönsmamma också.
Jag håller stenkoll från dag 61. Någon av oss är alltid hemma och håller koll.
De sover ensam med oss från dag 59. Mina honror har fått allt mellan dag 62 och dag 67.
STORT lycka till och håll oss uppdaterade. Det är så spännande!
Kram!
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
#1 Tack tack
Jo hönsmammig är jag definitivt 
Jo jag vet ju att de kan föda flera dagar tidigare eller senare än dag 65, men samtidigt har jag sällan hört någon som har fött tidigare än dag 64 eller senare än dag 66. Nu är det ju visserligen inte alltid man kan veta exakt vilket dygn katten är på… Jag har dock vetat precis när första parningarna har skett och räknat från den dagen har mina tre kullar kommit på dag 65.
Hanna Tjärnström

Off..da er jeg skiiiikkelig hønsemor…holder nattevakt fra dag 61, setter tlf på ring hver time…
Og det er faktisk tungt når mannfolket arbeider , og man har en liten på 6 måndter, hihi 
Hva gjør man IKKE når det gjelder raggisene sine??! Hihi
#3 Kul med fler hönsmammor
Ok, så du har fått kullar så tidigt som dag 62… gud så spännande det är nu, Sissi är på dag 62 imorgon! Jag ska hålla er uppdaterade
Kram!
Hanna Tjärnström

Tycker du gör helt rätt som är en hönsmamma och är rädd om guldklimparna i magen

Du MÅSTE höra av dig så fort det händer något. Vi väntar här hemma med spänning…..
#5 Ja du, det blir lite speciellt att hålla nattvakt när man dessutom ammar tvåbent bebis (2 månader gammal) stup i kvarten hela nätterna, jag behöver nog inte ställa någon klocka utan det blir nog att mer eller mindre att vara vaken hela natten 
Men jag håller med - vad gör man inte för sina Raggisar?? 
#7 Självklart Nina, jag hör av mig med liveuppdateringar och blir det riktigt kämpigt här kanske du måste komma och assistera 
Hanna Tjärnström

#8 Det är bara höra av dig, dag som natt….
Våra flickor har allihop fött på exakt dag 65 - räknat från första parningsdagen, utom Rosabella som födde N-kullen på dag 60 och O-kullen på dag 63. På Rosa har jag dygnet runtkoll från dag 58 och på de andra från dag 62. 
-----------------------------------------------
Vi har kattungar!
-----------------------------------------------
Så, spännande Hanna!!
Du måste berätta här på forumet vad som händer. Det kommer att bli så underbara små dunbbollar… för både Sissi och Fonzie är helt underbara raggisar. Jag gillar dom båda… helt klart i min smak, så jag ränkar med superfina kattungar.
Lycka till!!

Förstår att du väntar ivrigt och med spänning!!!!!!!!!!
SÅÅÅÅÅ Spännande!!!!!!!!
Säger bara LYCKA TILL!!!!!
Du måste höra av sedan Hanna!!!!!
Håller tummarn
Kram Mia
Jag brukar vara hysterisk från dag 63 exakt 9 veckor efter andra parningsdagen… Ingen av mina har fått innan det, men det händer ju.
Oftast på dag 65 tror jag… det allra vanligaste här hos mig i allafall.
Lycka till
Hur är det i kväll nu då? Är hon lugn? Jag är så nyfiken…Håller tummarna! 
S*Evenstar's
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Christina
Tack alla för era svar, och för de hållna tummarna 
Hon är helt luuugn än så länge, ser inga tecken på att något skulle vara på gång… Och jag längtar mer och mer, samtidigt som jag är lite orolig för hur det ska gå, mycket kan ju hända…
#12 Jag hör av mig med en rapport så snart de har kommit ut Mia, håll tummarna hårt 
Hanna Tjärnström

#8 Oj.. jag beundrar dig verkligen! Vet ju att man är rätt slut när man har en 2 bent bebis… och du dessutom väntar på 4 benta.. oj.
Hoppas allt går bra med både 2 benta o 4 benta! Tycker förövrigt att du har helt underbara katter.
Lycka till och försök vila så mycket du bara kan.
***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah
Vi har kattungar!
Stödjer Kattvärnet - Haninge
Är så nyfiken Hanna… hur går det?
Här är det helt lugnt än så länge, hon kanske har lite småvärkar för det drar lite i bakbenen när hon ligger ner och så är hon heeeeemskt sällskaplig, mer än vanligt. Gud vad jag längtar!!!
Dag 63-64 idag, beroende på hur man räknar 
Hanna Tjärnström
#18: Åh, så spännande…. undra hur många det blir, vilket kön, teckning osv. Jag dööööööör av nyfikenhet 
#16 Tack så mycket
Jo man är rätt slut när man har tvåbent bebis, åtminstone i perioder beroende på hur man få sova… Jag har ju en tvåbent på 22 månader också så det är minst sagt fullt upp
Men det är ju underbart också, med både tvåbenta och fyrbenta avkommor 
Hanna Tjärnström
Hanna Hur går det??? Får vi följa nån live födsel snart eller?
Du har ju säkert inte så mycket annat att göra än att sitta här på forumet och skriva
*ironisk* hi hi
men man blir ju så nyfiken/Unni
#21 Haha, du är rolig du Unni
Nej jag har ju ganska svårt att få dagarna att gå nu för tiden *host*
Men det är klart att jag ska försöka hinna rapportera här när det väl börjar hända något!! Än så länge är det bara luuuugnt och jag börjar bli otålig… men imorgon eller på söndag utgår jag ifrån att de kommer, det måste de bara göra 
Hanna Tjärnström

Hvordan går det hanna?? Blir det noen kattbebiser?? 
Det händer ingenting här… Jag har kollat till henne en gång/timme i två nätter nu och hoppas att det kommer igång idag så att jag slipper fortsätta så ;-) Längtar såååå……..
Hanna Tjärnström
#24: Oj… så spännande! Kanonbra att du skriver hur det går… för jag vill veta!
Hoppas att det händer något snart… för jag är så nyfiken. Håller tummarna att allt går bra.
#25 Vad skönt att du håller tummarna Anki, håll dem hårt
Jag rapporterar när något händer!
Hanna Tjärnström
Nej, nu måste det snart sätta igång, så vi får nåt roligt att följa ikväll… Robinsson är ju slut nu också så….
Ticketack, vad klockan går sakta när man väntar….. eller hur?
Jag håller också tummarna för att allt ska gå toppenbra…
spännande Unni!! Jag håller alla tummarna här hemma!!
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Hm, spørs om noe kommer til å skje inatt…jeg har denne følelsen 
Nå krysser jeg fingrene for at det blir bebiser snart! 
Hur har det gått I natt Hanna?
Hänt nåt eller??
ska kanske låta bebin dia katten så det kommer igång… moohhahhaa
Ser att det är fler än jag som väntar med spänning 

Ja jag är också såååååå nyfiken hur det går 
Håller tummarna stenhårt att allt ska gå bra!!!!!!!!!
#32: Ja, visst är man nyfiken! Varje gång denna tråd får ett nytt inlägg tänker jag… nu är det roliga nyheter
Men, det ska väl inte dröja allt för länge…

Hur går det Hanna har det kommit några småttingar ännu? Är såååå nyfiken! Jag håller mina tummar och hoppas allt går bra.

Eftersom inte Hanna svarat ännu så skriver jag

Har inte hört något från Hanna ännu att det dragit igång. Den stolta blivande pappan bor ju hemma hos mig och Hanna lovat meddela så fort det börjar, så väntar hon nog otåligt där hemma ännu.
Näst efter Hanna så längtar jag nog lika mycket efter denna kull

#35 Förstår att du också längtar och är nyfiken på denna kullen.
Både Fonzie och Sissi är ju sååå SUPER snygga katter 
Ska bli sååå kul och se vad det blir för små söta "ullnystan"
efter dessa två skönheter 

#36 Tack!! Roligt att du också gillar min Fonzie
Hej allihopa, vad roligt att se att det är fler än jag som väntar med spänning ;-)) Nu behöver jag lite pepp för jag blir galen av att vänta… Natten kan jag summera så här: Sissi har velat ha sällskap hela tiden och hon har börjat ligga i bolådan en hel del, men jag har inte sett några värkar och ingen slempropp… Det är riktigt påfrestande att gå och vänta för jag hinner ju börja oroa mig också, tycker att det svårare än tidigare att känna sparkar och nojar över det… Så peppa mig nu, säg att allt kommer att gå bra ;-)
Jag lovar att skriva så fort det händer något :-)
Hanna Tjärnström
#30 *Skratt* där fick du till det Unni ;-) Men snart kanske jag provar…
Hanna Tjärnström
Åhåjaja, gud vad jobbigt det är att vänta, jag hade ju tänkt njuta av väntan men jag går bara av och an och undrar när det ska komma igång… Och det vore ju så praktiskt om bebisarna kunde komma idag för imorgon blir det desto svårare med barnvakt till Sonja. Hon är snart två år och jag tror inte att det går att ha henne hemma under förlossningen, då kommer ju hon att vilja "hjälpa till" ;-) Sonen är ju bara två månader så han kan jag ju sätta i babysittern eller så när det blir skarpt läge.
Jag är dödstrött och borde sova lite men jag KAN inte slå mig till ro nu ;-)
Hanna Tjärnström

Jag förstår om du är trött….denna eviga väntan nu får det komma ut några bebisar snart.
Oj, oj Hanna! Nu får de små komma… förstår att du är trött på att vänta… de är jag också
Jag har igång datorn hela kvällen i fall att…
Nu går du och lägger dig en stund… Låtsas att du sover en stund åtminstone!!!
Annars blir du odräglig att ha att göra med sen… he he
Vilket dygn är det inne på nu då????

Lycka till med en spännande kull! Vet precis vad du går igenom:-). Diva fick ju sina kattungar för 2 veckor sedan och jag har ju en 4 månaders och en 2,5 åring och jag var själv väldigt nervös att det skulle bli förlossning när jag var hemma själv med båda barnen. Som tur var kom kattungarna på lördagen när vi var hemma båda två. Men det blev två nätters vak och jag kan säga att det tagit mig ett bra tag att återhämta mig igen. Man var ju rätt trött redan innan med "tvåbarnsrace" hela dygnen:-). Men det är det ju värt att få ha kattungar i huset
.
/ Lotta
#44 Tack Lotta! Grattis själv till första Ragdollkullen, jag tror att det där blir fantastiskt fina bebisar och kommer att hålla koll på er sida :-)
Vad kul att höra från någon fler som är i samma sits med två småbarn och kattuppfödning ;-) Inte är det lätt alla gånger men det går, trots att man ibland är mer död än levande pga sömnbrist :-/ Jag har halv-vakat i tre nätter nu och det tar på krafterna… Men självklart kommer det att vara värt det, längtar SÅ efter att ha kattungar igen! Och det är underbart roligt att dela upplevelsen med sina barn, Ossian är ju för liten ännu men Sonja ÄLSKAR våra katter och kattungar, hon har varit med om två kullar redan och hon vet så väl vad som väntar ;-)
#43 Nej inte har jag sovit, och ja, jag kommer säkert att bli odräglig framåt kvällen/natten *host*
Räknat från första parning hade hon gått 65 dygn igår kväll… så jag borde väl inte vara övervänt ännu men det kan inte hjälpas, jag vill inte vänta mer ;-)
Hanna Tjärnström
Då får hon säkert ikväll… sådär lagom sent när du bara vill sova
Jag kommer hålla alla tummar vi har i huset…. LYCKA TILL…
KRAM

Hej Hanna! Bara hör av dig om du behöver avlastning.Jag är ledig imorgon dag så om inte annat kan jag vara "barnpassare"
Kan tillägga att jag kollar mobilen ungefär varje kvart efter missat samtal

Kraaaam
#47 Hej Nina, åååh vad bra att veta att du är ledig imorgon på dagen, hade just tänkt höra mig för om det för man vet ju aldrig hur det ser ut här, Daniel jobbar ju men kan ta ledigt om det blir absolut nödvändigt… Men jag hoppas att de kommer nu under natten, tycker att det är dags nu! ;-) Jag hör av mig så fort det händer något här, och det är guld värt om du kan komma hit imorgon vid behov, tusen tack för att du erbjuder dig!!
Kramis!
Hanna Tjärnström
Det går åt rätt håll här, hon jamar och hämtar mig till bolådan…… Guuud så spännande, nu måste det väl vara nära!! HÅLL TUMMARNA :-)
Hanna Tjärnström

ojjojj!*krysser fingrene*!!
oj oj vad spännande… Hur ska jag nu kunna gå och lägga mig????
Kommer sitta här… eller så lämnar jag datorn på så jag kan kolla under natten ifall jag vaknar och ska kissa, och det gör jag…
LYCKA TILL!! Hoppas allt kommer gå utan komplikationer
KRAMAR

ja det låter verkligen spännande nu! Jag får nog lämna min dator på också för jag är såååå nyfiken att höra hur det går. Håller tummarna för att hon verkligen får kattungar i natt när Daniel finns hemma. Lycka till !
Kram
Jaaaaaaaaaaa!!! Så, spännande…
Nu kommer jag inte kunna lägga mig… tur att jag är ledig i morgon. Nu ska jag starta den bärbara datorn och sätta mig i vardagsrummet… dvs. kolla lite TV och på datorn
Håller tummarna att allt går bra…
Kram//Anki

Oj vad spännande! Lycka till! 
Tack alla gulliga människor där ute, jag återkommer :-)
Hanna Tjärnström
Ojoj vad spännande…ja hur ska vi kunna gå och lägga oss nu? 
Varma lycka till kramar!! Håller tummarna! KRAM Kicki
S*Evenstar's
Christina

Jag önskar dej oxå lycka till. Är sååå snorig så jag måste i säng
.
Men jag kollar i morron! Håller tummarna!
Åsa

Jaaaaaa!!! Äntligen Hanna!!!!
Sååååå Spännande!!!!
Lycka till!!!!! Hoppas att allt går bra.
Kram Mia

lycka till!
Slemproppen har tittat fram 
Hanna Tjärnström

Lycka till!!!
Hoppas allt går bra.
//Annika
Nu närmar det sig Hanna!!! 
Nej nu tar jag mig en liten tupplur, detta kommer att dra ut på tiden verkar det som……..
Hanna Tjärnström
Okej det gör du rätt i. Jag tittar in här i morgon och ser hur det går.
S*Evenstar's
Christina

Lycka till! Ska precis lägga mig jag med.
Haha, en kvart efter att jag skrev att jag skulle ta en tupplur såg jag första krystvärken, kl 01.20, och kl 02.14 var ettan född, wohooooo!!!! En hane tror jag. Sedan kom tvåan kl 03.33, också en hane tyckte jag mig se. Hon andas snabbt och lite stötigt nu så kanske är det en till på gång… jag tror inte att hon har fler än tre, och kanske är det bara två, det återstår att se. Jag är överlycklig att de kom ut den normala vägen eftersom mina två senaste kullar föddes med snitt. Men jag hoppas på åtminstone en hona… aldrig är man då riktigt nöjd ;-)
Hon har förresten varit grymt duktig och skött allt själv, jag har inte behövt lägga mig i alls egentligen, annat än för att jag hade lite bråttom med att de skulle bli torra ;-)
Jag hade förresten varit otroligt mycket mer nervös om jag inte hade haft live-rådgivning av en uppfödarvän som snällt nog ställer upp mitt i natten till och med 

Hanna Tjärnström
Hallå, var är ni allihopa??? Ni ligger väl inte och sover? *fniss* 
Hanna Tjärnström
Hon verkar vara färdig så det blev alltså "bara" två stycken, hanar som sagt. Har inte kunnat väga dem för min hushållsvåg föll i backen i torsdags och jag beställde en ny på nätet, hittade en på pixmania.com som väger upp till 10 kg. Men den får får jag hem om ett par dagar, tills dess hade jag tänkt använda min mammas men nu fungerar inte den heller komiskt nog, men det borde vara batterierna som är slut, får köpa nya så snart någon affär öppnar…
Hanna Tjärnström

Stort grattis! Skönt att allt gått bra. Du behöver nog sova lite idag 
Åsa

Grattiskramar kommer! 
Så skönt att allt gick bra för er. Hoppas att du får sova själv nu!
Kram Anna

GRATTIS till kattungarna!!! Jag ser fram emot att få komma och kika på dem längre fram
STOR kram Maria
Oj, jag somnade visst i allafall till slut!!
VAD ROLIGT!!! GRATTIS!!! 

Grattis Hanna!! Hoppas du får sova gott nu efter alla vaktimmar. Fast du sitter väl och hänger med näsan över bolådan
och studerar dom små underverken.
/AnnSofi
******* GRATTIS! *******
Ja, till slut gick ögonlocken igen… och det var dags att sova
Men, nu är jag här det första jag gör…Hanna (dvs. min dotter) och katterna får vänta med frukosten
Vad skönt att allt gick bra… jag har som tänkt på er hela helgen
Får även säga grattis till dig Nina!! (Fonzies ägare)
En stor kram till er alla!! /Anki
GRATTIS!!!! Hoppas få se sötnosarna på bild snart 
GRATTIS! 
Tur för dej att det inte blev nån hona, då hade jag nog hoppat på färjan med kattnapparväskan 

STORT STORT GRATTIS HANNA!!!!!!!!
Härligt att det är över och att allt gick så bra 
Nu får du bara njuta av de små ullnystanen 
Lycka till!!!! med de små!!!!!!!!!!!!
Kramissar Mia.

Åter igen STORT GRATTIS Hanna!!
Oj, vad jag drömt om kattungar inatt. Du fick två kullar på en gång, varav i den ena 20 stycken!!!!
Ring mig när du vaknat!!!
Är så spänd nu på att se nu vad det blir av dessa två killar
#74 Tack Anki! Det känns ju lite speciellt eftersom detta är Fonzies allra första kull. Så spännande……
STORT GRATTIS Hannah!! 
Vad skönt att allt gick så bra.
Grattis också till dig Nina. 
S*Evenstar's
Christina

Grattis grattis
.
Ja grattis till Nina också förstås!
Säkert jättekul för dej att följa bebisarna efter din stilige kille!
#78: Spännande med Fonzies första kull (han är snygg)… ser på din hemsida att du har en egen kull på gång också…grattis!

Jag vill säga grattis till dig också Nina !!! Han är sååå fin din Fonzie.
SUPERGRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ser fram emot foton!!
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Stort grattis!!

Stort grattis till bebbarna!!
Tusen tack för alla gratulationer!! Jag är SÅ glad, men också så trött att jag knappt vet vad som är bak och fram ;-) Har sovit 2 timmar i natt…
Gulliga Nina (Fonzies ägare) har varit här och lånat ut sin hushållsvåg till oss så nu vet vi att underverken väger 93 och 89 gram. Hade väntat mig lite större bebisar eftersom de bara var två, men det är ju helt ok vikter i alla fall. Tack för lånet av vågen Nina, jättesnällt av dig!!
Bilder kommer 
Hanna Tjärnström
#87: Förstår att du är både lycklig och trött
Ska bli spännande att få följa killarnas utveckling… spännande med bilder framöver. Risken är ju bara att man blir sugen på en till… verkar svårt att få nog av rasen ragdoll 

gratti!
Hanna hur går det med de små? Jag är ju fortfarande så nyfiken på din "lilla" kull 
Det går bara bra här, killarna ökar ivikt och Sissi är en exemplarisk mamma :-) De var ganska små när de föddes, 89 och 93 gram, men väger 110 och 118 g nu! Skönt när allt fungerar som det ska, peppar peppar…
Hanna Tjärnström
Bilder då??
Kommer det snart några eller.. Jag ÄLSKAR BEBIS bILDER!
#92 Hihi, ja jag ska lägga ut några bilder åt dig Unni så snart som möjligt 
Hanna Tjärnström

grattis
Vi har helt underbart söta
Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!
Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.
Hallå Hanna!
Hur går de med killarna? Är, ju så nyfiken på vad det blev för teckning och hur de ser ut… helt underbara misstänker jag ;-)
Ja hur går allt???? Har inte sett några bilder än…… hi hi
Såg detta på Hannas hemsida… "Pga flytt har vi för tillfället inte tillgång till internet och fast telefon". Så, det kan nog ta ett tag innan vi får veta något. Men kanske någon annan här på forumet har hört hur det går??
Är man nyfiken så är man… 

Det går nog säkert bara bra med de små
Skulle någonting hänt så är jag säker på att Hanna skulle ringt till mig på något sätt (äger ju pappan till kullen). De är ju nu 2,5 vecka och nästa vecka ska jag äntligen besöka dem och se vad det blivit av dem
Liiite nervös är man allt
Återkommer med rapport då, om inte Hanna fått internet vid det laget vill säga!
/Nina
#98: Tack Nina för informationen. Så, spännande för dig att få möta grabbarna
Och du måste rapportera med bilder mm. Sissis och Fonzies avkommor måste vara helt underbara…. 
Väntar med spänning….
// Anki
Hej alla nyfikna!
Nu är det fullt upp för mig med flytten kan jag tala om, ojojoj…… Dessutom har jag inte internet hemma, självklart ska det strula, det är ju obligatoriskt vid flytt verkar det som. Men kattungarna mår bara bra och växer så det knakar, två tabbykillar är det, jag som tyckte att de såg traditionella ut först. Återkommer med info och bilder så snart jag har möjlighet! 
Kram på er!
Ps! Vi håller även på att bygga kattgård/människgård av hela baksidan av huset! Vill ha det klart snabbt så att katterna kan få njuta av sommaren!
Hanna Tjärnström

#100 spännande, ser fram emot bilder på nya kattgården och kattungarna
#100: Vad roligt att ni nu får ett eget hus med kattgård
Tabbykillar… sååååå roligt jag som är helt förälskad i just blåtabby bicolor. Och det var nog meningen att jag skulle ha en tabby kille… 
Väntar med spänning på lite mer info. och bilder 
Här hemma har vi tre trötta katter, nu börjar de bli less värmen. Men, som tur var så får de vara ute flera gånger per dag och de vill inte komma in
och sen har vi fyra fläkat (en i taket och tre flyttbara) i huset så både Wille och Colin gillar att ligga och njuta av vinden från fläktarna.
Kram//Anki (hälsa alla)
Nina… har du besökt Hanna än? Är så nyfiken på grabbarna 

# 103 Hej Anki! Tanken var att jag skulle besöka dem ikväll, men givetvis så har jag åkt på världens förkylning
så vi var tvungen att skjuta på det till nästa vecka. Vill inte smitta Hanna med familj för de har väldigt fullt upp nu kan jag lova.Men jag har fått rapport om att grabbarna bara mår bra och växer fint
Längtar så efter att se dem.
/Nina
NU har vi äntligen internet och telefon hemma, Jippie!!! Vi har hur mycket att fixa med som helst men jag ska ta och fota killarna så snart jag får en lugn stund 
Hanna Tjärnström

Grattis till de goa dunbollarna
Vi har helt underbart söta
Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!
Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.
#104: Vad synd! Hoppas du börjat krya på dig… Du får uppdatera med bilder till veckan istället 
#105: Grattis till flytten! Vet hur mycket jobb det är att flytta
Då, väntar jag med spänning på lite bilder på killarna 
Nu ska jag ta ut "gänget och jag" på en liten promenad. Colin älskar att ta promenader och gärna långpromenader…. då kan man träffa på hundar, andra människor, barn osv.. och det är både roligt och spännande. Ska vi ta långpromenad då får vi lämna syrran och brossan hemma, ingen av dem vill gå speciellt långt.