Suckande Ragdolls? ;)
Hejsan!
Jag märkt en lustig grej hos Tumbai och trodde att det bara var hon som gjorde det, men nu har jag skaffat en till raggis och det visar sig att hon gör det med ;)
När de lagt sig till rätta och ska t ex vila så suckar de det sista de gör innan de är klara med hur de ska ligga. Samma sak om jag gör något de inte riktigt gillar men ändå låter mig göra, till exempel om de tycker att man burit dem lite för länge i famnen, då kommer också en suck.
Tycker det är så sjukt charmigt för det är alltid vid så passande till fällen. Verkar inträffa både vid lättnad och frustration :) Är 100% säker på att det inte handlar om något sjukligt eller så, verkar bara vara ett beteende.
Har inte märkt det hos huskatterna under uppväxten utan märkte det första gången på Tumbai, och nu på den yngre honan :)
Har ni också suckande ragdolls?
/Karolina
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction
Inte hos ragdollkatterna men däremot huskatten har samma beteende när han ska sova bredvid mig. Men det är ungefär som hos oss människor när vi ska uppmanas slappna av. "Ta ett djupt andetag och andas ut."
Jodå, jag har haft några jag också och det är ju så himla sött!! 
Martina
Yataz

Javisst, båda våra Raggisar suckar så där sött.. Även om hanen är "mästare" på det.. så händer det att vår hona också suckar..
Har inte haft några katter tidigare som gjort just så där..
***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah
Vi har kattungar!
Stödjer Kattvärnet - Haninge
Kul att det finns några andra ^^ Vet inte hur många gånger Tumbai har fått mig dubbelvikt av skratt när hon tajmat de där suckarna så bra ^^
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction