Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 01-medlemspresentationer
Läst 1454 ggr
Lurventussen
0

Ny medlem och snart kattägare :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej. Ska snart bli kattägare för första gången och till en liten ragdoll dessutom så jag antar att jag har hittat rätt forum? ;)

Är 22 år och bor i Norrbotten, har haft hund förut men det här blir som sagt första katten. Lilla Max är 10 veckor nu så än några veckor får jag ge mig till tåls innan han flyttar in :P

Skickar med en bild om jag nu lyckas få till det, och som sagt, passar på att hälsa på alla här :)

Christelle
0

Välkommen :)! Roligt att du hittat hit. Kul med en Ragdoll, dom är underbara ;)! Hoppas du ska ha trevligt på detta forum och få läsa många intressanta och roliga inlägg

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Lurventussen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och en till bild :)

Christelle
0

Han ser söt ut :)

Norrtassens
0

Välkommen!!

Och grattis till din snygging Kyss, förstår det känns länge att vänta tills han kommer hem…men…den som väntar på något gott väntar aldrig för länge Skrattande

Ska bara varna dej…en Ragdoll ger mersmak Obestämd, det brukar för det mesta sluta med att man har några stycken Skrattande

Kram, Annica, S*Norrtassen´s

Lurventussen
0

Ahh, är så roligt att se hur han utvecklas och jag tycker bara han blir sötare och sötare nästan :P

Han var här hemma och hälsade på för någon dag sedan och plötsligt känns dom där veckorna tills jag får ta hem honom extra långa ;)

Christelle
0

Jo det brukar jue kännas så ;). Du får lägga upp lite fler bilder på honom senare :)

FunHouse
0

Välkommen hit och grattis till en godbiten!

AnnaCarin

www.funhouses.se

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

NorthernPearls
0

välkommen hit och grattis till dunbollen .. vilken sötis

/Susanne

www.freewebs.com/northernpearls

Vi har helt underbart sötaKyss Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!

Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s 

Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.

Svidjas
0

Vilken sötnos, älskar tabbys med bläs :D Välkommen hit (Appropå varning, skulle ju bara ha 2 ragdolls, slutade i uppfödning…)

http://www.svidjas.se

raggorgeous
0

Grattis du nyblivna Ragdollägare! :)
Många goa stunder väntar nu… och det tar nog itne lång tid innan trampet höra av 8 tassar… hihi. jag började med en kille för sällskap som jag köpte år 2000 - nu har jag uppfödning och 4 godingar hemma! De är beroendeframkallande! Flört

Förstår att väntan är lååååång! men den som väntar på nåt gott!

/ Caroline
S*RagGorgeous

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Limin
0

**Grattis!!**

Jättefin kille…. var kommer han ifrån dvs. vilken uppfödare?

Själv har vi tre katter en huskatt (hona) och två ragdoll (hanar)…vi skulle bara ha max två katter, men inte går det att "bara" ha EN ragdoll Skrattande

Roligt med fler från norrbotten…. Skrattande

Lurventussen
0

Ja ni, vi får väl se men än så länge räcker det gott och väl med en katt ;)

Så kan jag ösa alla mina pengar och tid över bara honom :P Vet inte om man brukar göra så med katter, jag kanske är hundskadad, men jag ser framför mig hur han följer med och hälsar på vänner m.m.

Det enda jag inte har lyckats klura ut är om man måste ta med sig kattlådan då också för att vara borta några timmar. En hund säger ju till när den måste gå ut men en katt lär väl bara göra det han behöver på nåt "lämpligt" ställe när han inte hittar sin låda?

Stackars kraken, han kanske kommer tro att matte tror han är en liten hund :P

Yataz
0

Välkommen hit!

Martina

Yataz

Lottis-Gottis
0

Välkommen hit, förstår att du väntar. Jag är oxå en rätt ny Ragdollägare, men har haft Perser i flera år.

Ha det gutt!

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Addiction
0

Välkommen =) Kommer ihåg hur sjukt otålig jag var när jag skaffade min ragdoll Tumbai ^ ^ Sen vips har 2 år gått och hon blev en dam ;)

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

Miggy
0

Hej och välkommen! Du har verkligen hittat till en underbar ras! Sitter själv och väntar som ett barn på julafton då jag också ska få hem en liten raggis (nr 2) om 4 veckor.

Angående kattlåda så kan man köpa ganska små och enkla kattlådor på typ ICA och du kan köpa en säck med kristallsand och ta med lite när du ska bort (ex fresh and easy, säljs på ICA och dyl), det är grova och lätta korn som inte sprids eller fastnar, suger upp urinen och bajset är bara att plocka bort. Detta kan vara praktiskt att ha som resesand. Jag har använder det hemma, är suveränt!

Lycka till!

FruPiggelin
0

FIn han var…och stooor för att vara så liten! Min tjej e 16 veckor och mindre tror jag =o)

Lurventussen
0

#16 Tack för tipset :)

#17 Man kan ju alltid hoppas att han blir stor :P Men han väger 1600 gram och det är väl rätt normalt tror jag?

Elvans
0

Grattis till bebben och välkommen hit.

//Lotta, S*Elvan's

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

www.elvansragdoll.se

www.elvansragdoll.blogspot.com

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Wonderdolls
0

Grattis till ragdoll bebbisen!! Välkommen hit!!!

//Mili S*Wonderdolls