Jag väntar och väntar!
I lördags var Faiths kull beräknad till, suck, jag har varit där hos fodervärden hela helgen plus natt mot måndag och tisdag. Inga kattungar ännu. Jag vet att de finns där, man känner dem ju även om de inte verkar vara så många.
Antagligen har inte parningarna de första dagarna tagit, så det är jättesvårt att veta när man ska räkna ifrån. Nåja, de kommer väl när det är dags, men guuuud vad man väntar, haha. Spännande spännande. Hennes första kull. Kul med en kull där man själv äger båda föräldrarna, det blir en first timer för mig.
Håll tummarna med mig att de kommer snart och att allt går bra! 
Vi håller alla tummar och tassar. 

vi håller tummarna…

Åh tack ska ni ha, Dundees (pappa katts) gammelmatte ringde just och grattade åxå. Så kul dethär!
Vi håller alla tummar och tassar i hela huset….
Lycka till…
Så spännande…jag håller tummarna också att allt ska gå bra…och att det sätter igång snart!
Pussa Dundee-gubben…pappa och allt
! 

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
Spännande… håller tummarna för dig!!
Håller tummarna och hoppas det blir en hoper friska bebisar. Sibylla fick fem krabater 17 juni, 2 bruna, 2 blå och 1 röd/creme?, varav åtminstone en av honorna är sköldpadda och 4 tabby.
Många kramar
Lena J
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !

Åhh! Håller tummarna att allt går bra! Lycka till!
Kram
Marie

Håller tummar å tår.
Kram/Sussi
Vi har helt underbart söta
Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!
Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.

Tack allihopa. Vi väntar ännu! Försöker att inte tänka för mycket på det *S* vill inte vara för mkt kycklingmamma.
#7 Grattis Lena, skönt att allt gick bra hos er.

håller tummar lycka till 
_____________________________________________________________________________________________________
Letar Ragdoll på foder

Tyvärr gick det inte alls som vi hoppats.
Det kom bara en unge, en hane, och han fick somna in hos veterinären redan samma dag pga gomspalt.
Man blir så ledsen, tappar helt lusten att fortsätta. Jag är så tacksam för alla er andra uppfödare som varit där och gett stöd och uppmuntran, det är skönt att veta att man inte är ensam och att det händer alla.
Jag misstänker att en stor bov i dramat kan handla om att P-pillerna släpptes bara en kort tid innan hon parades. Det dröjde ju så många dagar innan parningarna tog så hon har uppenbarligen haft svårt att bli dräktig. Har hört att det är jättevanligt med problemkullar då honan inte får löpa igenom en gång innan parning efter p-pillerna.
så synd, jag beklagar verkligen 
/ Lena

å kära vän.. jag beklagar verkligen allt som hänt..
försök å vara tapper.
kram/sussi
Vi har helt underbart söta
Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!
Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.

verkligen tråkigt
Vi har ju redan pratat på telefon flera gånger men jag vill ändå ge en stoooor KRAM här också!! Kicki
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
Fy, vad sorgligt. Beklagar det inträffade men hoppas att du orkar fortsätta kämpa.
#12 Lider med dig!
Man går och är så förväntansfull och sedan händer något sånt här..
Men tyvärr kan det ibland vara så här med kattuppfödning och det är bara att ta nya tag igen. Hoppas inte du ger upp utan orkar fortsätta din uppfödning.
Du får en kram från mig också!
Martina
Yataz
Vad sorgligt.. Men fortsätt med din uppfödning, ge inte upp
//Lotta
Usch, stackar dig
.
Sänder en bamse kram
AnnaCarin
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

kramar om beklagar 
_____________________________________________________________________________________________________
Letar Ragdoll på foder
Blev så ledsen när jag läste att det blev en kille med gomspalt. Livet är hårt ibland, motgångarna många. Men skickar många kramar till Dig från oss alla på Willenkatten. Är med Dig i tankarna och sorgen. Sedan är det dags att ta nya tag. Bamsekramar!
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !

Fy så hemskt tråkigt! 
Sorgen får och bör ha sin tid, sedan går du säkert vidare med din kattuppfödning !
Lycka till framåt!
Sorgkram från mig.

Skickar en styrkekram
så tråkigt, så tråkigt…. skickar dig en kram…

Tack så mycket allihop. Det har varit sorgligt och känns såklart inte så kul med alltihop som har med uppfödningen att göra nu. Hoppas att turen vänder och att man får lite kul att njuta av.
Det blev igårkväll en lyckad parning mellan min hane och hona här hemma vilket jag gått och väntat på i 7 månader, så jag hoppas att det tog sig! Undrar om en parning räcker…men kanske, så man kan känna sig lite glad igen.
Kram tillbaka till alla er som bryr sig.

hoppas du får bebisar efter den långa väntan och väldigt tråkigt med kissen som fick somna in :( kram..
usch vad tråååkigt med den som gick bort.. lilla stackarn…
Jag hade inte heller det minsta tur med min första kull som föddes 4 dagar för tidigt… var 5 st kattungar varav 1 var outvecklad och vägde 36 g, två dödfödda och två stycken på 56/57 g där en levde i 2 dagar (fick lunginflammation, åkte akut till veterinären då han rosslade men han dog i mina händer just då jag kom in) och den sista kämpade jag med stödmatning i 8 dagar men han ville ändå inte gå upp i vikt. Mamman struntade i honom så han bodde innanför min bh dygnet runt… Sista chansen han fick var att få en amma hos supergoa Wermdös men han ville inte kämpa.. så han somnade in han med..
Man är såååå knäckt efter nåt sånt här! man har ju så höga förväntningar. Men man får tänka att det är naturens gång, kanske var nåt fel med mina små. Min hona hade också väldigt täta löp så hon fick piller annars löpte hon var 3e vecka. Så säkert var nåt knas med henne, hon kastrerades och användes inte i avel utan blev sällskapsmisse och mår toppen nu!
Ibland vill naturen annorlunda och man lär sig nåt av allt man går igenom, även om det känns ruskigt jobbigt så klart! Så måste man nog se det för alla uppfödare kommer nån gång i livet uppleva sånt här jobbigt!
Ta hand om dig och hoppas allt går bra nu med din nästa kull!
Mvh Caroline
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se